Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
IMU406 | Uygulamalı Araştırma Projesi (Bitirme Tezi) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 30.00 | 12.00 |
Lisans
Bu dersin temel amacı, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencilerinin öğrenim süresince edindikleri teorik bilgi ve becerileri mesleki uygulamaya dökmelerine olanak tanımaktır. Öğrencilerin, gerçek çalışma ortamlarında oyun tasarımı, geliştirme, sanatsal üretim (art) ve yazılım süreçlerine aktif katılım sağlayarak profesyonel deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Bu deneyim sayesinde, öğrencilerin mezuniyet öncesinde sektöre adaptasyonunun ve mesleki yeterliliklerinin en üst düzeye çıkarılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Arslan
1 | Uygulamalı Geliştirme Yetkinliği: Gerçek bir oyun geliştirme projesinin tasarım, sanatsal üretim (art) veya yazılım aşamalarından birinde aktif rol alarak, teorik bilgisini pratik bir çıktıya dönüştürme ve uygulama becerisini kazanır. |
2 | Sektörel İş Akışı Bilgisi: Oyun sektöründeki kurumsal hiyerarşiyi, fikir aşamasından başlayarak prototipleme, test etme ve yayınlama süreçlerine kadar olan profesyonel iş akışlarını ve disiplinler arası etkileşimi yerinde gözlemleyerek anlar. |
3 | Problem Çözme Becerisi: Geliştirme sürecinde karşılaşılan teknik, tasarım veya organizasyonel sorunlara, kısıtlı zaman ve kaynaklar altında etkin ve yaratıcı çözümler üretme becerisini geliştirir. |
4 | Ekip Çalışması ve İletişim: Disiplinler arası bir ekip (tasarımcılar, sanatçılar, yazılımcılar vb.) içinde uyumla çalışma, sorumluluk alma ve mesleki fikirlerini hem yazılı hem de sözlü olarak net bir şekilde aktarma yetkinliğini kazanır. |
5 | Mesleki Disiplin ve Raporlama: İş hayatının gerektirdiği tam zamanlı çalışma disiplinini, kurumsal kültürü ve profesyonel tavır standartlarını benimser; ayrıca süreci belgelemek için gerekli olan teknik raporları (Staj Raporu, Günlük Defter) düzenli ve eksiksiz olarak hazırlama becerisine sahip olur. |
6 | Kritik Düşünme ve Değerlendirme: Yürüttüğü faaliyetler ve karşılaştığı zorluklar üzerine eleştirel düşünme, kendi performansını objektif olarak değerlendirme ve mesleki gelişim alanlarını analiz etme yetkinliğini kazanır. |
Birinci Öğretim
Sekizinci yarıyılda bu derse kayıt yaptıracak öğrencilerin, önceki dönemlerdeki müfredatta yer alan diğer tüm derslerle ilgili yükümlülüklerini yerine getirmiş (en az bir kez almış ve devamsızlıktan kalmamış) olması gerekmektedir.
Bu dersle ilgili iki önemli özel durum bulunmaktadır. Birincisi, belgelenmiş özel durumları (sağlık sorunları, ailevi/sosyal engeller vb.) olan öğrenciler, Bölüm Kurulu onayıyla bu zorunlu uygulama yerine uygulamalı alana dayalı bir Bitirme Tezi/Projesi çalışması yapma hakkına sahiptir. İkincisi, dersin 70 iş günü sürme zorunluluğu nedeniyle, Yaz Okulu süresi (7 hafta) bu uygulamayı tamamlamak için yeterli olmadığından, "İş Başında Mesleki Uygulamalar" dersi yaz okulunda açılamaz ve yapılamaz.
Dersin içeriği, Dijital Oyun Tasarımı alanında faaliyet gösteren bir kurum veya işletmede toplam 70 iş günü (14 hafta) süren uygulamalı eğitimi kapsar. Bu uygulama, özellikle oyun stüdyolarında, oyun geliştirme şirketlerinde, sanal gerçeklik (VR) / artırılmış gerçeklik (AR) uygulamaları geliştiren kurumlarda gerçekleştirilmelidir. Öğrenci, bu süreçte sadece gözlemci olarak kalmamalı; oyun fikri aşamasından başlayarak prototipleme, test etme ve yayınlama süreçlerine kadar olan tüm evrelere fiilen katılım sağlamakla yükümlüdür.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
2 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
3 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
4 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
5 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
6 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
7 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
8 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
9 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
10 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
11 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
12 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
13 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama | |||
14 | Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama |
Öğrenciler, uygulama sürecini belgelemek amacıyla Günlük Staj Defteri, kurum tarafından doldurulan Kurum Değerlendirme Formu ve kendi hazırladıkları Öğrenci Staj Raporu'nu eksiksiz teslim etmekle yükümlüdür. Bu zorunlu uygulama belgeleri ve formları, Nişantaşı Üniversitesi Sektör İlişkileri Daire Başkanlığı tarafından hazırlanır. Ayrıca, çalışma yapılan kurumun kullandığı tüm mesleki yayınlar, teknik kılavuzlar ve özellikle oyun geliştirme araçlarına (Unity, Unreal vb.) ait dokümantasyonlar önerilen temel kaynakları oluşturur.
Ders, kurum danışmanı/mentor nezaretinde tam zamanlı uygulamalı çalışma yöntemiyle yürütülür. Öğrenci başarısı ve süreç takibi için dönem içerisinde iki ayrı "değerlendirme dosyası" sunulur: ilki Ara Sınav döneminde, ikincisi Final Sınavları döneminde teslim edilir. Notlandırma, teslim edilen Staj Raporu, Günlük Staj Defteri, Kurum Değerlendirme Formu ve öğrencinin süreçteki aktif katılımı esas alınarak yapılır. Dersin geçme notu en az 60/100 olarak belirlenmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Zorunlu İş Başında Mesleki Uygulama (70 iş günü)
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 10 | 70 | 700 |
Rapor | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 740 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |