GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ205 Çok Sesli Koro III Ders 2 3 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


1. Sözlü eser repertuarının oluşmasını sağlar 2. Repertuardaki eserlerin icra edilen müzik türünün kurallarına göre (usül, üslup ve tavır v.s.) öğrenilmesini sağlar. 3. Repertuar eserlerinin, diğer mesleki derslerle ilişkisini öğretmeyi sağlar.


Doç. Dr. Canan Özgür


1 İcra edilen müzik türüne ilişkin repertuar açısından tüm sözlü eserlere bakış acısı artar.
2 İcra edilen müzik türüne ilişkin sözlü eserlere ait temel kavramları kavrar
3 Her hangi bir sözlü eserin hangi amaç ve doğrultuda nasıl okunacağını kavrar
4 Farklı formlardaki sözlü eserlerin ayırt edilmesi ve icra kuralını kavrar
5 İcra edilen müzik türüne ilişkin üslup ve repertuarın önemini kavrar ve uygulama aşamalarını algılar.
6 Repertuar oluşturma evresini hedef alır, aşamaların hangi yolla gerçekleştirileceğini kavrar

Birinci Öğretim



Yok


Ses ve insan sesinin yapısı, insan sesinin oluşumu, insan sesinin güç kaynakları ve ses organlarının doğru kullanımına ilişkin bilgiler verilir.Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilir. 5’li, 6’lı, 7’li ve 9’lu aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulaması yapılır ve yapılan egzersizler, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarlanır. Eser seslendirilmesinde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığı kazandırılır.Sesin şiddeti ile frekansı ilişkileri ve tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirme yöntemi öğretilir.Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışması yapılır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ses ve insan sesinin yapısı, insan sesinin oluşumu. insan sesinin güç kaynakları ve ses organlarının doğru kullanımına ilişkin bilgiler. Görsel, işitsel ve fiziksel.
2 Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. İnsan sesinin güç kaynakları. Ses organlarının doğru kullanımı. Görsel, işitsel ve fiziksel.
3 5’li, 6’lı, 7’li, 9’lu aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
4 5’li, 6’lı, 7’li, 9’lu aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı. Görsel, işitsel ve fiziksel.
5 Eser seslendirilmesinde doğru notaları çıkarırken diğer yandan şarkı sözlerini anlaşılır biçimde telaffuz etme alışkanlığının kazandırılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
6 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
7 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
8 Ara Sınav
9 Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü değiştirme yönteminin öğretilmesi. Görsel, işitsel ve fiziksel.
10 Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin volümü değiştirmeden tınıyı değiştirme yönteminin öğretilmesi. Görsel, işitsel ve fiziksel.
11 Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirme yönteminin öğretilmesi. Görsel, işitsel ve fiziksel.
12 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
13 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
14 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.

TRT nota arşivi Farklı icra örnekleri, TRT Türk müziği ses arşivi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek