Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD423 | Digital Marketing | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, öğrencilere dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ortamı ve dijital pazarlama araçları hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Öğrencilerin dijital dünyada pazarlama karması unsurlarını anlamalarını sağlamak amacıyla, dijital pazarlamanın stratejik yönlerini ve uygulamalarını ele alarak, modern tüketici davranışlarını analiz etmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Ayrıca, ders sırasında gerçek dünya örnekleri ve vaka çalışmaları ile dijital pazarlama kampanyalarının nasıl planlanıp yürütüleceğine dair pratik bilgiler sunulacaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Begüm Maral
1 | Öğrenciler, ürün veya hizmetleri çevrimiçi olarak tanıtmanın temellerini anlarlar. |
2 | Öğrenciler, müşterilere ulaşmak için sosyal medya ve e-posta gibi dijital araçları nasıl kullanacaklarını öğrenirler. |
3 | Öğrenciler, dijital pazarlama kampanyaları oluşturmayı öğrenirler. |
4 | Dersin ardından, öğrenciler dijital pazarlamanın nasıl çalıştığını ve işletmelerin büyümesine nasıl yardımcı olabileceğini açıklayabilirler. |
Birinci Öğretim
Daha önce, Pazarlama, Reklam ve Marka ile ilgili temel dersleri almış olmak.
Bu ders, temel olarak tekrar pazarlama, yeni medya unsurları, reklam ve marka stratejilerini ilk sınıf seviyesinde ele almayacaktır. Yeni medya bölümü dersi olarak, konular sıfırdan işlenmeyecek ve öğrencilerin bu bilgileri önceden bildiği varsayılarak ilerleyecektir. Bu nedenle, ders, temel düzeyde değil, mevcut bilgiler üzerine dijital stratejilerin inşa edilmesi amacıyla tasarlanmıştır. Daha önce pazarlama, temel işletmecilik, reklam ve marka dersleri almayan öğrencilerin bu dersi seçmeleri durumunda zorluk yaşayabilecekleri düşünülebilir.
Bu ders, dijital pazarlamanın temellerini ve önemini keşfederek başlayacaktır. İlk haftalarda geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama arasındaki farklar, dijital pazarlama karması ve çeşitli dijital kanallar üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, SEO, içerik pazarlaması, sosyal medya, mobil pazarlama ve yapay zeka gibi modern dijital pazarlama kavramlarını öğreneceklerdir. Ayrıca, öğrencilerin ilgili konularda grup sunum ödevleri yapmaları planlanmaktadır. Gerçek dünya örnekleriyle desteklenen içerik oluşturma, e-posta pazarlaması, demografik analiz, mobil uygulamalar ve sosyal medya pazarlaması gibi konular işlenecektir. Son haftalarda, dijital pazarlama stratejileri oluşturma ve gelecekte yapay zekanın rolü üzerine tartışmalar yapılacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | . | ||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 |
Öğretim Üyesi PDF Notları Digital Marketing, 8th Editon, Pearson, Dave Chaffey and Fiona Ellis-Chadwick, 2022 Suggested Readings: • `Digital Marketing for Dummies` by Ryan Deiss and Russ Henneberry • `Contagious: How to Build Word of Mouth in the Digital Age` by Jonah Berger • `Jab, Jab, Jab, Right Hook` by Gary Vaynerchuk • `SEO 2022: Learn Search Engine Optimization` by Adam Clarke • `Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen` by Donald Miller • Dan Ariely- Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions • Philip Kotler - Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital • Robert Cialdini-Influence: The Psychology of Persuasion • George Ritzer - The McDonaldization of Society • Seth Godin- Purple Cow
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |