GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ107 Bağlama I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak



1 Bağlama’nın yapısı ve tarihçesi ile ilgili bilgiler edinme
2 Bozuk Düzen’nde 1. telde sağ el çalışmaları ile ilgili uygulamalar yapma
3 Bozuk Düzen’inde 1. telde sol el çalışmaları ile ilgili deneyimler edinme
4 Bozuk Düzen’nde 1. telde sağ ve sol el çalışmaları ile ilgili deneyimler edinme
5 Ana Usuller’de eser icrâsına yönelik temel egzersizler ile kendilerini geliştirme
6 Halay Formundaki eser uygulamaları üzerinde teknik uygulamalar yapma

Birinci Öğretim



Yok


Bağlamanın yapısı ve fiziksel özellikleri. Bağlama ailesinin tanımı ve tarihçesi. Bozuk düzenine giriş (Lâ - Re - Sol). Bozuk düzeninde temel egzersiz. Parmak ve tezene egzersizleri. Bozuk düzeninde ana usullerde egzersiz çalışmaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bağlamanın yapısı ve tarihçesi ile ilgili bilgiler.
2 Bozuk Düzeni’ne giriş.
3 Bozuk düzeni’nde 1. Telde sağ el çalışmaları.
4 Bozuk düzeni’nde 1. Telde sol el çalışmaları.
5 Bozuk düzeni’nde 1. Telde sağ ve sol el birlikte çalışmalar.
6 Ana usûllerde eser icrasına yönelik temel egzersizler.
7 Ana usûllerle ilgili eser çalışmaları.
8 Halay formunda eser uygulamaları.
9 Halay formundaki eserler üzerinde çalışmalar
10 Ana usûllerde teknik geliştirmeye yönelik çalışmalar.
11 Halay formundaki eserler üzerine teknik çalışmalar.
12 Halay formundaki eser uygulamalarını tekrarlama.
13 Bağlı nota değerlerinin öğretilmesine yönelik eser uygulamaları.
14 Karşılaştırmalı örnekler ve değerlendirmeler.

Parlak, Erol. 2001. Türkiye’de El ile Bağlama Çalma Geleneği ve ÇalışTeknikleri, İstanbul. Ataman, Sadi Yaver. Türk Halk Musikisi ve Bağlama Metodu Durul, M Kenan. 2007. Bağlama Metodu, İstanbul: Bemol Müzik yayınları. Kurt, İrfan. 1989. Bağlama’da Düzen ve Pozisyon, İstanbul: Pan Yayıncılık 1989. Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Sağ, Arif / Erzincan, Erdal. 2009. Bağlama Metodu, Cilt 1 -2, İstanbul: Pan yayıncılık TRT Müzik Dairesi Yayınları THM Repertuarı Nota Serisi Yener, Sabri. 1996. Bağlama Öğretim Metodu, Trabzon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek