Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ107 | Bağlama I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
1 | Bağlama’nın yapısı ve tarihçesi ile ilgili bilgiler edinme |
2 | Bozuk Düzen’nde 1. telde sağ el çalışmaları ile ilgili uygulamalar yapma |
3 | Bozuk Düzen’inde 1. telde sol el çalışmaları ile ilgili deneyimler edinme |
4 | Bozuk Düzen’nde 1. telde sağ ve sol el çalışmaları ile ilgili deneyimler edinme |
5 | Ana Usuller’de eser icrâsına yönelik temel egzersizler ile kendilerini geliştirme |
6 | Halay Formundaki eser uygulamaları üzerinde teknik uygulamalar yapma |
Birinci Öğretim
Yok
Bağlamanın yapısı ve fiziksel özellikleri. Bağlama ailesinin tanımı ve tarihçesi. Bozuk düzenine giriş (Lâ - Re - Sol). Bozuk düzeninde temel egzersiz. Parmak ve tezene egzersizleri. Bozuk düzeninde ana usullerde egzersiz çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Bağlamanın yapısı ve tarihçesi ile ilgili bilgiler. | |||
2 | Bozuk Düzeni’ne giriş. | |||
3 | Bozuk düzeni’nde 1. Telde sağ el çalışmaları. | |||
4 | Bozuk düzeni’nde 1. Telde sol el çalışmaları. | |||
5 | Bozuk düzeni’nde 1. Telde sağ ve sol el birlikte çalışmalar. | |||
6 | Ana usûllerde eser icrasına yönelik temel egzersizler. | |||
7 | Ana usûllerle ilgili eser çalışmaları. | |||
8 | Halay formunda eser uygulamaları. | |||
9 | Halay formundaki eserler üzerinde çalışmalar | |||
10 | Ana usûllerde teknik geliştirmeye yönelik çalışmalar. | |||
11 | Halay formundaki eserler üzerine teknik çalışmalar. | |||
12 | Halay formundaki eser uygulamalarını tekrarlama. | |||
13 | Bağlı nota değerlerinin öğretilmesine yönelik eser uygulamaları. | |||
14 | Karşılaştırmalı örnekler ve değerlendirmeler. |
Parlak, Erol. 2001. Türkiye’de El ile Bağlama Çalma Geleneği ve ÇalışTeknikleri, İstanbul. Ataman, Sadi Yaver. Türk Halk Musikisi ve Bağlama Metodu Durul, M Kenan. 2007. Bağlama Metodu, İstanbul: Bemol Müzik yayınları. Kurt, İrfan. 1989. Bağlama’da Düzen ve Pozisyon, İstanbul: Pan Yayıncılık 1989. Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Sağ, Arif / Erzincan, Erdal. 2009. Bağlama Metodu, Cilt 1 -2, İstanbul: Pan yayıncılık TRT Müzik Dairesi Yayınları THM Repertuarı Nota Serisi Yener, Sabri. 1996. Bağlama Öğretim Metodu, Trabzon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 |