Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT405 | Oyun ve Sanat | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, dijital oyun tasarımı öğrencilerine oyun ve sanatın temellerini öğretmek ve oyun tasarımında sanatın önemini vurgulamaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler oyun estetiği, karakter tasarımı, dünya tasarımı, 2D/3D sanat, animasyon, arayüz tasarımı, grafikler ve oyun motorları gibi konulara odaklanarak, oyun tasarımında sanatın nasıl kullanılabileceğini keşfedeceklerdir. Bu ders ayrıca, öğrencilerin oyunların kalitesini artırmak için oyun testi ve sorun giderme teknikleri öğrenmelerini sağlayacaktır. Öğrenciler, bu ders sayesinde, oyun tasarımında sanatın önemini anlayacak, sanat ve tasarım arasındaki etkileşimi kavrayacak ve kendi oyun tasarım becerilerini geliştireceklerdir.
1 | Oyun tasarımında sanatın önemini açıklayabilme ve oyun estetiği, karakter tasarımı, dünya tasarımı, 2D/3D sanat, animasyon, arayüz tasarımı, grafikler ve oyun motorları gibi konulara hakim olma. |
2 | Dijital oyunlar için sanat eserlerini inceleyerek, sanatın oyun tasarımındaki kullanımını analiz edebilme. |
3 | Oyun dünyası, karakterler ve arayüz tasarımı gibi unsurların tasarımında sanatı kullanarak, oyunun kullanıcı deneyimini ve hikayesini geliştirebilme. |
4 | Oyun testi ve sorun giderme teknikleri kullanarak, oyunun kalitesini artırabilecek ve hataları düzeltebilme. |
5 | Dijital oyunlar için gerekli olan 2D/3D sanat, animasyon, arayüz tasarımı ve oyun motoru gibi araçları kullanarak, kendi oyun tasarım projelerini geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersin içeriği, dijital oyun tasarımı öğrencilerine oyun ve sanatın temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, öğrenciler oyun estetiği, karakter tasarımı, dünya tasarımı, 2D/3D sanat, animasyon, arayüz tasarımı, grafikler ve oyun motorları gibi konuları öğreneceklerdir. Ayrıca, ders boyunca öğrenciler, oyunların kalitesini artırmak için oyun testi ve sorun giderme teknikleri öğreneceklerdir. Bu ders, öğrencilere sanat ve tasarım arasındaki etkileşimi anlama fırsatı sunacak ve kendi oyun tasarım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Öğrenciler, ders boyunca dijital oyunlar için gerekli olan 2D/3D sanat, animasyon, arayüz tasarımı ve oyun motoru gibi araçları kullanarak, kendi oyun tasarım projelerini geliştirme fırsatı bulacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Oyun tasarımının temel kavramları Sanatın oyun tasarımındaki rolü Oyun sanatının tarihi ve gelişimi | |||
2 | Dijital sanatın tarihi ve gelişimi Dijital sanat eserlerinin incelenmesi Dijital sanatın oyun tasarımındaki kullanımı | |||
3 | Oyun tasarımında estetiğin önemi Oyun tasarımında renk kullanımı ve psikolojik etkileri Oyun tasarımında müzik ve ses kullanımı | |||
4 | Karakter tasarımının temel kavramları Karakter yaratımı için araçlar Karakter tasarımının oyun hikayesine etkisi | |||
5 | Oyun dünyasının tasarımı Dünya tasarımında mimari ve çevre tasarımı Dünya tasarımında doğal unsurların kullanımı | |||
6 | 2D sanat eserlerinin incelenmesi 2D sanatın oyun tasarımındaki kullanımı 2D sanat araçları | |||
7 | 3D Sanat | |||
8 | Sınav | |||
9 | 3D sanat eserlerinin incelenmesi 3D sanatın oyun tasarımındaki kullanımı 3D sanat araçları | |||
10 | Animasyonun temel kavramları Animasyon teknikleri ve uygulamaları Animasyonun oyun tasarımındaki kullanımı | |||
11 | Arayüz tasarımının temel kavramları Arayüz tasarımında kullanılan araçlar Arayüz tasarımının oyunun kullanıcı deneyimine etkisi | |||
12 | Grafiklerin oyun tasarımındaki rolü Grafiklerin oyun performansına etkisi Grafiklerin oyun hikayesi ve karakterlerine etkisi | |||
13 | Oyun motorlarının temel kavramları Oyun motorlarının kullanımı Oyun motorlarının oyun tasarımına etkisi | |||
14 | Oyun testinin temel kavramları Oyun testi için araçlar ve yöntemler |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 |