GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT409 İnternet Ortamında Oyun Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


İnternet ortamında oyun dersi, öğrencilere internet üzerinden oynanabilen oyunların tanımı, tarihçesi ve oynama kültürü hakkında bilgi vererek, öğrencilerin oyun dünyasına yönelik anlayışlarını geliştirmeyi amaçlar. Ders ayrıca farklı oyun türleri, oyun platformları ve cihazları, kullanıcı davranışları, oyun yapımı, oyun tasarımı, grafik ve görsel tasarım, müzik ve ses tasarımı, hikaye anlatımı, testler ve hata ayıklama gibi konuları ele alarak, öğrencilerin oyun geliştirme sürecinde temel kavramları öğrenmelerini ve bu alanda kariyer yapma potansiyellerini keşfetmelerini hedefler.



1 Öğrenciler internet üzerinden oynanabilen oyunların tarihçesi, oyun oynama kültürü ve toplulukları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2 Öğrenciler farklı oyun türleri, oyun platformları ve cihazları, kullanıcı davranışları, oyun tasarımı, grafik ve görsel tasarım, müzik ve ses tasarımı, hikaye anlatımı, testler ve hata ayıklama gibi konuları öğreneceklerdir.
3 Öğrenciler oyun geliştirme sürecinde kullanılan temel kavramları ve teknikleri öğrenerek, oyun yapımı konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
4 Öğrenciler, oyun geliştirme endüstrisindeki kariyer imkanları ve bu alandaki iş pozisyonları hakkında fikir sahibi olacaklardır.
5 Öğrenciler, oyunlarla ilgili etik konular ve oyuncu davranışları hakkında bilgi sahibi olarak, oyun dünyasındaki sosyal sorumluluklarını ve etik değerleri anlayacaklar.

Birinci Öğretim



Yok


İnternet ortamında oyun dersi, öğrencilere internet üzerinden oynanabilen oyunların tanımı, tarihçesi, oyun oynama kültürü ve oyun toplulukları hakkında bilgi vermektedir. Ders aynı zamanda farklı oyun türlerini ve bunların tarihsel gelişimlerini de ele almaktadır. Oyun oynama platformları, cihazları ve kullanıcı davranışları gibi konular da dersin kapsamı içinde yer almaktadır. Ayrıca ders, oyun yapımının temelleri olan oyun tasarımı, oyun mekaniği, oyun dengesi, grafik tasarımı, sinematikler, kamera hareketleri, müzik ve ses tasarımı, hikaye anlatımı, testler ve hata ayıklama gibi konuları da ele almaktadır. Son olarak, ders internet ortamında oyun geliştirme endüstrisi ve kariyer imkanlarına da değinmektedir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İnternet ortamında oyunların tanımı ve tarihçesi.
2 Oyun oynama kültürü ve oyun toplulukları.
3 Oyun türleri ve tarihsel gelişimleri.
4 Oyun oynama platformları ve cihazları.
5 Oyun etiği ve oyuncu davranışları.
6 Oyun pazarlama stratejileri ve kullanıcı kazanımı.
7 Oyun mekaniği ve oyun dengesi.
8 Sınav
9 Oyun grafikleri ve görsel tasarım.
10 Oyun sinematikleri ve kamera hareketleri.
11 Oyun müziği ve ses tasarımı.
12 Oyun yapımında hikaye anlatımı.
13 İnternet ortamında oyun geliştirme endüstrisi
14 Oyun geliştirme endüstrisi ve kariyer imkanları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 1 3 4 4 3 5 5 4 4 1 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 3 4 5 4 3 4 1 3 4 5
ÖÇ 3 4 3 2 4 4 4 3 4 3 4 3 2 4 4 4
ÖÇ 4 3 4 2 3 4 4 4 4 5 4 3 2 4 3 3
ÖÇ 5 2 3 1 3 3 3 4 3 3 4 4 1 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek