Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT306 | Oyunlar İçin Ses ve Müzik | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dijital oyun tasarımı bölümündeki bu dersin amacı, öğrencilere dijital oyunlarda ses ve müziğin nasıl kullanılabileceği konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere dijital ses ve müzik temellerini öğretmenin yanı sıra, foley sanatı, ses kaydı ve düzenleme, ses efektleri, müzik besteleme ve düzenleme, diyalog kaydı ve düzenleme, kaynak yönetimi, dinamik oyun sesleri, ve dokunsal ses efektleri gibi konularda da bilgi sahibi olmalarını sağlar. Öğrenciler, öğrendikleri teorik bilgileri pratik uygulamalarla pekiştirir ve dijital oyunlar için özgün ve kaliteli ses ve müzik tasarımları yapabilmek için gerekli becerileri kazanırlar.
1 | Oyunlar için etkileyici ses efektleri ve müzikler üretmek için gerekli olan temel ses tasarımını yapabilme. |
2 | Oyun tasarımı sürecinin bir parçası olarak ses tasarımına nasıl yaklaşacaklarını ve oyunun atmosferini, hikayesini ve oynanabilirliğini artırmak için uygun ses efektleri ve müzikler seçmelerini sağlayacak tekniklerin kavranılması. |
3 | Kayıt, düzenleme ve işleme gibi temel ses üretimi tekniklerinin öğrenimi. |
4 | Oyuna uygun seslerin alternatif olarak nerelerden bulunabileceğinin öğrenimi. |
Birinci Öğretim
Yok
Dijital oyun tasarımı bölümünde yer alan ses ve müzik dersi, öğrencilere oyunlarda ses ve müziğin önemini ve nasıl kullanılacağını öğretir. Dijital ses ve müzik temelleri, ses kaydı ve düzenleme, ses efektleri, müzik besteleme ve düzenleme, foley sanatı, diyalog kaydı ve düzenleme, ses ölçeklendirme, oyun müzik uyumu, oyun seslerinde rötuş, kaynak yönetimi, dinamik oyun sesleri, ses tasarımında dokunsallık gibi konular dersin kapsamında yer alır. Öğrenciler, projelerde kullanabilecekleri beceriler kazanmak için bu konuları öğrenir ve son haftada bir final projesi sunarlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi Oyunlarda sesin önemi Dijital ses ve müzik temelleri Dijital ses düzenleyicileri ve müzik besteleme yazılımları | |||
2 | Sesin doğası ve fiziksel özellikleri Ses dosyaları ve formatları Ses kaydı ve düzenleme | |||
3 | Oyunlarda sesin kullanımı ve önemi Oyunlarda farklı ses türleri ve amaçları Ses efektleri oluşturma | |||
4 | Oyunlarda müziğin kullanımı ve önemi Oyun müziği türleri ve amaçları Müzik besteleme ve düzenleme | |||
5 | Foley sanatının anlamı ve önemi Foley sanatçısı olarak çalışmak Foley efektleri oluşturma | |||
6 | Ses ölçeklendirme nedir ve neden önemlidir Oyunlarda doğru ses ölçeklendirme Ses kaynakları ve dinamik aralık yönetimi | |||
7 | Diyalog kaydı için hazırlık Diyalog düzenleme teknikleri Diyalog ses dosyalarının formatı | |||
8 | Sınav | |||
9 | Ses efektlerinde rötuş teknikleri Müzikte rötuş teknikleri Oyun seslerinde eksiklikleri ve boşlukları doldurma | |||
10 | Ses tasarımında kaynakların yönetimi Bellek kullanımı ve ses optimizasyonu Çoklu ses kaynakları yönetimi | |||
11 | Oyunlarda dinamik seslerin kullanımı Duygusal oyunlar için müzik oluşturma | |||
12 | Oyun Seslerinin Önceliği | |||
13 | Oyun dinamiklerine göre ses önceliğinin belirlenmesi | |||
14 | Dinamik seslerle oyun atmosferi yaratma |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 |