Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT301 | Gerçek Zamanlı Oyun Platformu II | Ders | 3 | 5 | 0 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Gerçek zamanlı oyun platformu 2 dersi, öğrencilere gerçek zamanlı oyun geliştirme sürecinin ileri seviye konularını kapsayan bir derstir. Bu derste, öğrenciler Unity 3D motorunun daha karmaşık özelliklerini kullanarak oyun geliştirme becerilerini daha da geliştireceklerdir. Ayrıca, yapay zeka, ağ programlama, partikül sistemleri, ışıklandırma ve ses sistemleri gibi oyun geliştirme sürecinde önemli konuları öğrenerek, daha kapsamlı ve profesyonel oyunlar oluşturmak için gerekli olan teknikleri ve becerileri edineceklerdir. Bu ders, öğrencilerin gerçek zamanlı oyun geliştirme konusundaki bilgi ve deneyimlerini derinleştirerek, oyun endüstrisindeki kariyerleri için ihtiyaç duyacakları bilgileri ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.
1 | Unity 3D motorunun ileri seviye özelliklerini kullanarak oyun geliştirebilme becerisi kazanmak. |
2 | Yapay zeka kavramlarını anlamak ve oyunlarda yapay zeka kullanarak oyun deneyimini geliştirebilmek. |
3 | Ağ programlama konularını anlamak ve multiplayer oyunlar geliştirebilmek. |
4 | Partikül sistemleri, ışıklandırma ve ses sistemleri gibi oyun geliştirme sürecinde önemli konular hakkında bilgi edinmek ve bu konuları kullanarak oyun deneyimini geliştirebilmek. |
5 | Performans optimizasyonu tekniklerini anlamak ve uygulayarak oyunların daha hızlı ve daha akıcı bir şekilde çalışmasını sağlayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Gerçek zamanlı oyun platformu 2 dersi, Unity 3D oyun motorunun ileri seviye özellikleri ve teknikleri ile yapay zeka, ağ programlama, partikül sistemleri, ışıklandırma, ses sistemleri ve performans optimizasyonu gibi oyun geliştirme sürecinde önemli konuları ele alır. Bu ders, öğrencilere Unity 3D motorunu kullanarak ileri seviye oyunlar geliştirme becerisi kazandırmak ve oyun deneyimini geliştirmek için gerekli araçları sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin yapay zeka kavramlarını anlamalarını, multiplayer oyunlar geliştirmelerini ve performans optimizasyonu teknikleriyle oyunların daha hızlı ve daha akıcı bir şekilde çalışmasını sağlamalarını amaçlamaktadır. Ders içeriği, öğrencilere ileri seviye Unity 3D özellikleri ve teknikleri hakkında derinlemesine bir bilgi sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Shader nedir ve nasıl kullanılır Unity'de grafik öğelerinin kullanımı ve özellikleri Grafik optimizasyon teknikleri | |||
2 | Unity'de kullanışlı araçlar tanıtımı Asset Store'dan araç kullanımı Kütüphane yönetimi ve kullanımı | |||
3 | C# programlama dili temelleri Unity'de kod yazımı ve kullanımı Scripting best practices | |||
4 | Unity UI özellikleri ve kullanımı Oyun arayüzü tasarımı ve geliştirme Kullanıcı deneyimi ve arayüz optimizasyonu | |||
5 | İleri seviye animasyon teknikleri ve kullanımı Blend Trees ve State Machines Procedural Animasyonlar | |||
6 | Mobil oyun geliştirme özellikleri Mobil platform optimizasyon teknikleri Unity ile iOS ve Android için oyun geliştirme | |||
7 | Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi ve kullanımı VR uygulamaları ve oyun geliştirme VR platform optimizasyon teknikleri | |||
8 | Sınav | |||
9 | Artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisi ve kullanımı AR uygulamaları ve oyun geliştirme AR platform optimizasyon teknikleri | |||
10 | Oyun dağıtımı için gerekli adımlar Farklı platformlar için oyun dağıtımı Oyun dağıtımı için en iyi uygulamalar | |||
11 | Unity için dış eklentiler ve entegrasyonlar Farklı veritabanı sistemleriyle entegrasyon Farklı işletim sistemleriyle entegrasyon | |||
12 | Asset yönetimi için en iyi uygulamalar Asset paketleme ve dağıtımı Asset optimizasyonu ve bellek yönetimi | |||
13 | Geliştirme döngüsü ve stratejileri Geliştirme döngüsü optimizasyonu | |||
14 | Geliştirme döngüsü |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |