GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EENT311 Tasarımda Trend Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Meslek yaşamında endüstriyel tasarımcıdan beklenen; ürün kimliği çözümleri üretmesi, var olan ürün kimliklerini geliştirmesi veya trendlere uygun ürün ailelerinin tasarlanmasına yönelik bilgileri vermek.


Öğr.Gör. İldem ATİLA


1 Trend tasarımında trende özgü görsel ipuçlarını, trend stili ile ilişkilendirebilme yetisi kazanma
2 Tasarım süreçlerinde trend analizi yapabilme: Öğrenciler, güncel tasarım trendlerini analiz ederek bu trendleri projelerine etkili bir şekilde entegre edebilir.
3 Uzun vadeli ve sürdürülebilir trend stratejileri geliştirebilme: Öğrenciler, tasarım projelerinde yenilikçi ve sürdürülebilir trend yönetimi stratejileri oluşturabilir.

Birinci Öğretim


Yok


-


Dersin temel yaklaşımını oluşturan; biçim bilimsel yaklaşımın tanıtılması. Bu bakış açıları altında; stil, styling, trend ve akımların kavramsal arka planı ve ürünlerinin tanıtılarak yorumlanması.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tasarım Eğilimlerinin Tarihsel Gelişimi Tasarım Açısından Stil, Uslup, Akım, Trend Kavramlarının ele Alınışı, Tasarım Akımları
2 Tasarım Akımları Tasarım Akımları Tasarımın ürünler üzerinden biçimbilimsel açıdan anlambilimsel tanımı, yorumu
3 Ürün anlambilimi temel kuramları açısından tasarım terimlerinin karşılıkları Trend tasarımı ve yönetiminde ürün profillerinin oluşturulma yöntemleri.
4 Ara Sınav Ödevi Ürün tasarımında yeni temsil düzlemlerinin yaratımı.
5 Pseudo Trend uygulaması I.Aşama : (grup çalışması) Trendin belirlenmesİ
6 II.Aşama : (Grup çalışması) Trende özgü kavram alanının, tanımlayıcı kavramların ve ürün ailesinin seçimi.
7 III.Aşama : (Grup çalışması) Trend kavramlarını karşılayan görsel ipuçlarının ve biçim niteliklerinin seçimi
8 Ara Sınav
9 IV.Aşama : (Grup içinde bireysel çalışma) Trend tasarımı önerileri, önerilerin eleştirisi.
10 V.Aşama : (Bireysel çalışma) Pseudo-Trend ürün tasarımlarının grup eleştirisi.
11 Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması
12 Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması
13 Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması
14 Yapılan Çalışmaların Sunumlarının sınıf ortamında anlatılması
15 Final Sınavı

Endüstriyel Ürünleri Biçimlendiren Tasarım Akımları (1850- 1950)- Meltem Özkaraman Şen



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 4 60
Takım/Grup Çalışması 5 9 45
Rapor Hazırlama 5 9 45
Rapor Sunma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 155

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 4 3 5 4 3 5 4 3 5 4 3 3 5
ÖÇ 2 4 5 3 4 3 5 4 3 4 5 4 3 5 4
ÖÇ 3 4 5 3 4 5 4 3 4 5 4 4 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek