Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EENT311 | Tasarımda Trend Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Meslek yaşamında endüstriyel tasarımcıdan beklenen; ürün kimliği çözümleri üretmesi, var olan ürün kimliklerini geliştirmesi veya trendlere uygun ürün ailelerinin tasarlanmasına yönelik bilgileri vermek.
Öğr.Gör. İldem ATİLA
1 | Trend tasarımında trende özgü görsel ipuçlarını, trend stili ile ilişkilendirebilme yetisi kazanma |
2 | Tasarım süreçlerinde trend analizi yapabilme: Öğrenciler, güncel tasarım trendlerini analiz ederek bu trendleri projelerine etkili bir şekilde entegre edebilir. |
3 | Uzun vadeli ve sürdürülebilir trend stratejileri geliştirebilme: Öğrenciler, tasarım projelerinde yenilikçi ve sürdürülebilir trend yönetimi stratejileri oluşturabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Dersin temel yaklaşımını oluşturan; biçim bilimsel yaklaşımın tanıtılması. Bu bakış açıları altında; stil, styling, trend ve akımların kavramsal arka planı ve ürünlerinin tanıtılarak yorumlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tasarım Eğilimlerinin Tarihsel Gelişimi Tasarım Açısından Stil, Uslup, Akım, Trend Kavramlarının ele Alınışı, Tasarım Akımları | |||
2 | Tasarım Akımları Tasarım Akımları Tasarımın ürünler üzerinden biçimbilimsel açıdan anlambilimsel tanımı, yorumu | |||
3 | Ürün anlambilimi temel kuramları açısından tasarım terimlerinin karşılıkları Trend tasarımı ve yönetiminde ürün profillerinin oluşturulma yöntemleri. | |||
4 | Ara Sınav Ödevi Ürün tasarımında yeni temsil düzlemlerinin yaratımı. | |||
5 | Pseudo Trend uygulaması I.Aşama : (grup çalışması) Trendin belirlenmesİ | |||
6 | II.Aşama : (Grup çalışması) Trende özgü kavram alanının, tanımlayıcı kavramların ve ürün ailesinin seçimi. | |||
7 | III.Aşama : (Grup çalışması) Trend kavramlarını karşılayan görsel ipuçlarının ve biçim niteliklerinin seçimi | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | IV.Aşama : (Grup içinde bireysel çalışma) Trend tasarımı önerileri, önerilerin eleştirisi. | |||
10 | V.Aşama : (Bireysel çalışma) Pseudo-Trend ürün tasarımlarının grup eleştirisi. | |||
11 | Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması | |||
12 | Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması | |||
13 | Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması | |||
14 | Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması | |||
15 | Final Sınavı |
Endüstriyel Ürünleri Biçimlendiren Tasarım Akımları (1850- 1950)- Meltem Özkaraman Şen
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 9 | 45 |
Rapor Hazırlama | 5 | 9 | 45 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 155 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |