GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT315 Seviye Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı, öğrencilere oyun seviyesi tasarımı süreçlerini, mimari yaklaşımlar ve teoriler üzerinden öğretmektir. Öğrenciler, seviye tasarımının hem mekanın pratik inşası hem de insan-mekan etkileşiminin deneyimsel unsurları ile nasıl ilişkilendiğini öğreneceklerdir. Ders, seviye tasarımını bir "uygulamalı oyun tasarımı" biçimi olarak ele almayı amaçlar, özellikle de oynanış mekaniklerini oyuncuya aktarmak ve seviye akışını kontrol etmek için anlatı yapılarını kullanmaya odaklanır.


Öğr. Gör Ülkü Nur NAR


1 Seviye tasarımının temel kavramlarını ve prensiplerini açıklama.
2 Oyun türlerine göre farklı seviye kurguları geliştirebilme.
3 Zorluk, akış ve oyuncu deneyimini dengeleyebilme.
4 Hikâye ve çevresel tasarımı seviyelere entegre edebilme.
5 Oyun motorlarında seviye prototipleri geliştirme.
6 Kullanıcı testleri ile tasarımlarını değerlendirme ve iyileştirme.

Birinci Öğretim


Yok


-


Ders içeriği, seviye tasarımının mimari temellerini, tasarım dokümantasyonunu, prototipleme tekniklerini ve anlatısal yapıların mekanik ilerlemeye entegrasyonunu kapsar. İlk yarıda, oyun mekaniklerinin oyuncuya nasıl öğretileceği ve Hero's Journey modelinin bu yapıya nasıl uygulandığı incelenecektir. İkinci yarıda ise, daha karmaşık seviye akışları, ritim ve Propp'un 31 eylem modelinin anlatısal çerçevesi üzerinden derinlemesine seviye tasarımı pratikleri ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Seviye Tasarımına Giriş ve Mimari Yaklaşım Temel Çizim Teknikleri
2 Temel Mekan Türleri ve Düzenlemeler Mimari Çizim Tipleri
3 Tasarım Akışları (Workflows) ve Kavramsal Araçlar Kavramsal Diyagramlama
4 Prototipleme ve İterasyon Dijital Prototip Oluşturma
5 Öğretim Mekanizmaları ve Tutorial Tasarımı Tutorial Tasarımı (Mekanik Odaklı)
6 Anlatı Tasarımı ve Mekan İlerleyişi Vize Projesi Başlangıcı
7 Vize Projesi Geliştirme ve Sunum
8 İleri Seviye Yerleşimler ve Puan Avantajı (POA) İleri Layout Çizimi
9 Ritim ve Zorluk Yönetimi Ritim Grafiği Uygulaması
10 Propp'un 31 Eylem Modeli Final Projesi Planlaması
11 Görsel İletişim ve Çevre Sanatı Görsel Kılavuzlar
12 Teknik Yönler ve Scripting Scripting Temelleri
13 Seviye Dengeleme ve Sonlandırma Final Projesi Geliştirme
14 Final Projesi Sunumu Final Projesi Sunumu

Totten, Christopher W. An Architectural Approach to Level Design (Second Edition) (2019). Kremers, Rudolf. Level Design: Concept, Theory, and Practice (2009) Feil, John Harold, ve Marc Scattergood. Beginning Game Level Design (Premier Press Game Development). Bauer, Ben. A practical guide to level design (2023). Tremblay, Kaitlin. Collaborative Worldbuilding for Video Games. https://book.leveldesignbook.com/


-


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı 1 28 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Ev Ödevi 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 140

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 5 4 3 4 2 5 3 4
ÖÇ 2 4 5 4 3 4 2 5 3 4
ÖÇ 3 3 5 4 3 4 2 4 3 5
ÖÇ 4 3 4 4 3 5 3 5 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 3 3 1 5 4 4
ÖÇ 6 3 5 4 4 3 1 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek