GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT207 Arayüz ve Interaksiyon Tasarımı Ders 2 3 0 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilerin oyun tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenmelerini, arayüz tasarımının önemini kavramalarını, iyi kullanıcı deneyimi örnekleri tanımlayabilme yeteneklerini geliştirmelerini, kullanıcı testleri yapma becerilerini öğrenmelerini, arayüz tasarımı araçlarını kullanarak prototip oluşturma ve test etme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Dersin genel amacı, öğrencilerin dijital oyun tasarımı alanındaki mesleki becerilerini geliştirmek ve sektörde başarılı bir kariyere hazırlamaktır.



1 Arayüz ve interaksiyon tasarımının tanımını yapabilecek ve bu kavramları oyun tasarımıyla ilişkilendirebilecek.
2 Will be able to define interface and interaction design and relate these concepts to game design.
3 Oyun grafikleri ve görsel tasarımın önemini anlayarak, renk, kompozisyon ve diğer görsel öğelerin nasıl kullanılacağını anlayabilecek.
4 Kullanıcı ara yüzü tasarımının önemini kavrayarak, kullanıcı deneyimi ile arayüz tasarımı arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek.
5 Kullanıcı ara yüzü tasarımı araçlarını kullanarak, iyi araç seçimleri yapabilecek ve araçların nasıl kullanıldığını anlayabilecek.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders, öğrencilerin oyun tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenmelerini, arayüz tasarımının önemini kavramalarını, iyi kullanıcı deneyimi örnekleri tanımlayabilme yeteneklerini geliştirmelerini, kullanıcı testleri yapma becerilerini öğrenmelerini, arayüz tasarımı araçlarını kullanarak prototip oluşturma ve test etme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Arayüz ve interaksiyon tasarımının tanımı ve önemi Oyun tasarımının temel kavramları İlkeler ve kuralların önemi
2 Oyun mekaniği ve arayüz tasarımı arasındaki ilişki Oyunların kural sistemleri ve bunların tasarımı Arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi
3 Oyun grafikleri ve görsel tasarımın önemi Oyun grafikleri tasarımı Renk, kompozisyon ve görsel öğeler
4 Kullanıcı ara yüzü tasarımı ve kullanıcı deneyimi Kullanıcı ara yüzü tasarımı ilkeleri İyi kullanıcı ara yüzü tasarımı örnekleri
5 Kullanıcı etkileşimi ve kullanıcı deneyimi Farklı kullanıcı etkileşimleri türleri İyi kullanıcı etkileşimi örnekleri
6 Kullanıcı deneyimi ve oyun tasarımı Kullanıcı deneyimi testleri İyi kullanıcı deneyimi örnekleri
7 Kullanıcı Ara yüzü Tasarımı Araçları
8 Sınav
9 Kullanıcı ara yüzü tasarımı araçları İyi tasarım araçları seçimi Kullanıcı ara yüzü tasarımı araçları kullanımı
10 Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik için arayüz tasarımı Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik için özel arayüz tasarımı Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik için arayüz tasarımı örnekleri
11 Oyun sesleri ve arayüz tasarımı arasındaki ilişki Oyun sesleri tasarımı Ses kullanımı ve kullanıcı deneyimi
12 Animasyon ve arayüz tasarımı arasındaki ilişki Animasyon tasarımı ilkeleri İyi animasyon örnekleri
13 Prototip oluşturma ve test etme yöntemleri Prototip oluşturma araçları ve uygulamaları
14 Kullanıcı testleri yapma yöntemleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 1 3 4 4 3 5 5 4 4 4 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 3 4 5 4 3 4 4 3 4 5
ÖÇ 3 5 4 2 4 4 4 2 3 4 3 3 2 3 3 3
ÖÇ 4 3 4 1 4 2 4 4 4 3 3 4 2 3 4 3
ÖÇ 5 3 3 1 3 3 2 3 4 4 4 4 2 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek