Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT102 | Oyun Tasarımının Temelleri II | Ders | 1 | 2 | 0 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Oyun tasarımı yapım sürecinde temelleri oluşturan farklı eğitim alanlarının oluşuma etkisi, yapım sürecindeki zaman kalite çizgisinin yükseltilmesi ve oyun tasarımında kullanılan temel oyun mekaniklerini kavraması amaçlanmaktadır.
Begüm Erçam
1 | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. |
2 | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilme yetisi kazandırmak |
3 | Tasarım işlevleri ve oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve nasıl kullanıldığını anlamak |
4 | Oyun estetiği hakkında fikir sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Oyun Tasarımının Temelleri I
Yok
Dersin içeriği; oyun estetiğinin alanları ve katmanlarını, tasarım ve oyun tasarımının odak noktalarını irdeleyerek yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında oyunun kullanıcı ile ilişkisi ve devamındaki planlamaların yönetilebilmesi için gerekli kavramsal ve uygulamalı önerileri içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme / Oyun Konseptleri ve Temel Mekanikler | |||
2 | Oyun estetiğinin alanları, ortam ve koşullar | Anlatılan konulara göre proje geliştirme ve oyun yapısı kurgulama | ||
3 | Oyun katmanları | Anlatılan konulara göre proje geliştirme ve oyun yapısı kurgulama arayüz çalışması üzerinden örnekleme | ||
4 | İçerik ve amaç belirleme aşamasında tasarımın odakları | Anlatılan konulara göre proje geliştirme ve oyun yapısı kurgulama arayüz çalışması üzerinden örnekleme | ||
5 | Tasarımın odakları ve uygulama çalışması | Anlatılan konulara göre proje geliştirme ve oyun yapısı kurgulama arayüz çalışması üzerinden örnekleme final teslimi | ||
6 | Yeni Proje çalışmasının açıklanması ve tasarım odaklarının belirlenmesi | Tasarım odaklarının belirlenmesi ve 3B modelleme programı gösterimi | ||
7 | Uygulama çalışmasına yönelik araştırmaların ve analizlerin yapılması | 3B modelleme programı gösterimi üzerinden uygulama çalışması | ||
8 | Sınav | |||
9 | Tasarıma yönelik method, stratejilerin belirlenmesi ve alternatiflerin ortaya konması | |||
10 | Teslim projelerinin geri bildirimi ve yeni proje konusunun açıklanması | |||
11 | Sunum teknikleri ve prototipleme | |||
12 | Planlanan iş akışının değerlendirilmesi | |||
13 | Final test hazırlığı | |||
14 | Final |
1- Mehmet Naci Dedeal, Karakter Tasarımı 2- Game Design Workshop by Tracey Fullerton 3- Johan Huizinga, Homo Ludens 4- Rules of Play Çeşitli diğer yayınlar, periyodik yayınlar, internet yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 |