Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT303 | Karmaşık Oyun Mekanikleri | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dijital oyun tasarımı bölümünde yer alan karmaşık oyun mekanikleri dersi, öğrencilere oyun mekanikleri, oyun dengeleme, ödüllendirme sistemleri, açık dünya oyunları, MOBA, RPG ve FPS oyunları, sosyal oyunlar, duygusal etkileşim ve oyun, oyun tasarımı ve psikolojisi, oyun testleri gibi konuları kapsamaktadır. Bu ders, öğrencilerin oyun mekanikleri ve tasarımı hakkında derin bir anlayış kazanmalarını sağlayarak, kendi oyunlarını tasarlamalarına yardımcı olmayı hedefler.
1 | Oyun mekanikleri: Öğrenciler, farklı oyun mekaniklerinin nasıl çalıştığını anlayacaklar ve farklı mekaniklerin nasıl bir araya getirilebileceği hakkında bilgi sahibi olacaklar. |
2 | Oyun tasarımı: Öğrenciler, oyun tasarımı hakkında temel bir anlayışa sahip olacaklar ve kendi oyunlarını tasarlama yeteneklerini geliştireceklerdir. |
3 | Oyun dengesi: Öğrenciler, oyun dengesi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
4 | Oyun dengesi: Öğrenciler oyunlarının oynanabilirliğini ve keyifli olmasını sağlamak için oyunlarını dengeleyebileceklerdir |
Birinci Öğretim
Yok
Karmaşık oyun mekanikleri dersi, dijital oyun tasarımı öğrencilerine farklı oyun türlerinin mekanikleri hakkında ayrıntılı bir anlayış kazandırmayı amaçlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dijital oyun mekanikleri ve karmaşıklığı hakkında genel bir bakış Ders planı, ödevler ve sınavlar hakkında bilgilendirme | |||
2 | Oyun mekanikleri nedir? Oyun mekanikleri çeşitleri Oyun mekanikleri örnekleri | |||
3 | Oyun mekanikleri analiz teknikleri Oyun mekanikleri analizi örnekleri | |||
4 | İlerleyen seviyeler ve sistemler Ödüllendirme sistemleri Örnekler ve analizler | |||
5 | Oyun dengeleme teknikleri Oyun dengesi örnekleri | |||
6 | Oyun ekonomisi ve para birimleri Sanal malzemeler ve para birimi kullanımı İş modeli ve türleri | |||
7 | Açık dünya oyunları ve tasarımı Görevler, yan görevler ve etkileşimli öğeler Örnekler ve analizler | |||
8 | Sınav | |||
9 | Moba, rpg ve fps oyunlarının mekanikleri Çeşitleri ve örnekleri Analizler | |||
10 | Sosyal oyunların mekanikleri Sosyal oyunlarda ödüllendirme sistemleri Örnekler ve analizler | |||
11 | Duygusal etkileşim ve oyun Oyunların duygusal olarak nasıl etkileyebileceği Örnekler ve analizler | |||
12 | Oyun tasarımı ve psikolojik faktörler Oyunların insan davranışları üzerindeki etkisi Örnekler ve analizler | |||
13 | Oyun testleri ve test etme teknikleri Oyun testlerinin önemi | |||
14 | Örnekler ve analizler |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |