Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EENT204 | İnsan Merkezli Tasarım Kavramları | Ders | 2 | 4 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders insan-ürün etkileşimi ile ilgili teori ve kavramları tanıtmaktadır. Dersin özü Ders, insanlar için kullanışlı ve zevkli ürünler tasarlamaya ilişkin konuların tartışılmasına dayanmaktadır.
Dr.Öğr.Üyesi Şamil Can Güder
1 | Öğrenciler, insan faktörlerinin tüketici ürünleri ve toplum için uygunluğunu ve önemini göstereceklerdir. |
2 | Öğrenciler insan performansı, yetenekleri, algısı ve bilişi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
3 | Öğrenciler ürün deneyiminin farklı boyutlarını ve bunların ürün tasarımıyla ilişkisini kavrayacaklardır. |
4 | Öğrenciler tasarım çözümleri geliştirirken insan merkezli tasarım ilkelerini uygulayacaklardır. |
5 | Öğrenciler, insan merkezli tasarım ilkelerine dayalı olarak tüketici ürünlerini eleştirel bir şekilde analiz edeceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Dersler, kullanıcı deneyiminin bileşenleri olarak ergonomi, insan merkezli tasarım, duyum, algı, biliş, duygu, davranış, kullanılabilirlik, konfor, verimlilik, güvenlik, refah ve ürün dilini kapsamaktadır. Ders, konuyla ilgili derinlemesine tartışmaları da içermektedir, uygulamalı sınıf içi alıştırmalar, bireysel ve takım ödevleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | İnsan merkezli tasarım nedir? Kullanıcı merkezli tasarımın önemi ve uygulamalar. | Yok. | ||
2 | Antropometri ve Ergonomi Kavramlarının Açıklanması | Yok. | ||
3 | 5S, 6Sigma ve Kalite Evi Kavramlarının Açıklanması | Yok. | ||
4 | Öğrenci Çalışmaları ve Sunumlar | Türkiye'de faaliyette bulunan bir zincir marketin Ergonomi ve 5S kavramları kapsamında detaylı incelenmesi ve sunum gerçekleştirilmesi. | ||
5 | Öğrenci Çalışmaları ve Sunumlar | Türkiye'de faaliyette bulunan bir zincir marketin Ergonomi ve 5S kavramları kapsamında detaylı incelenmesi ve sunum gerçekleştirilmesi. | ||
6 | Öğrenci Çalışmaları ve Sunumlar | Türkiye'de faaliyette bulunan bir zincir marketin Ergonomi ve 5S kavramları kapsamında detaylı incelenmesi ve sunum gerçekleştirilmesi. | ||
7 | Öğrencilerin market zincirler üzerinde yaptıkları analizlerin birbirleri ile kıyaslanması | Ergonomi ve 5S kavramları ile değerlendirilen market zincirlerin değerlendirilmesi ve puanlanması | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Kullanıcı Arayüzü ve Kullanıcı Deneyimi Kavramlarının Açıklanması | Yok. | ||
10 | Duygusal Tasarım Yaklaşımı | Proje için fikir ve tasarım geliştirme, grup içi tartışma ve tasarım kritikleri. | ||
11 | Ürün Dili, Görsel Tasarım, İnteraksiyon Tasarımı, Metin ve Dil Kullanımı | Proje için fikir ve tasarım geliştirme, grup içi tartışma ve tasarım kritikleri. | ||
12 | Ürün dili, Marka Kimliğiyle Uyum, Duygusal Bağ Kurma | Proje için fikir ve tasarım geliştirme, grup içi tartışma ve tasarım kritikleri. | ||
13 | Tasarımda Güvenlik ve Ürün Sorumluluğu Risk Değerlendirmesi ve Risk Yönetimi Standartlara Uygunluk Malzeme ve İmalat Kalitesi Kullanıcı Eğitimi ve Talimatları Güvenlik Testleri ve Sertifikasyon Geribildirim ve İzleme Hukuki ve Etik Sorumluluk | Öğrenci Sunumları - Tasarım Önerisi | ||
14 | Öğrenci Sunumları | Proje için Öğrenci Sunumları | ||
15 | Final Sınavı |
Lewrick, M., Link, P., Leifer, L. (2020). The Design Thinking Toolbox. New Jersey, John Wiley & Sons. Asatekin, M. (1997). Endüstri tasarımında ürün kullanıcı ilişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. Norman, D. (2003). Emotional Design. New York: Basic Books. Green, W.S. & Jordan, P.W. (1999). Human factors in product design. New York: Taylor & Francis. Norman, D. (1988). The design of everyday things. New York: Basic Books. Schifferstein, H. N. J. & Hekkert, P. (2008). Introducing product experience. SanDiego, CA: Elsevier Tilley, A. R. (2002). The measure of man and woman: Human factors in design. New York: Wiley & Sons. Story, M. (1998). Universal Design File: Designing for People of All Ages and Abilities. New York, NY: NC State University LUMA Institute. (2012). Innovating for People Handbook of Human-Centered Design Methods. LUMA Institute, USA
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 15 | 1 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 |