Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT105 | Oyun Programlama ve İşleme | Ders | 1 | 1 | 0 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dijital oyun tasarım sürecinin programlanması sürecindeki ana yaklaşımlar ve metotların aktarılması.
İbrahim Furkan İnce
1 | tasarım sürecinin denetimini yapabilecek seviyede bilgilenir. basit bir projelendirme ile de örnek oluşturur. |
2 | Oyun programlama için gerekli programlama alt yapısı sağlanır. |
3 | Java programlama dili basit düzeyde öğretilir. |
4 | Processing SDK ile temel oyun grafikleri öğretilir. Doğru, çember, dörtgen çizme vs. basit grafiklerin çizimi için öğrencilerde farkındalık oluşturulur. |
5 | Basit 2B Java oyunları yaptırılarak öğrencilerde 3D oyun yapmadan önce temel oluşturulması sağlanır. |
6 | Unity 3D yazılımı öğrencilere temel düzeyde gösterilir ve basit oyunlar yapmaları sağlanır. |
Birinci Öğretim
yok
planlama , analiz ve sentez yöntemleri ile ilgili yen dersler takip edilebilir.
3 genel bölümden oluşan oyun tasarımı yapılandırmasının. bölümlere ait bilgilerinin ana yapısını oluşturmak ve bölümler arasındaki bağlantıların kurgusunun sağlanması için gerekli öğrenim verilerinin aktarılmasını içerir
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Oyun Programlamanın Temelleri | |||
2 | Java ile Programlamaya Giriş | |||
3 | Java ile Programlama Temelleri | |||
4 | Kontrol Yapıları | |||
5 | Matematiksel Fonksiyonlar, Karakterler ve String’ler | |||
6 | Döngüler | |||
7 | Metotlar | |||
8 | Vize | |||
9 | Tek Boyutlu Diziler | |||
10 | Çok Boyutlu Diziler | |||
11 | Object Oriented Programming | |||
12 | Oyun Programlamada Kullanılan Veri Yapıları | |||
13 | Java ile 2D Animasyon ve Simülasyon | |||
14 | Java ile 2D Oyun Programlama |
ilgili tüm alanlara iti gerek arşiv gerekse online okumalara ulaşılması önerilir. yaratıcılığın gelişimi hedeflendiği için sabit bir kaynak önerisi yetenek gelişimi açısından sakıncalı olabilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
ilk yıl olması nedeniyle gerekliliği yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 |