Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ102 | Temel Müzik Eğitimi ve Solfej II | Ders | 1 | 2 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
• Teorik ve uygulamalı olarak temel müzik bilgi ve becerileri kazandırmak. • Müzik bilgisi ve müziksel duyma-okuma-yazma becerileri kazandırmak.
Öğr. Gör. Alper Gür
1 | I. Müzik teorisi hakkında temel bilgiler kazanma |
2 | II. Aralık ve akorları duyma ve tanımlama |
3 | III. 12 tonda, minör dizi içerisinde, diyatonik yapıdaki dereceleri duyma |
4 | IV. Sol ve Fa anahtarlarında, sekizlik ve onaltılık süre değerleriyle, 12 tonda, minör dizi içerisinde, diyatonik yapıda solfej ve dikte yapabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Teorik ve duyum olarak aralık bilgisi. Ritmik ve melodik deşifre ve dikte çalışmaları.Minör dizi içerisinde diyatonik yapıdaki derecelerin duyumu ve seslendirilmesi. Teorik ve işitsel olarak beşli akorlar. Bir eserin tonalitesinin tespiti. Temel terimler ve şekiller. Ölçü yapıları ve farklı ritmik yapılar. Düzensiz ritmik bölünmeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Aralık bilgisi. | Teorik | ||
2 | Sekizlik ve onaltılık nota değerleri ve bu değerler çerçevesinde Sol ve Fa anahtarlarında ritmik çalışmalar. | Teorik | ||
3 | Ritmik ve melodik dikte çalışmaları, deşifre | Teorik | ||
4 | Armonik minör dizinin 12 ton üzerinde seslendirilmesi, duyum çalışmaları ve egzersizler | Teorik | ||
5 | Armonik minör dizinin 12 ton üzerinde seslendirilmesi, duyum çalışmaları ve egzersizler. Ritmik ve melodik dikte çalışmaları | Teorik | ||
6 | Aralık bilgisi. | Teorik | ||
7 | Aralıkların duyumu. | Teorik | ||
8 | Konsonans armoni içinde beşli akorlar | Teorik | ||
9 | Akorların duyumu. | Teorik | ||
10 | Akorların modlar içinde bulundukları dereceler. | Teorik | ||
11 | Bir eserin tonalitesin tespiti, Terimler ve şekiller; Röpriz, dolap,da capo, dal segno, fin,puandorg, puandore, longa pauso, 8---, bağ, con8---, pedal, tacet, tremolo, simile, simili, arpej, glisando, portamento vb. | Teorik | ||
12 | Ölçü ve farklı ritmik yapılar. Ritmik ve melodik uygulamalar. | Teorik | ||
13 | Ölçü ve farklı ritmik yapılar; düzensiz bölünmeler; Auftakt, triole, sekstole, düole vb. Ritmik ve melodik dikte çalışmaları, deşifre | Teorik | ||
14 | 12 ton üzerinde majör ve minör dizilerde diyatonik yapıda solfej, deşifre ve dikte çalışmaları. | Teorik |
Yavuzoğlu, Nail. 2010. Uygulamalı Müzik Teorisi I, İstanbul: İnklap Kitabevi. Yavuzoğlu, Nail. 2010. Rölatif Absolut Kulak Eğitimi I, İstanbul: İnklap Kitabevi. Delaunay, Rene. 1942. Dictees Musicales, Paris: Alphonse Leduc. Gallon, Noel. 1949. Cours Complet de Dictee Musicale, Paris: Editions Jobert. Kraft, Leo; Sol Berkowıtz; G. Fontrier. 1999. A New Approach to Ear Training, Newyork: W.W. Norton & Company. Lavignac, Albert. 1910. Solfege des Solfege Volume IA, IB, Paris: Henry Lemonie and Cie. Merıot, Michel. 1974. Traite Rytmıque, Paris: Editions L.Philippo et M Combre. - SS4S-LEVEL1-2 - Nancy Rogers Robert W Ottman Music for Sight Singing Pearson - Berklee Press Essential Ear Training
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 |