GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ102 Temel Müzik Eğitimi ve Solfej II Ders 1 2 4.00 3.00

Lisans


Türkçe


• Teorik ve uygulamalı olarak temel müzik bilgi ve becerileri kazandırmak. • Müzik bilgisi ve müziksel duyma-okuma-yazma becerileri kazandırmak.


Öğr. Gör. Alper Gür


1 I. Müzik teorisi hakkında temel bilgiler kazanma
2 II. Aralık ve akorları duyma ve tanımlama
3 III. 12 tonda, minör dizi içerisinde, diyatonik yapıdaki dereceleri duyma
4 IV. Sol ve Fa anahtarlarında, sekizlik ve onaltılık süre değerleriyle, 12 tonda, minör dizi içerisinde, diyatonik yapıda solfej ve dikte yapabilme

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Teorik ve duyum olarak aralık bilgisi. Ritmik ve melodik deşifre ve dikte çalışmaları.Minör dizi içerisinde diyatonik yapıdaki derecelerin duyumu ve seslendirilmesi. Teorik ve işitsel olarak beşli akorlar. Bir eserin tonalitesinin tespiti. Temel terimler ve şekiller. Ölçü yapıları ve farklı ritmik yapılar. Düzensiz ritmik bölünmeler.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Aralık bilgisi. Teorik
2 Sekizlik ve onaltılık nota değerleri ve bu değerler çerçevesinde Sol ve Fa anahtarlarında ritmik çalışmalar. Teorik
3 Ritmik ve melodik dikte çalışmaları, deşifre Teorik
4 Armonik minör dizinin 12 ton üzerinde seslendirilmesi, duyum çalışmaları ve egzersizler Teorik
5 Armonik minör dizinin 12 ton üzerinde seslendirilmesi, duyum çalışmaları ve egzersizler. Ritmik ve melodik dikte çalışmaları Teorik
6 Aralık bilgisi. Teorik
7 Aralıkların duyumu. Teorik
8 Konsonans armoni içinde beşli akorlar Teorik
9 Akorların duyumu. Teorik
10 Akorların modlar içinde bulundukları dereceler. Teorik
11 Bir eserin tonalitesin tespiti, Terimler ve şekiller; Röpriz, dolap,da capo, dal segno, fin,puandorg, puandore, longa pauso, 8---, bağ, con8---, pedal, tacet, tremolo, simile, simili, arpej, glisando, portamento vb. Teorik
12 Ölçü ve farklı ritmik yapılar. Ritmik ve melodik uygulamalar. Teorik
13 Ölçü ve farklı ritmik yapılar; düzensiz bölünmeler; Auftakt, triole, sekstole, düole vb. Ritmik ve melodik dikte çalışmaları, deşifre Teorik
14 12 ton üzerinde majör ve minör dizilerde diyatonik yapıda solfej, deşifre ve dikte çalışmaları. Teorik

Yavuzoğlu, Nail. 2010. Uygulamalı Müzik Teorisi I, İstanbul: İnklap Kitabevi. Yavuzoğlu, Nail. 2010. Rölatif Absolut Kulak Eğitimi I, İstanbul: İnklap Kitabevi. Delaunay, Rene. 1942. Dictees Musicales, Paris: Alphonse Leduc. Gallon, Noel. 1949. Cours Complet de Dictee Musicale, Paris: Editions Jobert. Kraft, Leo; Sol Berkowıtz; G. Fontrier. 1999. A New Approach to Ear Training, Newyork: W.W. Norton & Company. Lavignac, Albert. 1910. Solfege des Solfege Volume IA, IB, Paris: Henry Lemonie and Cie. Merıot, Michel. 1974. Traite Rytmıque, Paris: Editions L.Philippo et M Combre. - SS4S-LEVEL1-2 - Nancy Rogers Robert W Ottman Music for Sight Singing Pearson - Berklee Press Essential Ear Training



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek