GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT304 Oyun Deneyimi ve Data Analizi Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Oyun Deneyimi ve Data Analizi dersinin amacı, öğrencilere oyun endüstrisindeki veri kullanımının önemini kavratmak ve oyun analitiği araçları ve teknikleri aracılığıyla oyun deneyimini nasıl geliştirebileceklerini öğretmektir. Ders boyunca, öğrenciler veri toplama, temizleme ve hazırlama tekniklerini, oyuncu davranışlarının analizini, deneysel tasarım ve A/B testlerini, makine öğrenmesi tekniklerini, performans analizini, satış analizini, pazarlama ve sosyal medya analizini ve mobil oyun verilerinin analizini öğrenirler. Bu ders, öğrencilerin oyun endüstrisi için veri kullanımının önemini anlamalarına ve oyun deneyimini daha iyi hale getirmek için veri kullanımını nasıl optimize edebileceklerine dair bir temel oluşturmayı amaçlar.



1 Oyun endüstrisi için veri kullanımının önemini anlama: Öğrencilerin oyun endüstrisindeki veri kullanımının önemini kavraması ve oyun geliştirme sürecinde veri analizinin nasıl fayda sağladığını anlaması.
2 Veri toplama ve analiz tekniklerini uygulama: Öğrencilerin, veri kaynaklarından veri toplama, veriyi temizleme, işleme ve analiz etme tekniklerini uygulayarak, oyuncu davranışlarına ilişkin bilgileri yorumlayabileceklerdir.
3 Deneysel tasarım ve A/B testleri yapabilme: Öğrenciler, deneysel tasarım ve A/B testleri yaparak, farklı değişkenlerin oyun deneyimi üzerindeki etkisini ölçebilecekler ve sonuçları analiz edebileceklerdir.
4 Pazarlama ve sosyal medya analizi yapabilme: Öğrenciler, oyunlarının başarısını artırmak için sosyal medya ve pazarlama analizi yaparak, müşteri davranışlarını anlayabilecekler ve bu bilgileri oyunlarını geliştirmek için kullanabileceklerdir.

Birinci Öğretim



Yok


Oyun Deneyimi ve Data Analizi dersi, öğrencilere oyun endüstrisi ve veri analizi kavramlarına giriş yapma fırsatı sunar. Ders boyunca, öğrenciler veri kaynaklarını ve yöntemlerini öğrenerek, oyuncu davranışlarının analizini yapmak için veri toplama, temizleme ve hazırlama tekniklerini uygularlar. Deneysel tasarım ve A/B testlerinin yanı sıra makine öğrenmesi teknikleri, performans analizi, satış analizi, pazarlama ve sosyal medya analizi ve mobil oyun verilerinin analizi de dahil olmak üzere çeşitli konular ele alınır. Bu ders, öğrencilere oyun endüstrisi için veri kullanımının önemini ve oyun analitiği araçları ve teknikleri aracılığıyla oyun deneyimini nasıl geliştirebileceklerini öğrenme fırsatı sunar.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı ve hedefleri Oyun deneyimi ve veri analizi kavramlarına giriş Oyun endüstrisi ve veri kullanımı
2 Oyun analitiği nedir? Temel metrikler ve ölçümler Veri kaynakları ve yöntemleri
3 Veri toplama yöntemleri Oyuncu davranışları ve verilerinin analizi Oyun içi etkinliklerin izlenmesi
4 Veri temizleme ve ön işleme Veri depolama ve yönetimi Veri formatları ve yönetim araçları
5 Oyuncu davranışları ve analizi İşleme ve görselleştirme teknikleri Oyuncu segmentasyonu ve profil analizi
6 Deneysel tasarım kavramları A/B testleri ve uygulamaları Test sonuçlarının analizi ve yorumlanması
7 Machine Learning ve Oyun Verileri Makine öğrenmesi temelleri Oyun verileri ve makine öğrenmesi modelleri Model eğitimi, doğrulama ve test etme
8 Sınav
9 Oyun performansı metrikleri Performans sorunlarının tespiti ve çözümü Oyun optimizasyon teknikleri
10 Oyun satışları verileri Satış trendleri ve analizi Fiyatlandırma stratejileri ve analizi
11 Oyun pazarlama ve reklamcılık stratejileri Reklam kampanyalarının analizi Dönüşüm oranı optimizasyonu
12 Sosyal medya verileri ve yöntemleri Oyun sosyal medya analizi uygulamaları Sosyal medya kampanyalarının etkililiği
13 Mobil oyun verileri Mobil cihaz özellikleri ve performans
14 Mobil oyun reklamcılığı ve analizi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 1 3 4 4 3 5 5 4 4 4 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 3 4 5 4 3 4 4 3 4 5
ÖÇ 3 2 3 3 3 3 3 3 4 4 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 3 2 3 3 4 3 3 3 2 3 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek