Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT308 | Dijital Oyun Sektörü | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere dijital oyun sektörünün farklı alanlarına ilişkin geniş bir bakış açısı kazandırmak, sektörün ekonomik boyutları, tasarımı, geliştirme ortamları, grafikleri, programlaması, yayıncılığı, pazarlaması, işletme ve finansmanı gibi konuları ele alarak sektöre dair kapsamlı bir bilgi sağlamak ve öğrencilerin bu bilgileri pratiğe dönüştürebilmeleri için gerekli beceri ve yetkinlikleri kazandırmak. Bu ders, öğrencilerin dijital oyun sektöründe iş fırsatlarını değerlendirmelerine ve bu alanda başarılı bir kariyer yapmalarına yardımcı olmayı hedefliyor.
1 | Dijital oyun sektörünün tarihçesi, ekonomisi ve istatistikleri hakkında geniş bir bilgi birikimine sahip olmak. |
2 | Oyun tasarımı, geliştirme ortamları, grafikleri, programlaması, ses tasarımı, yayıncılığı, pazarlaması, işletme ve finansmanı gibi dijital oyun sektörünün farklı alanlarına dair teorik bilgiye sahip olmak. |
3 | Geliştirilen oyunların test edilmesi, hata ayıklanması ve kalitesinin arttırılması için gerekli teknik becerileri öğrenmek. |
4 | Mobil, PC ve konsol oyun geliştirme platformlarını kullanarak kendi oyunlarını geliştirebilecek seviyede olmak. |
5 | Dijital oyun sektöründeki iş fırsatlarını değerlendirebilmek, kariyer planlaması yapabilmek ve bu alanda başarılı bir kariyer yapmak için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, öğrencilere dijital oyun sektörünün tarihçesi, ekonomisi, tasarımı, geliştirme ortamları, grafikleri, programlaması, mobil, PC ve konsol geliştirme, ses tasarımı, test etme, yayıncılık, pazarlama, işletme ve finansmanı gibi birçok konuda kapsamlı bir bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Her hafta farklı konular işlenirken, öğrenciler sınavlar ve ödevlerle de değerlendirilerek dersin interaktifliği arttırılacak. Bu sayede öğrencilerin son trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebileceği bir ders içeriği sunulacak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dijital oyun sektörüne giriş, tarihçesi ve tanımı | |||
2 | Dijital oyun sektörü ekonomisi ve istatistikleri | |||
3 | Oyun tasarımı: Kavramsal tasarım, mekaniği, dünya oluşturma ve hikaye anlatımı | |||
4 | Oyun motorları ve geliştirme ortamları | |||
5 | Oyun grafikleri: 2D ve 3D grafiklerin oluşturulması ve animasyonu | |||
6 | Oyun programlama: Oyun mekaniği ve AI programlama | |||
7 | Mobil oyun geliştirme | |||
8 | Sınav | |||
9 | PC ve konsol oyun geliştirme | |||
10 | Oyun sesi tasarımı ve müzik besteleme | |||
11 | Oyun test etme ve hata ayıklama | |||
12 | Oyun yayıncılığı ve pazarlama | |||
13 | İşletme ve oyun finansmanı | |||
14 | İşletme ve oyun finansmanı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 |