GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT108 Oyun Geliştirme I Ders 1 2 0 3.00

Lisans



Bu ders, öğrencilere temel oyun geliştirme kavramlarını ve becerilerini Unity oyun motoru kullanarak öğretmektedir. Öğrenciler, oyun geliştirme sürecindeki temel aşamaları ve oyun mekaniği tasarımı, oyun nesnelerinin hareketi, ışıklandırma, fizik, animasyon ve kullanıcı arabirimi tasarımını öğreneceklerdir. Öğrenciler, projelerinde kullanılmak üzere dijital sanat ve grafik tasarımı becerilerini de geliştireceklerdir. Dersin sonunda, öğrenciler basit bir oyun prototipi oluşturabileceklerdir.



1 Temel oyun geliştirme kavramlarına aşina olmak. Unity oyun motoru kullanarak basit bir oyun prototipi oluşturma becerisi kazanmak.
2 Oyun mekaniği tasarımı, nesnelerin hareketi, ışıklandırma, fizik, animasyon ve kullanıcı arabirimi tasarımını öğrenmek.
3 Dijital sanat ve grafik tasarımı becerilerini geliştirmek.
4 Oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarında karşılaşılan sorunları çözmek.

Birinci Öğretim



Yok


Oyun Geliştirme 1 dersi, Unity oyun motorunu kullanarak oyun geliştirmeye yönelik temel becerileri öğrenmeye odaklanır. Ders, Unity'nin temel arayüzünü ve proje oluşturma işlemlerini kapsar. Daha sonra, öğrenciler, Unity'nin oyun nesnelerini, bileşenlerini, sahnelerini ve oyun nesneleri arasındaki ilişkileri öğrenirler. Ayrıca, 2D ve 3D oyunlar için hareket ve fizik özellikleri, kamera hareketleri, ışıklandırma ve materyaller hakkında temel bilgileri de öğrenirler. Oyun Geliştirme 1 dersi ayrıca, öğrencilere basit bir oyun geliştirme projesi oluşturma ve oyunu yayınlama becerileri kazandırır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Oyun geliştirme sürecinin önemi ve aşamaları Farklı oyun türlerinin ve platformlarının tanıtımı
2 Temel oyun terimleri ve kavramlar: karakter, düşman, seviye, puanlama vs. Popüler oyun motorlarının karşılaştırılması ve seçim kriterleri
3 Yaratıcı fikir oluşturma yöntemleri Oyunun hedef kitlesi ve pazar analizi
4 Oyun mekaniği ve hikayesi arasındaki denge Oyun tasarım dokümanlarının hazırlanması: konsept belgesi, hikayesi.
5 Temel programlama kavramları: değişkenler, veri tipleri, koşullar İlk programlama egzersizleri: "Merhaba Dünya" örneği
6 Döngülerin ve fonksiyonların anlaşılması ve kullanımı Basit bir oyun mekaniğinin kodlanması: örneğin, karakterin hareketi
7 Temel grafik tasarım prensipleri: renk, kompozisyon, çizim 2D ve 3D grafiklerin oluşturulması ve kullanımı
8 Sınav
9 Oyun düzeni ve kullanıcı arayüzü tasarımı Kullanıcı deneyimini iyileştirme yöntemleri
10 Seviye tasarımının temelleri: denge, ilerleme, zorluk artışı Oyun akışının planlanması ve uygulanması
11 Nesne yönelimli programlama temelleri ve faydaları Olay tabanlı programlama yaklaşımı ve kullanımı
12 Oyun içi fizik ve animasyon programlama Temel yapay zeka kavramları: düşman davranışları, yol bulma algoritmaları
13 Oyun performansını artırma yöntemleri ve optimizasyon Farklı platformlara dağıtım için hazırlık: PC, mobil, konsol
14 Oyunun pazarlanması ve tanıtım stratejileri Oyuncu topluluğu yönetimi ve geri bildirim toplama yöntemleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 4 4 5 4 3 3 4 3 4 4 3 4
ÖÇ 2 3 3 3 4 4 3 4 3 3 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 3 4 3 3 3 3 3 4 3 4 3 4 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 2 4 3 4 3 4 3 3 4 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek