Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT315 | Seviye Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, öğrencilere oyun seviyesi tasarımı süreçlerini, mimari yaklaşımlar ve teoriler üzerinden öğretmektir. Öğrenciler, seviye tasarımının hem mekanın pratik inşası hem de insan-mekan etkileşiminin deneyimsel unsurları ile nasıl ilişkilendiğini öğreneceklerdir. Ders, seviye tasarımını bir "uygulamalı oyun tasarımı" biçimi olarak ele almayı amaçlar, özellikle de oynanış mekaniklerini oyuncuya aktarmak ve seviye akışını kontrol etmek için anlatı yapılarını kullanmaya odaklanır.
Öğr. Gör Ülkü Nur NAR
1 | Seviye tasarımının temel kavramlarını ve prensiplerini açıklama. |
2 | Oyun türlerine göre farklı seviye kurguları geliştirebilme. |
3 | Zorluk, akış ve oyuncu deneyimini dengeleyebilme. |
4 | Hikâye ve çevresel tasarımı seviyelere entegre edebilme. |
5 | Oyun motorlarında seviye prototipleri geliştirme. |
6 | Kullanıcı testleri ile tasarımlarını değerlendirme ve iyileştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Ders içeriği, seviye tasarımının mimari temellerini, tasarım dokümantasyonunu, prototipleme tekniklerini ve anlatısal yapıların mekanik ilerlemeye entegrasyonunu kapsar. İlk yarıda, oyun mekaniklerinin oyuncuya nasıl öğretileceği ve Hero's Journey modelinin bu yapıya nasıl uygulandığı incelenecektir. İkinci yarıda ise, daha karmaşık seviye akışları, ritim ve Propp'un 31 eylem modelinin anlatısal çerçevesi üzerinden derinlemesine seviye tasarımı pratikleri ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Seviye Tasarımına Giriş ve Mimari Yaklaşım | Temel Çizim Teknikleri | ||
2 | Temel Mekan Türleri ve Düzenlemeler | Mimari Çizim Tipleri | ||
3 | Tasarım Akışları (Workflows) ve Kavramsal Araçlar | Kavramsal Diyagramlama | ||
4 | Prototipleme ve İterasyon | Dijital Prototip Oluşturma | ||
5 | Öğretim Mekanizmaları ve Tutorial Tasarımı | Tutorial Tasarımı (Mekanik Odaklı) | ||
6 | Anlatı Tasarımı ve Mekan İlerleyişi | Vize Projesi Başlangıcı | ||
7 | Vize Projesi Geliştirme ve Sunum | |||
8 | İleri Seviye Yerleşimler ve Puan Avantajı (POA) | İleri Layout Çizimi | ||
9 | Ritim ve Zorluk Yönetimi | Ritim Grafiği Uygulaması | ||
10 | Propp'un 31 Eylem Modeli | Final Projesi Planlaması | ||
11 | Görsel İletişim ve Çevre Sanatı | Görsel Kılavuzlar | ||
12 | Teknik Yönler ve Scripting | Scripting Temelleri | ||
13 | Seviye Dengeleme ve Sonlandırma | Final Projesi Geliştirme | ||
14 | Final Projesi Sunumu | Final Projesi Sunumu |
Totten, Christopher W. An Architectural Approach to Level Design (Second Edition) (2019). Kremers, Rudolf. Level Design: Concept, Theory, and Practice (2009) Feil, John Harold, ve Marc Scattergood. Beginning Game Level Design (Premier Press Game Development). Bauer, Ben. A practical guide to level design (2023). Tremblay, Kaitlin. Collaborative Worldbuilding for Video Games. https://book.leveldesignbook.com/
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 |