Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ103 | Çok Sesli Koro I | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
1. Sözlü eser repertuarının oluşmasını sağlar 2. Repertuardaki eserlerin icra edilen müzik türünün kurallarına göre (usül, üslup ve tavır v.s.) öğrenilmesini sağlar. 3. Repertuar eserlerinin, diğer mesleki derslerle ilişkisini öğretmeyi sağlar.
Şahin Ekşioğlu
1 | İcra edilen müzik türüne ilişkin repertuar açısından tüm sözlü eserlere bakış acısı artar. |
2 | İcra edilen müzik türüne ilişkin sözlü eserlere ait temel kavramları kavrar |
3 | Her hangi bir sözlü eserin hangi amaç ve doğrultuda nasıl okunacağını kavrar |
4 | Farklı formlardaki sözlü eserlerin ayırt edilmesi ve icra kuralını kavrar |
5 | İcra edilen müzik türüne ilişkin üslup ve repertuarın önemini kavrar ve uygulama aşamalarını algılar. |
6 | Repertuar oluşturma evresini hedef alır, aşamaların hangi yolla gerçekleştirileceğini kavrar |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Ses ve insan sesinin yapısı, insan sesinin oluşumu, insan sesinin güç kaynakları veses organlarının doğru kullanımıhakkında bilgi verilir.Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniği öğretilir.2’li, 3’lü, 4’lü, 5’li, 6’lı, 7’li, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılır ve yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesliharfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı ve öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasıyapılır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. İnsan sesinin güç kaynakları. Ses organlarının doğru kullanımı. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
2 | Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
3 | 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
4 | 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
5 | 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklarla yapılan egzersizlerin, solfejle tekrarı. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
6 | 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklarla yapılan egzersizlerin, solfejle ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
7 | Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
8 | Ara Sınav | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
9 | 5’li, 6’lı, 7’li, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
10 | 5’li, 6’lı, 7’li, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
11 | Öğrenilen bilgilerin tekrar edilerek pekiştirilmesi | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
12 | Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
13 | Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. | ||
14 | Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. | Görsel, işitsel ve fiziksel. |
TRT nota arşivi Farklı icra örnekleri, TRT Türk müziği ses arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 |