GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDOT105 Oyun Programlama ve İşleme Ders 1 1 0 3.00

Lisans


Türkçe


Dijital oyun tasarım sürecinin programlanması sürecindeki ana yaklaşımlar ve metotların aktarılması.


İbrahim Furkan İnce


1 tasarım sürecinin denetimini yapabilecek seviyede bilgilenir. basit bir projelendirme ile de örnek oluşturur.
2 Oyun programlama için gerekli programlama alt yapısı sağlanır.
3 Java programlama dili basit düzeyde öğretilir.
4 Processing SDK ile temel oyun grafikleri öğretilir. Doğru, çember, dörtgen çizme vs. basit grafiklerin çizimi için öğrencilerde farkındalık oluşturulur.
5 Basit 2B Java oyunları yaptırılarak öğrencilerde 3D oyun yapmadan önce temel oluşturulması sağlanır.
6 Unity 3D yazılımı öğrencilere temel düzeyde gösterilir ve basit oyunlar yapmaları sağlanır.

Birinci Öğretim


yok


planlama , analiz ve sentez yöntemleri ile ilgili yen dersler takip edilebilir.


3 genel bölümden oluşan oyun tasarımı yapılandırmasının. bölümlere ait bilgilerinin ana yapısını oluşturmak ve bölümler arasındaki bağlantıların kurgusunun sağlanması için gerekli öğrenim verilerinin aktarılmasını içerir


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Oyun Programlamanın Temelleri
2 Java ile Programlamaya Giriş
3 Java ile Programlama Temelleri
4 Kontrol Yapıları
5 Matematiksel Fonksiyonlar, Karakterler ve String’ler
6 Döngüler
7 Metotlar
8 Vize
9 Tek Boyutlu Diziler
10 Çok Boyutlu Diziler
11 Object Oriented Programming
12 Oyun Programlamada Kullanılan Veri Yapıları
13 Java ile 2D Animasyon ve Simülasyon
14 Java ile 2D Oyun Programlama

ilgili tüm alanlara iti gerek arşiv gerekse online okumalara ulaşılması önerilir. yaratıcılığın gelişimi hedeflendiği için sabit bir kaynak önerisi yetenek gelişimi açısından sakıncalı olabilir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

ilk yıl olması nedeniyle gerekliliği yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 3 4 4 3 5 5 4 4 4 3 4 3
ÖÇ 2 4 3 3 3 4 4 4 2 3 3 3 3 3 4 5
ÖÇ 3 3 3 4 4 3 4 3 4 2 2 2 1 3 3 2
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 4 3 3 3
ÖÇ 5 2 4 4 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 2
ÖÇ 6 4 3 4 2 3 4 3 2 3 3 3 2 4 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek