GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ103 Çok Sesli Koro I Ders 1 1 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


1. Sözlü eser repertuarının oluşmasını sağlar 2. Repertuardaki eserlerin icra edilen müzik türünün kurallarına göre (usül, üslup ve tavır v.s.) öğrenilmesini sağlar. 3. Repertuar eserlerinin, diğer mesleki derslerle ilişkisini öğretmeyi sağlar.


Şahin Ekşioğlu


1 İcra edilen müzik türüne ilişkin repertuar açısından tüm sözlü eserlere bakış acısı artar.
2 İcra edilen müzik türüne ilişkin sözlü eserlere ait temel kavramları kavrar
3 Her hangi bir sözlü eserin hangi amaç ve doğrultuda nasıl okunacağını kavrar
4 Farklı formlardaki sözlü eserlerin ayırt edilmesi ve icra kuralını kavrar
5 İcra edilen müzik türüne ilişkin üslup ve repertuarın önemini kavrar ve uygulama aşamalarını algılar.
6 Repertuar oluşturma evresini hedef alır, aşamaların hangi yolla gerçekleştirileceğini kavrar

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Ses ve insan sesinin yapısı, insan sesinin oluşumu, insan sesinin güç kaynakları veses organlarının doğru kullanımıhakkında bilgi verilir.Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniği öğretilir.2’li, 3’lü, 4’lü, 5’li, 6’lı, 7’li, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılır ve yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesliharfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı ve öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasıyapılır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. İnsan sesinin güç kaynakları. Ses organlarının doğru kullanımı. Görsel, işitsel ve fiziksel.
2 Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. Görsel, işitsel ve fiziksel.
3 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
4 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
5 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklarla yapılan egzersizlerin, solfejle tekrarı. Görsel, işitsel ve fiziksel.
6 2’li, 3’lü, 4’lü, aralıklarla yapılan egzersizlerin, solfejle ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı. Görsel, işitsel ve fiziksel.
7 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
8 Ara Sınav Görsel, işitsel ve fiziksel.
9 5’li, 6’lı, 7’li, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
10 5’li, 6’lı, 7’li, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimeleriyle tekrarı. Görsel, işitsel ve fiziksel.
11 Öğrenilen bilgilerin tekrar edilerek pekiştirilmesi Görsel, işitsel ve fiziksel.
12 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
13 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.
14 Öğrenilen bilgilerin ışığı altında eser seslendirme çalışmasının yapılması. Görsel, işitsel ve fiziksel.

TRT nota arşivi Farklı icra örnekleri, TRT Türk müziği ses arşivi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek