Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EENT207 | Tasarı Geometri I | Ders | 2 | 3 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Bu ders, temel perspektif bilgisi, kuralları ve uygulamalarını içerir. İki ve üç boyutlu düzenlemelerde çizgi, hava ve renk perspektifine dair konuları içermektedir. Ayrıca izdüşüm kavramı, nokta, doğru, düzlem ve farklı konumlardaki biçim izdüşümleri, ilişkiler ve bu alanla ilgili problemleri içerir. Bununla birlikte, aksonometrik perspektif kavramı da dersin kapsamında yer alır.
Doç.Dr. Yavuz Irmak
1 | Öğrenciler geniş bir yelpazedeki grafiksel teknikleri öğrenerek ve tasarım becerilerini geliştirerek geniş bir alanda yetkinlik kazanacaklardır. |
2 | Öğrenciler, tasarım geometrisi ve mühendislik grafiği alanlarında bilgi sahibi olurken, aynı zamanda grafik çizim ortamı olan AutoCAD'de becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. |
3 | Öğrenciler, geometrik konstrüksiyonlar alanında temel bir bilgi ve yetenek kazanarak sağlam bir temel oluşturacaklardır. |
4 | Öğrenciler, taslak çizimi ve yazı yazma konularında beceri kazanarak yetkinlik geliştireceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Geometrik Konstrüksiyonlar: Temel geometrik şekillerin çizimleri ve bu şekillerin farklı açılardan incelenmesi gibi konuları içerir. Teknik Çizim ve Şekil Tanımlanması: Teknik çizim standartlarına uygun olarak nesnelerin çizimlerinin nasıl hazırlandığını ve nesnelerin özelliklerini tanımlama yöntemlerini kapsar. Resimsel Çizim: Nesnelerin gerçekçi ve estetik açıdan çizimlerini yapma becerisini içerir. İzometrik Çizim: 3 boyutlu nesnelerin iki boyutlu yüzey üzerinde izometrik açılardan çizilmesini ve temsilini içerir. Aksonometrik Projeksiyon: Nesnelerin üç boyutlu uzayda farklı açılardan nasıl göründüğünü 2 boyutlu yüzey üzerinde gösterme yöntemini kapsar. Modelleme ve Prototipleme: Fiziksel veya dijital ortamlarda nesnelerin modellemesini yapma ve prototip üretme süreçlerini içerir. 2B ve Mekanik Tasarım: İki boyutlu tasarımın temelleri ve mekanik sistemlerin tasarım prensipleri gibi konuları içerir. Bu ders, öğrencilere tasarım süreçlerinde gerekli becerileri kazandırmayı amaçlar ve genellikle mühendislik, mimarlık ve tasarım gibi alanlarda önemli bir temel oluşturur.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tasarı geometrinin tanımı | ||
2 | İzdüşüm ilkeleri | ||
3 | Nokta ,Doğru , Düzlem , Cisim | ||
4 | Nokta , Doğru, Düzlem, Cisim | ||
5 | Gerçek boyut bulma teknikleri 1 | ||
6 | Gerçek boyut bulma teknikleri 2 | ||
7 | Gerçek boyut bulma teknikleri 3 | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | 30 derece açılı kesilmiş kare tabanlı prizmanın üç temel görünüşü ve gerçek boyut bulma. Açınım çizimi | ||
10 | 30 derece açılı kesilmiş altıgen tabanlı prizmanın üç temel görünüşü ve gerçek boyut bulma. Açınım çizimi | ||
11 | 30 derece açılı kesilmiş silindirin üç temel görünüşü ve gerçek boyut bulma. Açınım çizimi | ||
12 | Kare tabanlı kesik prizmanın maket yapımı | ||
13 | Altıgen tabanlı kesik prizmanın maket yapımı | ||
14 | Kesik silindirin maket yapımı |
Yrd. Doç. Dr. H. Veli Döndüren, Öğr. Gör. Nurettin Aydoğdu, “ Uygulamalı Tasarı Geometri 1” Doç.Dr. Yavuz Irmak "Teknik Resim ve İz Düşüm " Prof.Dr. Ali Düzgün "Tasarı Geometri"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |