Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT108 | Oyun Geliştirme I | Ders | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
Lisans
Bu ders, öğrencilere temel oyun geliştirme kavramlarını ve becerilerini Unity oyun motoru kullanarak öğretmektedir. Öğrenciler, oyun geliştirme sürecindeki temel aşamaları ve oyun mekaniği tasarımı, oyun nesnelerinin hareketi, ışıklandırma, fizik, animasyon ve kullanıcı arabirimi tasarımını öğreneceklerdir. Öğrenciler, projelerinde kullanılmak üzere dijital sanat ve grafik tasarımı becerilerini de geliştireceklerdir. Dersin sonunda, öğrenciler basit bir oyun prototipi oluşturabileceklerdir.
1 | Temel oyun geliştirme kavramlarına aşina olmak. Unity oyun motoru kullanarak basit bir oyun prototipi oluşturma becerisi kazanmak. |
2 | Oyun mekaniği tasarımı, nesnelerin hareketi, ışıklandırma, fizik, animasyon ve kullanıcı arabirimi tasarımını öğrenmek. |
3 | Dijital sanat ve grafik tasarımı becerilerini geliştirmek. |
4 | Oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarında karşılaşılan sorunları çözmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Oyun Geliştirme 1 dersi, Unity oyun motorunu kullanarak oyun geliştirmeye yönelik temel becerileri öğrenmeye odaklanır. Ders, Unity'nin temel arayüzünü ve proje oluşturma işlemlerini kapsar. Daha sonra, öğrenciler, Unity'nin oyun nesnelerini, bileşenlerini, sahnelerini ve oyun nesneleri arasındaki ilişkileri öğrenirler. Ayrıca, 2D ve 3D oyunlar için hareket ve fizik özellikleri, kamera hareketleri, ışıklandırma ve materyaller hakkında temel bilgileri de öğrenirler. Oyun Geliştirme 1 dersi ayrıca, öğrencilere basit bir oyun geliştirme projesi oluşturma ve oyunu yayınlama becerileri kazandırır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş: Oyun geliştirme sürecinin önemi ve aşamaları Farklı oyun türlerinin ve platformlarının tanıtımı | |||
2 | Temel oyun terimleri ve kavramlar: karakter, düşman, seviye, puanlama vs. Popüler oyun motorlarının karşılaştırılması ve seçim kriterleri | |||
3 | Yaratıcı fikir oluşturma yöntemleri Oyunun hedef kitlesi ve pazar analizi | |||
4 | Oyun mekaniği ve hikayesi arasındaki denge Oyun tasarım dokümanlarının hazırlanması: konsept belgesi, hikayesi. | |||
5 | Temel programlama kavramları: değişkenler, veri tipleri, koşullar İlk programlama egzersizleri: "Merhaba Dünya" örneği | |||
6 | Döngülerin ve fonksiyonların anlaşılması ve kullanımı Basit bir oyun mekaniğinin kodlanması: örneğin, karakterin hareketi | |||
7 | Temel grafik tasarım prensipleri: renk, kompozisyon, çizim 2D ve 3D grafiklerin oluşturulması ve kullanımı | |||
8 | Sınav | |||
9 | Oyun düzeni ve kullanıcı arayüzü tasarımı Kullanıcı deneyimini iyileştirme yöntemleri | |||
10 | Seviye tasarımının temelleri: denge, ilerleme, zorluk artışı Oyun akışının planlanması ve uygulanması | |||
11 | Nesne yönelimli programlama temelleri ve faydaları Olay tabanlı programlama yaklaşımı ve kullanımı | |||
12 | Oyun içi fizik ve animasyon programlama Temel yapay zeka kavramları: düşman davranışları, yol bulma algoritmaları | |||
13 | Oyun performansını artırma yöntemleri ve optimizasyon Farklı platformlara dağıtım için hazırlık: PC, mobil, konsol | |||
14 | Oyunun pazarlanması ve tanıtım stratejileri Oyuncu topluluğu yönetimi ve geri bildirim toplama yöntemleri |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |