Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDOT101 | Oyun Tasarımının Temelleri I | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye bir oyunu tasarlama süreci hakkında bilgilendirme ve bu süreci resimsel ifade, eskiz yapmanın teknik becerilerinin geliştirilmesi ve çizerek düşünebilme yeteneklerini geliştirilmesi ile destek olunmasını sağlamaktır.Oyun tasarımı yapım sürecinde temelleri oluşturan farklı eğitim alanlarının oluşuma etkisi ve yapım sürecindeki zaman kalite çizgisinin yükseltilmesi amaçlanmaktadır.
1 | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. |
2 | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve -değerlendirebilme yetisi kazandırmak |
3 | Tasarım işlevleri ve oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve nasıl kullanıldığını anlamak |
4 | Farklı oyun mekaniği türlerini tanımak ve bir oyunun dengesini oluşturmak için mekaniklerin nasıl kullanılacağını anlamak. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders; yapım öncesi , yapım ve yapım sonrasında oyunun kullanıcı ile ilişkisi ve devamındaki planlamaların yönetilebilmesi için gerekli kavramsal ve uygulamalı önerileri içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme (temel kavramlarla genel bir başlangıç) | |||
2 | Ana Sanat Kavramları, Oyunun Tanımı ve Temel Özellikleri, Tasarım İşlevleri | 3 boyutlu görme yetisi kazandırma çalışması | ||
3 | Tasarım İşlevleri, Amaca yönelik çizim araçları tercihi beden dili ve çizime katkılarının aktarılması | 3 boyutlu görme yetisi kazandırma çalışması, Oran-orantı figür çalışmaları | ||
4 | Tasarım İşlevleri ve uygulama çalışması, İş planının hazırlığı | İş planının hazırlığı | ||
5 | Perspektife Giriş, Çalışma alanı boyutları seçimi ve uygulaması | Perspektiif ve çalışma alanları üzerinde uygulamalar | ||
6 | Işık-Gölge, Tarama yöntemlerinin kullanımı ve uygulaması | Yöntemlerinin kullanımı ve uygulaması | ||
7 | Renkler ve İşlev alanları | |||
8 | Ara sınav (Sunum ve Dosya Teslimi) | |||
9 | Teslim projelerinin geri bildirimi | Eksikler, gerekli olmayanların aktarımı | ||
10 | Kompozisyon ve Çerçeveleme Yöntemleri | Senaryo kurgulamaları üzerinden kompozisyon ve çerçeve kurgulamaları | ||
11 | Sunum teknikleri | Hedef kitle hazırlama – fragmanlar tanıtım promosyon vs. ön hazırlıklar | ||
12 | İş planının test edilmesi | Planlanan iş akışının değerlendirilmesi | ||
13 | Final test hazırlığı 2 | |||
14 | Final Test Hazırlığı |
Kaynaklar: 1- Mehmet Naci Dedeal, Karakter Tasarımı 2- Game Design Workshop by Tracey Fullerton 3- Johan Huizinga, Homo Ludens 4-Rules of Play Çeşitli diğer yayınlar, periyodik yayınlar, internet yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Proje Sunma | 2 | 5 | 10 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 3 | 10 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |