Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EILT431 | Dijital Çağda İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Dijital Çağda İletişim dersi, dijital medya ve teknolojilerin iletişim süreçleri üzerindeki etkilerini anlamayı amaçlarken, öğrencilerin bu değişimlerin toplumsal, kültürel ve bireysel düzeydeki eleştirel boyutlarını keşfetmelerini sağlar. Yapay zekanın, dijital iletişimdeki rolünü ve bu teknolojilerin etik, güvenlik ve toplumsal etkilerini tartışmak, öğrencilere dijital çağda daha bilinçli ve sorumlu iletişimci olma becerisi kazandıracaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Begümhan Göktürk
1 | Dijital iletişim kuramlarını çağdaş örneklerle ilişkilendirir. |
2 | Yapay zekâ destekli iletişim araçlarının işleyişini açıklar ve güçlü/zayıf yönlerini değerlendirir. |
3 | Sosyal medya algoritmalarının kamusal tartışma ve görünürlük üzerindeki etkilerini analiz eder. |
4 | Veri güvenliği ve mahremiyet ilkelerini somut vakalar üzerinden uygular ve riskleri değerlendirir. |
5 | Dijital platformlarda etik iletişim stratejileri tasarlar ve bunların toplumsal etkilerini tartışır. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders, dijital çağda iletişimin temel dinamiklerini ele alırken, aynı zamanda dijital platformların ve yapay zekanın iletişimdeki etkilerini tartışacaktır. Öğrenciler, dijital medya, yapay zeka destekli iletişim araçları, sosyal medya platformlarında yapay zekanın rolü, veri güvenliği ve manipülasyon gibi konular üzerinde düşüncelerini geliştireceklerdir. Ayrıca, yapay zekanın iletişimdeki etik sorunlarını ve bireylerin dijital ortamda karşılaştıkları mahremiyet ihlalleri gibi tehlikeleri analiz edeceklerdir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dijital Çağda İletişim | |||
2 | Dijital İletişim ve Toplumsal Yapılar | |||
3 | İnternet ve Yeni Medyanın Doğuşu | |||
4 | Sosyal Medya ve Toplumsal İletişim | |||
5 | Dijital Gazetecilik ve Habercilik | |||
6 | Dijital Pazarlama ve İletişim Stratejileri | |||
7 | Çevrimiçi Etkileşim ve Kültürel Değişim | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Dijital Kültür ve Yeni İletişim Pratikleri | |||
10 | Yapay Zekâ ve İletişimdeki Rolü | |||
11 | Veri Güvenliği ve Manipülasyon | |||
12 | Dijital Mahremiyet ve Yapay Zekâ | |||
13 | Dijital Çağda Medya ve Politika | |||
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışmalar | |||
15 | Final Dönemi ve Genel Değerlendirme |
Dijital Çağda Bilgi Yönetimi- Emine ŞENER. (2020). (n.p.): Efe Akademi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 25 | 50 |
Problem Çözümü | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 |