GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT204 3D Grafik Animasyon Ders 2 4 3.00 2.00

Lisans


Türkçe


"3D Grafik ve Animasyon Dersi: Bu ders, öğrencilere dijital oyunlar için 3 boyutlu grafik ve animasyon tasarımı hakkında temel bilgileri öğretmeyi amaçlar. Bu ders kapsamında öğrenciler, modelleme, doku oluşturma, ışıklandırma, animasyon ve rendering teknikleri gibi konuları öğreneceklerdir. Ayrıca, öğrenciler oyun motorları ve yazılım araçları kullanarak 3 boyutlu grafik tasarımı ve animasyonu konusunda pratik yapacaklardır. Bu ders, öğrencilere oyun dünyasında geniş bir kariyer yelpazesi sunan 3 boyutlu grafik tasarımı ve animasyonu alanında temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır."


Dr.Öğr.Üyesi Şamil Can Güder


1 Modelleme, doku oluşturma, ışıklandırma, animasyon ve rendering tekniklerini kullanarak 3 boyutlu grafik tasarımı yapabilme becerisi kazanmak.
2 Oyun motorları ve yazılım araçları kullanarak 3 boyutlu grafik tasarımı ve animasyonu yapabilme becerisi kazanmak.
3 3 boyutlu karakter ve araç tasarımı yapabilme becerisi kazanmak.
4 3 boyutlu ortam tasarımı ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı yapabilme becerisi kazanmak.
5 3 boyutlu grafik ve animasyon tasarımı alanında kullanılan yazılım araçları hakkında bilgi sahibi olmak.

Birinci Öğretim



Yok


3D Grafik ve Animasyon dersi ise, öğrencilere 3D modelleme ve doku oluşturma, ışıklandırma ve render teknikleri, 3D karakter ve araç tasarımı, 3D ortam tasarımı ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı gibi konuları öğretir. Autodesk 3DS Max, Maya, Unity 3D, Unreal Engine 4, Adobe After Effects, Rhino, Keyshot ve Blender gibi popüler 3D grafik tasarım araçları ve yazılımları da bu dersin içeriğinde yer alır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş ve Temel 3D Kavramları
2 3D Modelleme Temelleri
3 3D Modelleme Araçları
4 Malzeme ve Kaplama Oluşturma
5 Işıklandırma Temelleri
6 Işıklandırma Teknikleri
7 Animasyon Temelleri
8 Sınav
9 Animasyon Oluşturma Araçları
10 İleri Seviye Animasyon Teknikleri
11 Efektler ve Efekt Animasyonları
12 Prototipleme ve Önizleme Araçları
13 İçerik Optimizasyonu
14 İçerik Optimizasyonu

Computer Graphics: Principles and Practice by John F. Hughes, Andries van Dam, Morgan McGuire, David F. Sklar, James D. Foley, Steven K. Feiner, Kurt Akeley 3D Computer Graphics by Alan Watt



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Proje Hazırlama 2 12 24
Proje Sunma 2 12 24
Bireysel Çalışma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 5 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 5 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek