GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT302 İleri Oyun Geliştirme I Ders 3 6 0 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilere oyun geliştirme işleminin ileri seviye kavramlarını ve tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler oyun motorları, oyun mekaniği tasarımı, oyun programlama esasları ve oyun geliştirme ortamları hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca, öğrenciler oyun senaryoları ve dünya tasarımı, oyun sanatı ve grafikleri, ses efektleri ve müzik tasarımı, beta testleri ve geri bildirim analizi gibi konularda da bilgi sahibi olacaklardır. Bu ders, öğrencilerin oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarına hakim olmalarını ve oyun geliştirme projelerindeki görevlerini daha iyi anlamalarını sağlamayı hedeflemektedir.



1 Oyun motorlarının nasıl çalıştığı, oyun programlama esasları ve oyun geliştirme ortamlarını kullanma becerisi gibi oyun geliştirme işleminin temel kavramlarının öğrenimi.
2 Oyun mekaniği tasarımı, oyun senaryoları ve dünya tasarımı, oyun sanatı ve grafikleri, ses efektleri ve müzik tasarımı, beta testleri ve geri bildirim analizi becerisi.
3 Oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarını ve oyun geliştirme projelerindeki görevleri anlama becerisi kazanımı.
4 Oyun performansı hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim



Yok


İleri Oyun Geliştirme 1 dersi, öğrencilere oyun geliştirme sürecinde kullanılan en son teknolojiler ve araçlar hakkında bilgi sağlar. Bu ders, oyun motorları, oyun tasarımı, 3D modelleme, animasyon, fizik motorları ve yapay zeka sistemleri gibi temel konuları kapsar. Öğrenciler ayrıca oyun tasarımı için farklı senaryolar ve oyun mekaniği oluşturma tekniklerini öğrenirler. Bu ders ayrıca öğrencilerin oyun programlama dilleri, kodlama teknikleri ve oyun geliştirme ekosistemi hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olur.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş - Oyun Motorları ve Programlama
2 Oyun Motoru ve Araçlarına Giriş
3 Oyun Motoru API ve Scripting
4 İleri Oyun Mekaniği
5 Oyun Mekaniği Tasarımı
6 Oyun Programlama Esasları
7 Oyun Sanatı ve Grafikleri
8 Sınav
9 Oyun Geliştirme Ortamları
10 Ses Efektleri ve Müzik Tasarımı
11 Oyun Senaryoları ve Dünya Tasarımı
12 Oyun Ölçeklendirme ve Performans
13 Beta Testleri
14 Geri Bildirim Analizi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 3 3 4 4 3 5 5 4 4 2 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 3 4 4 3 4 5 4 3 4 2 3 4 5
ÖÇ 3 4 3 4 4 4 4 3 4 3 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 4 3 4 4 3 4 4 4 4 5 4 3 2 4 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek