Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT305 | Sanat ve Kültür Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Sanat ve Kültür Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere sanat ve kültür sektöründe yönetim becerileri kazandırmak, sanat ve kültür kurumlarının yönetiminde karşılaşılan sorunları anlamalarını ve çözüm yolları geliştirmelerini sağlamaktır. Ders, sanat ve kültür sektörünün işleyişini, pazarlamasını, iletişimini, liderliğini, inovasyonunu, kriz yönetimini, küreselleşmesini ve etik kurallarını ele almaktadır.
1 | Sanat ve kültür sektöründe yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olma. |
2 | Sanat ve kültür kurumlarında liderlik, pazarlama ve iletişim becerileri geliştirme. |
3 | Sanat ve kültür sektöründe inovasyon ve küreselleşme süreçleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 | Sanat ve kültür yönetiminde etik kurallarına uygun davranma ve etik konuları anlama. |
Birinci Öğretim
Yok
Sanat ve Kültür Yönetimi dersi, sanat ve kültür sektöründe yönetim, liderlik, pazarlama, iletişim, inovasyon, kriz yönetimi, küreselleşme ve etik konularını ele almaktadır. Bu kapsamda, dersin içeriği, sanat ve kültür kurumlarının işleyişleri, yönetim süreçleri, liderlik becerileri, sanat eserlerinin pazarlanması ve tanıtımı, sanat ve kültür etkinliklerinin organizasyonu, inovasyon ve yaratıcılık süreçleri, kriz yönetimi planlaması ve uygulanması, küreselleşme ve kültürler arası diyalog, etik kurallar ve davranışlar gibi konuları kapsamaktadır. Bu sayede, öğrenciler sanat ve kültür sektöründe kariyer yapmak isteyenler ya da bu sektöre ilgi duyanlar için gerekli olan bilgi ve becerileri edinerek, sektördeki sorunları anlama ve çözüm üretme kabiliyetlerini geliştireceklerdir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders programının tanıtımı Sanat ve kültür yönetimi tanımı ve kapsamı Sanat ve kültür yönetimi tarihçesi | |||
2 | Sanat ve kültür kurumlarının çeşitleri Sanat ve kültür kurumlarının organizasyon yapısı Sanat ve kültür kurumlarının finansmanı | |||
3 | Sanat ve kültür yöneticisinin görevleri ve sorumlulukları Sanat ve kültür yöneticisinin nitelikleri ve yetkinlikleri Sanat ve kültür yöneticisinin kariyer fırsatları | |||
4 | Sanat ve kültür pazarlamasının önemi Sanat ve kültür pazarlamasının stratejileri Sanat ve kültür pazarlamasında dijital medya kullanımı | |||
5 | Sanat ve kültür iletişiminin önemi Sanat ve kültür iletişimi stratejileri Sanat ve kültür iletişiminde etik konular | |||
6 | Sanat ve kültür etkinliklerinin planlaması ve yönetimi Sanat ve kültür etkinliklerinde güvenlik ve acil durum yönetimi Sanat ve kültür etkinliklerinde sürdürülebilirlik | |||
7 | Sanat ve Kültür Yönetiminde İşbirliği | |||
8 | Sınav | |||
9 | Sanat ve kültür yönetiminde liderlik kavramı Sanat ve kültür kurumlarında liderlik stil ve yaklaşımları Sanat ve kültür kurumlarında liderlikte başarı faktörleri | |||
10 | Sanat ve kültür kurumlarında inovasyonun önemi Sanat ve kültür kurumlarında inovasyon stratejileri Sanat ve kültür kurumlarında | |||
11 | Sanat ve kültür kurumlarında kriz yönetiminin önemi Sanat ve kültür kurumlarında kriz yönetimi planlaması ve uygulanması Sanat ve kültür kurumlarında krizlerden öğrenme | |||
12 | Sanat ve kültür yönetiminde küreselleşmenin etkileri Sanat ve kültür kurumlarında küresel işbirliği Sanat ve kültür kurumlarında kültürler arası diyalog | |||
13 | Sanat ve kültür yönetiminde etik kavramı ve önemi Sanat ve kültür yönetiminde etik konuları | |||
14 | Sanat ve kültür yöneticilerinde etik davranış ve sorumluluklar |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |