GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT403 Karakter Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, dijital oyun tasarımı bölümü öğrencilerine karakter tasarımı sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bu ders sayesinde karakter tasarımı için gerekli olan temel kavramları, teknikleri ve araçları öğreneceklerdir. Ayrıca, yaratıcılık becerilerini geliştirecekleri ve tasarım estetiğini öğrenecekleri ödevlerle karşılaşacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler, dijital oyunlar için başarılı karakter tasarımları yapabilme yeteneğine sahip olacaklardır.



1 Dijital oyunlar için karakterlerin yaratılması için gerekli olan temel kavramları ve teknikleri anlama ve uygulama yeteneği.
2 Karakter tasarımında kullanılan araçları ve yazılımları kullanabilme yeteneği.
3 Yaratıcılık becerilerini geliştirme ve bunları karakter tasarım sürecine yansıtabilme yeteneği.
4 Karakter tasarımlarının hikayeye, dünyaya ve oyunun genel estetiğine uygunluğunu değerlendirebilme yeteneği.
5 Karakter tasarımlarını sunma ve eleştiriye açma becerisi.

Birinci Öğretim



Yok


Dijital oyun tasarımı bölümü karakter tasarımı dersi, öğrencilere karakter tasarımı sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriği, karakter tasarımının temel prensipleri, karakter tasarımı için kullanılan araçlar ve yazılımlar, karakter tasarımı için gerekli olan yaratıcılık teknikleri, karakter tasarımlarının dünya ve hikaye ile uyumu, karakter tasarımlarının sunumu ve eleştirisi gibi konuları içermektedir. Ders boyunca öğrenciler, karakter tasarımı için kullanılan programları öğrenecek, karakter tasarımında estetik ve hikayeyi nasıl dikkate alacaklarını öğrenecek, yaratıcılık becerilerini geliştirecek ve ödevler aracılığıyla öğrendiklerini uygulayacaklar. Dersin sonunda öğrenciler, dijital oyunlar için başarılı karakter tasarımları yapabilme yeteneğine sahip olacaklardır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Oyun dünyasındaki karakter tipleri Karakter tasarımının temel unsurları: görünüş, kişilik, geçmiş Karakter yaratma süreci İlk tasarım ödevinin verilmesi
2 Karakter görünümünün önemi Karakter görünümünün unsurları: yüz hatları, vücut tipi, giysi seçimi Görünüşün karakterin kişiliğini yansıtması İkinci tasarım ödevinin verilmesi
3 Karakterin kişiliğinin oluşturulması Kişilik özelliklerinin tasarımda kullanımı Karakterin kişiliğinin hikayesi ve arka planı Üçüncü tasarım ödevinin verilmesi
4 Karakter tasarımında konsept çizimlerin önemi Konsept çizimlerin kullanımı ve tasarımda fark yaratması Konsept çizimlerin çeşitleri ve örnekleri Dördüncü tasarım ödevinin verilmesi
5 2D tasarım araçları ve teknikleri Karakter tasarımında kullanılan 2D programlar İlk 2D tasarım ödevinin verilmesi
6 3D modelleme araçları ve teknikleri Karakter tasarımında kullanılan 3D programlar İlk 3D modelleme ödevinin verilmesi
7 İlk 2D ve 3D tasarım ödevlerinin sunumu ve eleştirisi Karakter tasarımının doğru şekilde sunulması İkinci 2D tasarım ödevinin verilmesi
8 Sınav
9 Renklerin karakter tasarımındaki önemi Renklerin duygusal ve psikolojik etkileri Renk uyumu ve karşıtlığı Beşinci tasarım ödevinin verilmesi
10 Karakter animasyonlarının önemi Animasyon teknikleri ve programları Karakter animasyonları için storyboard hazırlama Altıncı tasarım ödevinin verilmesi
11 Ses tasarımının karakter tasarımındaki önemi Karakter seslerinin oluşturulması Ses tasarımı için kullan
12 Oyun efektlerinin önemi ve kullanım alanları Karakter efektlerinin tasarımı ve uygulanması Efekt programları ve araçları Sekizinci tasarım ödevinin verilmesi
13 Oyun dünyasının yaratılması için çevre tasarımı Çevre tasarımında kullanılan teknikler ve programlar Çevre tasarımının karakterlerin kişiliklerine ve hikayelerine uyumu Dokuzuncu tasarım ödevinin verilmesi
14 İleri seviye karakter tasarımı teknikleri Karakter özelleştirme seçenekleri Özelleştirme seçeneklerinin oyuncuların deneyimini artırması Onuncu tasarım ödevinin verilmesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 1 3 4 4 3 1 5 4 4 4 5 4 3
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 3 4 1 4 3 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 2 2 3 4 3 2 3 3 4 3 3 5 2 4
ÖÇ 4 2 3 2 4 4 3 2 1 3 3 3 3 5 2 4
ÖÇ 5 3 4 3 2 3 3 2 3 3 3 2 4 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek