GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT201 Oyun Geliştirme II Ders 2 3 0 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilerin Unity oyun motorunu kullanarak daha karmaşık oyun geliştirme kavramları ve teknikleri öğrenmelerini sağlar. Öğrenciler, Unity oyun motorunda öğrendikleri becerileri geliştirerek, 3D karakter tasarımı ve animasyonu, arayüz tasarımı, oyun performansı ve optimizasyonu gibi konularda uzmanlaşacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin kendi projelerini yaratmalarına ve oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarında karşılaşılan sorunları çözmelerine olanak tanıyan ileri düzey özellikler ve teknikler öğretilecektir. Dersin sonunda, öğrencilerin Unity oyun motoru kullanarak daha karmaşık oyunlar oluşturma becerileri gelişmiş olacaktır.



1 Unity oyun motoru kullanarak karmaşık oyun geliştirme kavramlarına hakim olmak
2 3D karakter tasarımı ve animasyonu, arayüz tasarımı, oyun performansı ve optimizasyonu gibi ileri düzey konularda uzmanlaşmak.
3 Kendi projelerini yaratmak ve oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarında karşılaşılan sorunları çözmek.
4 Unity'nin ileri düzey özellikleri ve tekniklerini öğrenmek.
5 Yaratıcı düşünme, problem çözme, işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirmek.

Birinci Öğretim



Yok


Oyun Geliştirme 2 dersi, Oyun Geliştirme 1 dersinin devamı niteliğindedir ve öğrencilerin Unity oyun motorunda daha ileri düzeyde oyun geliştirme becerileri kazanmalarını amaçlar. Bu ders, öğrencilerin Unity'de oyun öğeleri oluşturma, ayarlama ve animasyonlu oyun nesneleri oluşturma konularında daha derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. Ayrıca, Unity'nin gelişmiş özellikleri arasında yer alan çarpışma algılama, girdi yönetimi, yapay zeka, UI tasarımı ve çok oyunculu oyun geliştirme gibi konuları da kapsar. Oyun Geliştirme 2 dersi, öğrencilerin daha karmaşık oyunlar tasarlama, geliştirme ve yayınlama becerilerini geliştirir ve profesyonel bir oyun geliştirme deneyimi sunar.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Animasyonlu oyun nesneleri oluşturma
2 Çarpışma algılama ve girdi yönetimi
3 Yapay zeka
4 Animasyonlu oyun nesneleri oluşturma
5 Çarpışma algılama ve girdi yönetimi
6 Yapay zeka
7 UI tasarımı ve çok oyunculu oyun geliştirme
8 İlk sınav
9 Oyun optimizasyonu ve performans iyileştirme
10 UI tasarımı ve çok oyunculu oyun geliştirme
11 Oyun optimizasyonu ve performans iyileştirme
12 Pazarlama ve oyun yayınlama stratejileri
13 Proje çalışması
14 Proje çalışması





Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 2 3 4 3 4 3 4 3 4 5 3 3 2
ÖÇ 2 2 3 2 2 4 4 4 3 4 3 4 5 2 4 3
ÖÇ 3 3 2 2 4 3 3 4 4 3 3 4 5 4 3 4
ÖÇ 4 4 4 1 3 4 3 3 4 3 4 3 5 3 2 3
ÖÇ 5 3 4 2 3 3 4 3 3 2 4 3 2 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek