Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EENT425 | Stand ve Fuar Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Stand ve Fuar Tasarımı dersi, öğrencilerin bir ürünün ya da markanın tanıtımını etkili biçimde gerçekleştirecek üç boyutlu tanıtım alanları (stand, kiosk, fuar alanı vb.) tasarlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ile öğrencilerin mekânsal algı, kullanıcı deneyimi, marka kimliği ve görsel iletişim unsurlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alarak işlevsel ve estetik stand/fuar yapıları oluşturma becerisi kazanmaları hedeflenir.
1 | Fuar ve stand tasarımının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar. |
2 | Mekânsal düzenleme ve kullanıcı deneyimi ilişkisini analiz eder. |
3 | Tasarladığı stand projelerini teknik çizim ve sunum araçlarıyla profesyonel biçimde ifade eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Stand ve fuar tasarımının temel ilkeleri, marka kimliğiyle uyumlu sergileme alanlarının planlanması, malzeme, aydınlatma ve grafik öğeleriyle desteklenen üç boyutlu tanıtım mekânlarının tasarlanması konularını kapsar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders kapsamı, hedefler ve değerlendirme ölçütlerinin açıklanması | Önceki fuar örneklerinin analiz edilmesi | |
2 | Fuar kavramı, stand türleri ve tarihçesi | Fuar tiplerine göre farklı stand örneklerinin incelenmesi | |
3 | Marka kimliği, imaj, hedef kitle analizi | Seçilen bir markanın fuar standının analiz edilmesi | |
4 | Mekân kullanımı, akış, erişilebilirlik, ziyaretçi yönlendirmesi | Basit mekân eskizleriyle kullanıcı akışı kurgulama | |
5 | Açık–yarı açık–kapalı standlar, modüler tasarım kavramı | Modüler stand tasarımı için fikir geliştirme | |
6 | Malzeme özellikleri, renk psikolojisi, aydınlatma türleri | Farklı malzeme–renk–ışık kombinasyonlarının 2D kolajla ifadesi | |
7 | Grafik dil, logo yerleşimi, yönlendirme sistemleri | Örnek bir stand için grafik öğe yerleşimi tasarımı | |
8 | Ara Sınav (Vize) | ||
9 | Yapım sistemleri, taşıyıcı elemanlar, montaj teknikleri | Teknik çizimlerle temel yapım detaylarının çalışılması | |
10 | Kullanıcı odaklı tasarım, erişilebilirlik | Ergonomik kriterlere göre maket/prototip denemesi | |
11 | Tasarım probleminin tanımı ve yaratıcı çözüm yolları | Her öğrencinin kendi stand projesi için fikir üretmeye başlaması | |
12 | - | Proje eskizlerinin çizilmesi, mekân yerleşimi | |
13 | - | 3D model/maket/prototip geliştirme | |
14 | Final Sunumu |
Exhibition Design – David Dernie Designing Spaces for Natural Ventilation: An Architect's Guide – David Arnold Stand Tasarımı – TMMOB Mimarlar Odası Yayını (Türkçe) Interior Design and Decoration – Sherrill Whiton
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |