GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT202 Gerçek Zamanlı Oyun Platformu I Ders 2 4 0 3.00

Lisans



Bu ders kapsamında öğrenciler, Unity 3D/Unreal oyun motoru kullanarak oyun projeleri oluşturma, oyun mekaniği tasarlama, animasyonlar oluşturma, yapay zeka ve pathfinding konularına aşina olma, partikül ve ışıklandırma tekniklerini kullanma, performans optimizasyonu, ağ programlama ve multiplayer oyun tasarımı gibi konularda pratik yapma fırsatı bulacaklardır. Bu ders, öğrencilerin dijital oyun tasarımı alanında kariyerlerine hazırlanmalarına yardımcı olacak temel bir ders olarak tasarlanmıştır.



1 Unity 3D/Unreal Engine oyun motorunu kullanarak, gerçek zamanlı oyun tasarımı ve geliştirme becerileri kazandırılması
2 Oyun mekaniği tasarlamak ve animasyonlar oluşturmak gibi temel oyun tasarımı becerilerin geliştirilmesi
3 Fizik motoru, yapay zeka ve pathfinding teknikleri, partikül ve ışıklandırma teknikleri gibi temel oyun geliştirme konularında bilgi sahibi olma
4 Performans optimizasyonu, ağ programlama ve multiplayer oyun tasarımı gibi ileri seviye oyun geliştirme konularına aşina olacaklardır.

Birinci Öğretim



Yok


Gerçek Zamanlı Oyun Platformu 1 dersi, öğrencilere gerçek zamanlı oyun tasarımı ve geliştirme konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Bu ders, Unity 3D/Unreal oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı oyun projeleri geliştirme sürecine odaklanır. Ders içeriği, oyun mekaniği tasarımı, animasyon oluşturma, fizik motoru, yapay zeka ve pathfinding teknikleri, partikül ve ışıklandırma teknikleri, performans optimizasyonu, ağ programlama ve multiplayer oyun tasarımı gibi temel ve ileri seviye konuları içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Gerçek zamanlı oyunlar ve platformlar Oyun motorlarının önemi ve kullanımı Unity 3D/Unreal: Oyun motoru özellikleri ve arayüz tanıtımı
2 Unity 3D/Unreal Projesi oluşturma Sahne düzenleme ve nesne ekleme Özellikler paneli kullanımı
3 Animasyon tanımlama ve yönetme Animasyon kontrolörleri Karakter animasyonları oluşturma
4 Fizik motoru özellikleri RigidBody ve Collider kullanımı Kuvvetler ve etkiler
5 Oyun mekaniği tanımları ve örnekleri Oyun senaryosu ve tasarımı Oyunun karakteristikleri
6 Klavye, fare ve diğer girdi aygıtlarının kullanımı Girdi yönetimi için kod yazma
7 Unity 3D/Unreal AI ve Pathfinding
8 Sınav
9 Partikül sistemleri tanımlama Partikül özellikleri ve animasyonlar Partikül sistemi kullanımı
10 Farklı ışık kaynakları tanımlama Işıklandırma teknikleri Farklı aydınlatma modelleri
11 Ses kaynakları ve özellikleri Ses efektleri oluşturma Oyun müziği ve kullanımı
12 Performans optimizasyonu teknikleri En iyi uygulamalar ve kodlama teknikleri Bellek yönetimi ve tasarrufu
13 Ağ programlama kavramları Ağ optimizasyonu ve test etme
14 Multiplayer oyun tasarımı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 2 3 4 3 4 3 2 4 3 4 3 2 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4 4 3 3 3
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 4 3 3 4 4 5 4 4 3 4
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5 5 3 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek