Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT204 | 3D Grafik Animasyon | Ders | 2 | 4 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
"3D Grafik ve Animasyon Dersi: Bu ders, öğrencilere dijital oyunlar için 3 boyutlu grafik ve animasyon tasarımı hakkında temel bilgileri öğretmeyi amaçlar. Bu ders kapsamında öğrenciler, modelleme, doku oluşturma, ışıklandırma, animasyon ve rendering teknikleri gibi konuları öğreneceklerdir. Ayrıca, öğrenciler oyun motorları ve yazılım araçları kullanarak 3 boyutlu grafik tasarımı ve animasyonu konusunda pratik yapacaklardır. Bu ders, öğrencilere oyun dünyasında geniş bir kariyer yelpazesi sunan 3 boyutlu grafik tasarımı ve animasyonu alanında temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır."
Dr.Öğr.Üyesi Şamil Can Güder
1 | Modelleme, doku oluşturma, ışıklandırma, animasyon ve rendering tekniklerini kullanarak 3 boyutlu grafik tasarımı yapabilme becerisi kazanmak. |
2 | Oyun motorları ve yazılım araçları kullanarak 3 boyutlu grafik tasarımı ve animasyonu yapabilme becerisi kazanmak. |
3 | 3 boyutlu karakter ve araç tasarımı yapabilme becerisi kazanmak. |
4 | 3 boyutlu ortam tasarımı ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı yapabilme becerisi kazanmak. |
5 | 3 boyutlu grafik ve animasyon tasarımı alanında kullanılan yazılım araçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
3D Grafik ve Animasyon dersi ise, öğrencilere 3D modelleme ve doku oluşturma, ışıklandırma ve render teknikleri, 3D karakter ve araç tasarımı, 3D ortam tasarımı ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı gibi konuları öğretir. Autodesk 3DS Max, Maya, Unity 3D, Unreal Engine 4, Adobe After Effects, Rhino, Keyshot ve Blender gibi popüler 3D grafik tasarım araçları ve yazılımları da bu dersin içeriğinde yer alır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel 3D Kavramları | ||
2 | 3D Modelleme Temelleri | ||
3 | 3D Modelleme Araçları | ||
4 | Malzeme ve Kaplama Oluşturma | ||
5 | Işıklandırma Temelleri | ||
6 | Işıklandırma Teknikleri | ||
7 | Animasyon Temelleri | ||
8 | Sınav | ||
9 | Animasyon Oluşturma Araçları | ||
10 | İleri Seviye Animasyon Teknikleri | ||
11 | Efektler ve Efekt Animasyonları | ||
12 | Prototipleme ve Önizleme Araçları | ||
13 | İçerik Optimizasyonu | ||
14 | İçerik Optimizasyonu |
Computer Graphics: Principles and Practice by John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar, James D. Foley, Steven K. Feiner, Kurt Akeley 3D Computer Graphics by Alan Watt
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje Sunma | 2 | 12 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |