Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EENT401 | Endüstri Ürünleri Tasarımı IV | Ders | 4 | 7 | 7.00 | 3.00 |
Lisans
Endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek olan ürünlerin, farklı etkenler altında değişim ve gelişimini değerlendirme yeteneğinin kazandırılması; araştırma-geliştirme, bilgi ve eğitim yoluyla özgün tasarımların gerçekleştirilmesinin sağlanması amaçlanır. Bu bağlamda, Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünde tüm derslerin amacı bölümün endüstri ürünleri tasarımı proje dersinde proje geliştirmek için kullanılacak bilgileri edindirmektir.
Dr.Öğr.Üyesi Şamil Can GÜDER
1 | Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirme, tasarım problemini tanımlayabilme, problem odağında farklı çözümler önerebilme yetisi kazanmak, |
2 | Tasarlandığı günün koşullarında "uygulama ve bilim" arasındaki bilgi geliştirme ve araş¬tırma odaklı eğitim tecrübesi kazanmak, |
3 | Üzerinde çalı¬şılan endüstri tasarımı alanını ve konularını, endüstriyel üretim koşullarıyla bağlantısını kurabilme yetisi kazanma, |
4 | Ürün tasarımında yaratıcılığını arttırarak bu özelliğini tasarım pratiğine aktarabilme, |
Birinci Öğretim
Endüstri ürünleri tasarımı III
Yok
Endüstri ürünleri tasarımı mesleğinin doğasında varolan endüstrinin her alanına proje geliştirmenin yöntemlerinin uygulamalı olarak aktarılması, projede tasarlanmak istenen tüketim,üretim, donatım vb. genel kategorilerdeki endüstriyel üretimin özelliklerine ilişkin tasarım problemlerinin belirlenmesi ve uygulamasını içerir. Tasarımda temel ilkelere ilişkin gerekli bilgilerin verilmesi, tanım kavram ve ölçütleri belirlenmesi ile, karmaşık olmayan yapıdaki tasarım ürünlerini kapsayan alanlarda öğrencilere fonksiyon ve estetik ile bağlantı kurarak ürün tasarımında problem çözme teknikleri aktarılır. Küçük ölçekte özgün ürün ve yeni ürün senaryoları oluşturulması ile ilgili tasarımların ortaya konması 3 boyutlu modeller, eskizler vb.. tasarım sürecine hizmet eden tüm anlatım teknikleriyle desteklenir. Bu dönemde sunum tekniği olarak el çizimi kullanılır. Tasarlama ve projelendirme konusunda insan-makine-ekipman-çevre faktörleriyle ilgili verimlilik kavram ve yöntemleri, insan faktörü, yalın programlı sorunların ele alınarak, araştırma, analiz ve kuramsal tartışmalarla projelendirilmesi sürecini içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, genel işleyiş, Proje Konularının Açıklanması | |||
2 | Proje Konusu Araştırması ve Konu Önerilerinin Değerlendirilmesi Proje Konusu Araştırması ve Konu Önerilerinin Değerlendirilmesi | |||
3 | Proje Konusunun Netleştirilmesi ve Tashih | |||
4 | Proje Tashih | |||
5 | Proje Tashih Ara Değerlendirme | |||
6 | Değerlendirme sonrası Tashih | |||
7 | Değerlendirme sonrası Tashih | |||
8 | Proje Geliştirme- Tashih | |||
9 | Proje Geliştirme- Tashih | |||
10 | Proje Geliştirme- Tashih | |||
11 | Proje Geliştirme- Tashih | |||
12 | Proje Teslim Ön Çizimleri Tashihi | |||
13 | Maket ve Proje Teslim Çizimleri Tashihi | |||
14 | Maket ve Proje Teslim |
Tüm endüstriyel Tasarım kitapları ve dergileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 10 | 8 | 80 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |