GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT206 Oyunlar ve Anlatı Ders 2 4 0 2.00

Lisans


Türkçe


Oyunlar ve Anlatı dersinin amacı, öğrencilere dijital oyun tasarımının temellerini öğretmek ve onları oyun anlatımının önemini kavramalarına teşvik etmektir. Bu ders, öğrencilerin oyun mekaniği, karakterler, oyun dünyaları, hikaye anlatımı, kurgusal dünya oluşturma, diyalog yazma, müzik ve ses tasarımı, hikaye kılavuzları, oyun testleri ve değerlendirme konularında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler, ders boyunca farklı tasarım teknikleri ve araçlar kullanarak oyun tasarımı konusunda pratik yapacak ve oyun anlatımının nasıl sürükleyici hale getirileceği konusunda fikir sahibi olacaklardır. Ayrıca, ders boyunca öğrenciler, ekip çalışması ve proje yönetimi becerileri geliştirerek, birlikte çalışarak bir oyun tasarım projesi geliştireceklerdir. Bu dersin genel amacı, öğrencilerin dijital oyun tasarımı ve anlatımına dair becerilerini geliştirmek ve ilgili sektörlerdeki iş fırsatlarına hazırlamaktır.



1 Oyun tasarımının temellerini anlamak ve oyun mekaniği, karakterler, oyun dünyaları, hikaye anlatımı ve müzik/ses tasarımı gibi konuları uygulayabilmek.
2 Oyun anlatımının önemini anlamak ve sürükleyici hikayeler oluşturma tekniklerini kullanabilmek.
3 Kurgusal dünyaların oluşturulması ve hikayelerin anlatılması için farklı yöntemler ve araçlar kullanabilmek.
4 Dijital sanat ve tasarımın önemini anlamak ve oyun görselleri, diyaloglar ve hikaye kılavuzları gibi tasarım unsurlarını kullanabilmek.
5 Oyun tasarımı testleri yapabilmek ve değerlendirmeler yaparak oyun tasarımı konusunda gelişebilmek.
6 Ekip çalışması ve proje yönetimi konusunda becerileri geliştirmek ve oyun tasarımı projelerinde etkin bir şekilde yer alabilmek.

Birinci Öğretim



Yok


Oyunlar ve Anlatı dersi, öğrencilere oyun tasarımı ve anlatımının temellerini öğretmeyi amaçlar. Ders kapsamında, oyun mekaniği, karakterler, oyun dünyaları, hikaye anlatımı, kurgusal dünya oluşturma, diyalog yazma, müzik ve ses tasarımı, hikaye kılavuzları, oyun testleri ve değerlendirme konuları ele alınır. Ayrıca, sürükleyici hikaye anlatımı ve görsel sanatlar gibi konular da dersin içeriğinde yer alır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dijital oyunlar ve anlatı arasındaki ilişki hakkında genel bir bakış Oyun tasarımının temelleri
2 Oyun mekaniği ve hikayeler arasındaki bağlantılar Basit bir oyun mekaniği oluşturma
3 Oyun dünyaları ve ortamların önemi Dünya tasarımı için birçok açıdan yaklaşım
4 Oyun karakterlerinin anlatımı ve geliştirilmesi Oyuncu karakterlerinin arka plan hikayeleri
5 Hikaye anlatımı teknikleri Oyun hikayesi anlatmak için en iyi uygulamalar
6 Kurgusal dünyalar oluşturmak için gerekli araçlar Oyun hikayeleri için kurgusal dünyaların tasarımı
7 Dijital Tasarım ve Görsel Sanatlar
8 Sınav
9 Oyun anlatılarını sürükleyici hale getirmek için teknikler Oyun hikayelerinin çeşitli anlatım formları
10 Oyun diyaloglarının yazımı Karakterlerin diyalogları ve diyalog yazımı için teknikler
11 Oyun müziklerinin ve ses efektlerinin anlatıdaki rolü Oyun müzikleri ve ses tasarımı için teknikler
12 Hikaye kılavuzlarının kullanımı Oyun tasarımında hikaye kılavuzlarının etkisi
13 Oyun Testleri ve Değerlendirme
14 Oyun testlerinin önemi Oyun tasarımını değerlendirmek için en iyi uygulamalar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 1 3 4 4 3 5 5 4 4 4 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 3 4 5 4 3 4 4 3 4 5
ÖÇ 3 5 4 2 3 4 2 3 4 3 3 4 2 4 2 4
ÖÇ 4 4 3 3 3 4 3 3 2 3 3 3 3 3 3 4
ÖÇ 5 4 4 3 4 4 4 3 4 3 2 3 1 3 2 3
ÖÇ 6 3 3 1 4 4 3 2 3 4 2 4 1 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek