Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
İcra edilen müzik türüne ilişkin repertuar açısından tüm sözlü eserlere bakış acısı artar. |
2 |
İcra edilen müzik türüne ilişkin sözlü eserlere ait temel kavramları kavrar |
3 |
Her hangi bir sözlü eserin hangi amaç ve doğrultuda nasıl okunacağını kavrar |
4 |
Farklı formlardaki sözlü eserlerin ayırt edilmesi ve icra kuralını kavrar |
5 |
İcra edilen müzik türüne ilişkin üslup ve repertuarın önemini kavrar ve uygulama aşamalarını algılar. |
6 |
Repertuar oluşturma evresini hedef alır, aşamaların hangi yolla gerçekleştirileceğini kavrar |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Ses ve insan sesinin yapısı, insan sesinin oluşumu. insan sesinin güç kaynakları ve ses organlarının doğru kullanımına ilişkin bilgiler. |
|
|
2 |
Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. İnsan sesinin güç kaynakları. Ses organlarının doğru kullanımı. |
|
|
3 |
5’li, 6’lı, 7’li, 9’lu aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. |
|
|
4 |
5’li, 6’lı, 7’li, 9’lu aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı. |
|
|
5 |
Eser seslendirilmesinde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması. |
|
|
6 |
Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. |
|
|
7 |
Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü değiştirme yönteminin öğretilmesi. |
|
|
10 |
Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin volümü değiştirmeden tınıyı değiştirme yönteminin öğretilmesi. |
|
|
11 |
Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirme yönteminin öğretilmesi. |
|
|
12 |
Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. |
|
|
13 |
Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. |
|
|
14 |
Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Bireysel Çalışma |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
18 |
18 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
100
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek