Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EENT201 | Model II | Ders | 2 | 3 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Tasarımcının yeni bir TASARIMINI ikinci boyuttan üçüncü boyuta aktararak tasarımın daha anlaşılır olmasını sağlamak. Öğrenciye muhtelif malzemelerden üç boyutlu nesnelerin nasıl kullanılacağını ve uygun malzemelerin özelliklerini uygulayarak öğretmek. -Maket yarılacak malzemeleri uygulayarak öğrenmesinde yardımcı olmak. -Maket yapılacak malzemeler hakkında bilgilendirmek. –Tasarımının ergonomisinin önemini uygulayarak göstermek.
Prof.Dr.Suha Ural
1 | 1.1. Öğrenciye muhtelif malzemelerden üç boyutlu nesnelerin nasıl kullanılacağını ve uygun malzemelerin özelliklerini uygulayarak öğretmek. |
2 | 2. Maket yarılacak malzemeleri uygulayarak öğrenmesinde yardımcı olmak. |
3 | 3. Maket yapılacak malzemeler hakkında bilgilendirmek. |
4 | 4. Tasarımının ergonomisini önemini uygulayarak göstermek. |
Birinci Öğretim
Yok
Karton Model yapım teknikleri. -Kartonun tanımı. -Nelere dikkat edilmelerdir. -Maket bıçağının özellikleri. - Karton etajer model yapımı , Karton iskemle yapımı, Karton telefon uygulaması, Kütüphane modeli, Karton-tel uygulaması, Tel-set Strafor Model uygulaması.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Maket yapımında kullanılan yardımcı malzemeler Boyalar Suluboyalar Yağlı boyalar Guaj/Plaka boyaları Ahşap kökenli malzemelerin kaplamalı kullanım şekilleri Diğer malzemelerin boya ile kullanılması | |||
2 | Çamur ve Plastik çamurun biçimlendirme tekniği. • Çamuru işlenmesi • Şekillendirildikten sonra düzeltilmesi • Kurumaya bırakılması • Ürün düzeltildikten sonra kalıp alınması içi hazırlanması | |||
3 | Alçının kalıp almak için hazırlanması Alçının biçimlendirilmesi tekniği Alçı kalıbının hazırlanması (İki parçalı kalıp yapımı) Alçının suyla karıştırılması (Kıvamı)hazırlanması Kalıbı alınacak ürünün hazırlanması (alıp ayırıcı kullanımı) Alçı dökümü için dikkat edilmesi gereken hususla | |||
4 | Kalıptaki alçı dökümünün kurum süresi Modelin kalıptan çıkarılması Çıkan ürünün düzeltilmesi Ürünün boyanması | |||
5 | Plastik levhaların biçimlendirme teknikleri Polistiren levhalardan üç boyutlu ürünlerin keserek(yapıştırarak) şekillendirilmesi | F | ||
6 | Plastik levhaların ısıtılarak kalıplama tekniği Çamurdan yapılmış ürünlerin şekillendirilmesi Plastik levhanın ısıtılarak kalıplanması Kalıplanan ürünün birleştirilerek tamamlanması | |||
7 | Poliüretan ve straforun üç boyutlu şekillendirilmesi Maket bıçağı ile şekillendirme Isı teliyle şekillendirilmesi - Poliüretan ve Straforun yüzeylerinin kaplanması (Çelik macun ile kaplama tekniği) Çelik macununun hazırlanması (çift kompenantlı çelik macunu) | |||
8 | Vize Sınavı | |||
9 | Poliüretan ile şekillendirilmiş ürünlerin çelik macunu ile kaplanması | |||
10 | Kuruduktan sonra yüzeyin işlenmesi (Su zımparası ile yüzeyin düzeltilmesi) | |||
11 | Ürünün boyanarak bitirilmesi | |||
12 | Kaplama ile kullanılacak malzemeler Kâğıt Kökenli malzemelerin kompozisyon şekilleri | |||
13 | Ahşap kökenli malzemelerin kaplamada kullanımı | |||
14 | Diğer malzemelerin maket yapımında kullanılması | |||
15 | Final Sınavı | Final Exam |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |