GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT306 Oyunlar İçin Ses ve Müzik Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Dijital oyun tasarımı bölümündeki bu dersin amacı, öğrencilere dijital oyunlarda ses ve müziğin nasıl kullanılabileceği konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere dijital ses ve müzik temellerini öğretmenin yanı sıra, foley sanatı, ses kaydı ve düzenleme, ses efektleri, müzik besteleme ve düzenleme, diyalog kaydı ve düzenleme, kaynak yönetimi, dinamik oyun sesleri, ve dokunsal ses efektleri gibi konularda da bilgi sahibi olmalarını sağlar. Öğrenciler, öğrendikleri teorik bilgileri pratik uygulamalarla pekiştirir ve dijital oyunlar için özgün ve kaliteli ses ve müzik tasarımları yapabilmek için gerekli becerileri kazanırlar.



1 Oyunlar için etkileyici ses efektleri ve müzikler üretmek için gerekli olan temel ses tasarımını yapabilme.
2 Oyun tasarımı sürecinin bir parçası olarak ses tasarımına nasıl yaklaşacaklarını ve oyunun atmosferini, hikayesini ve oynanabilirliğini artırmak için uygun ses efektleri ve müzikler seçmelerini sağlayacak tekniklerin kavranılması.
3 Kayıt, düzenleme ve işleme gibi temel ses üretimi tekniklerinin öğrenimi.
4 Oyuna uygun seslerin alternatif olarak nerelerden bulunabileceğinin öğrenimi.

Birinci Öğretim



Yok


Dijital oyun tasarımı bölümünde yer alan ses ve müzik dersi, öğrencilere oyunlarda ses ve müziğin önemini ve nasıl kullanılacağını öğretir. Dijital ses ve müzik temelleri, ses kaydı ve düzenleme, ses efektleri, müzik besteleme ve düzenleme, foley sanatı, diyalog kaydı ve düzenleme, ses ölçeklendirme, oyun müzik uyumu, oyun seslerinde rötuş, kaynak yönetimi, dinamik oyun sesleri, ses tasarımında dokunsallık gibi konular dersin kapsamında yer alır. Öğrenciler, projelerde kullanabilecekleri beceriler kazanmak için bu konuları öğrenir ve son haftada bir final projesi sunarlar.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders hakkında genel bilgi Oyunlarda sesin önemi Dijital ses ve müzik temelleri Dijital ses düzenleyicileri ve müzik besteleme yazılımları
2 Sesin doğası ve fiziksel özellikleri Ses dosyaları ve formatları Ses kaydı ve düzenleme
3 Oyunlarda sesin kullanımı ve önemi Oyunlarda farklı ses türleri ve amaçları Ses efektleri oluşturma
4 Oyunlarda müziğin kullanımı ve önemi Oyun müziği türleri ve amaçları Müzik besteleme ve düzenleme
5 Foley sanatının anlamı ve önemi Foley sanatçısı olarak çalışmak Foley efektleri oluşturma
6 Ses ölçeklendirme nedir ve neden önemlidir Oyunlarda doğru ses ölçeklendirme Ses kaynakları ve dinamik aralık yönetimi
7 Diyalog kaydı için hazırlık Diyalog düzenleme teknikleri Diyalog ses dosyalarının formatı
8 Sınav
9 Ses efektlerinde rötuş teknikleri Müzikte rötuş teknikleri Oyun seslerinde eksiklikleri ve boşlukları doldurma
10 Ses tasarımında kaynakların yönetimi Bellek kullanımı ve ses optimizasyonu Çoklu ses kaynakları yönetimi
11 Oyunlarda dinamik seslerin kullanımı Duygusal oyunlar için müzik oluşturma
12 Oyun Seslerinin Önceliği
13 Oyun dinamiklerine göre ses önceliğinin belirlenmesi
14 Dinamik seslerle oyun atmosferi yaratma



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 3 1 2 3 3 3 4 3 3 3 3 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 1 3 3 3 3 2 3 3 4 3 3 4 3
ÖÇ 3 2 3 1 2 4 2 3 3 3 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 2 1 2 3 3 2 3 2 2 3 1 4 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek