GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT401 İleri Oyun Geliştirme II Ders 4 7 0 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilere oyun geliştirme işleminin daha ileri düzey kavramlarını ve tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler, ileri oyun mekaniği tasarımı, yapay zeka ve oyun davranışları, oyun fiziği ve simülasyonu, düşük düzeyli oyun programlama ve multiplayer oyun programlama hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca, oyun veri yapıları ve algoritmaları, procedural content generation, oyun güvenliği ve hacker saldırıları, oyun pazarlama ve monetizasyon ve ileri oyun endüstrisi hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. Bu ders, öğrencilerin oyun geliştirme sürecinde daha ileri düzey sorumluluklar alabilecek seviyeye ulaşmalarını ve daha kompleks oyun projelerine katkıda bulunabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazanmalarını hedeflemektedir.



1 İleri oyun mekaniği tasarımı, yapay zeka ve oyun davranışları, oyun fiziği ve simülasyonu, düşük düzeyli oyun programlama ve multiplayer oyun programlama gibi oyun geliştirme işleminin daha ileri düzey kavramların öğrenimi.
2 Oyun veri yapıları ve algoritmaları, procedural content generation, oyun güvenliği ve hacker saldırıları, oyun pazarlama ve monetizasyon gibi konularının öğrenimi.
3 Oyun geliştirme sürecinde daha ileri düzey sorumluluklar alabilecek seviyeye ulaşma.
4 Oyun geliştirme sürecinde üst düzey bir projeyi yürütebilme ve ekiple çalışabilme becerisi.

Birinci Öğretim



Yok


İleri Oyun Geliştirme 2 dersi, öğrencilerin oyun geliştirme sürecinin ileri seviye konularına odaklanır. Bu ders, oyun motorlarını ve oyun yapım sürecini daha detaylı incelemeyi amaçlar. Öğrenciler, oyun motoru kaynak kodlarını değiştirme, oyun grafikleri, animasyon ve ses efektleri gibi özellikleri iyileştirme konusunda bilgi sahibi olurlar. Bu ders, öğrencilerin oyunları performans açısından optimize etme, çok oyunculu oyunlar geliştirme ve mobil oyunlar için uygun hale getirme konularında da becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, oyun tasarımında özgün fikirler geliştirme ve kullanıcı testleri yapma konuları da ele alınır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İleri Oyun Mekaniği Tasarımı
2 Yapay Zeka ve Oyun Davranışları
3 Oyun Fiziği ve Simülasyonu
4 Oyun Yönetimi ve Yapılandırması
5 İleri Oyun Programlama Esasları
6 Düşük Düzeyli Oyun Programlama
7 Multiplayer Oyun Programlama
8 Sınav
9 Oyun Veri Yapıları ve Algoritmaları
10 Procedural Content Generation
11 Oyun Güvenliği ve Hacker Saldırıları
12 Oyun Pazarlama
13 Monetizasyon
14 İleri Oyun Endüstrisi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 1 3 4 4 3 5 5 4 4 2 3 4 3
ÖÇ 2 2 2 2 2 3 1 4 4 4 2 2 1 4 3 2
ÖÇ 3 2 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 3 3 3
ÖÇ 4 2 3 4 3 2 1 2 3 2 3 3 2 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek