Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT103 | Tasarım ve Yaratıcı Düşünce | Ders | 1 | 1 | 0 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Tasarım ve yaratıcı düşünce dersinin amacı, öğrencilere oyun tasarımı sürecinde yaratıcı düşünme becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere oyun tasarımı için gerekli olan farklı düşünme becerilerini öğretmeyi amaçlar. Öğrencilerin, oyun tasarımı için gerekli olan fikirlerin oluşturulması, tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecinde yaratıcı düşünme becerileri kazanmalarına yardımcı olunur. Bu beceriler arasında problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, yenilikçilik, ve işbirliği yer almaktadır. Ayrıca, ders, öğrencilerin oyun tasarımı sürecindeki fikirlerini etkili bir şekilde ifade etmeleri için gerekli olan iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler, yaratıcı düşünce ve iletişim becerilerini kullanarak oyun tasarımı sürecinde başarılı olacaklarına inanarak, oyun tasarımı alanında kendilerini geliştirmek için daha fazla istekli olacaklardır.
1 | Yaratıcı düşünme becerileri: Öğrenciler, oyun tasarımı sürecinde yaratıcı düşünme becerileri kazanarak, farklı fikirler üretebilme, eleştirel düşünebilme, yenilikçi çözümler üretebilme ve işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olacaklar. |
2 | İletişim becerileri: Öğrenciler, oyun tasarımı sürecinde fikirlerini etkili bir şekilde ifade etme, takım arkadaşları ve diğer ilgili paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma becerilerini geliştirecekler. |
3 | Yaratıcı portfolyo: Öğrenciler, oyun tasarımı sürecinde geliştirdikleri yaratıcı fikirlerini ve projelerini içeren bir portfolyo oluşturabilecekler. Bu portfolyo, öğrencilerin gelecekteki işverenlerine veya müşterilere sunacakları bir gösterge niteliği taşıyacaktır. |
4 | Yaratıcı yazarlık kavramları Hikaye oluşturma teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Birinci Öğretim
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramları Yaratıcı düşünme teknikleri örnekleri ve uygulamaları | |||
2 | Oyun tasarımı unsurları ve özellikleri | |||
3 | Farklı oyun motorlarının tanıtımı ve özellikleri Unreal Engine ve Unity'nin karşılaştırılması | |||
4 | Oyun grafikleri ve sanat yönetimi konusunda temel kavramlar Grafik tasarımı ve sanat yönetimi araçları | |||
5 | Oyun ses tasarımı ve müzik konusunda temel kavramlar Ses tasarımı ve müzik oluşturma araçları | |||
6 | Oyun tasarımı sürecindeki adımların tanıtımı Proje yönetimi ve takım çalışması | |||
7 | Etkili Sunum Becerileri | |||
8 | Sınav | |||
9 | Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı Gerçek dünya problemlerine yönelik oyun tasarımı projeleri | |||
10 | Yaratıcı yazarlık kavramları Hikaye oluşturma teknikleri | |||
11 | Oyun test etme ve geliştirme süreci Geri bildirim toplama teknikleri | |||
12 | Oyun pazarlama ve dağıtım kanalları Dijital oyun endüstrisi ve e-ticaret | |||
13 | Oyun Tasarımı İçin Patent ve Telif Hakları Patent ve telif hakları konusunda temel kavramlar |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |