GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ENMD222 New Media Advertising Ders 2 4 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Sürekli gelişerek değişen dijital medya ortamı olan internetin tüketici odaklı tutundurma faaliyeti aracı olarak nasıl kullanılabileceğini anlamak için internet reklam çeşitlerinin incelenmesi.


Doç. Dr. Sevda Deneçli


1 Öğrenci internetin gelişimine bağlı olarak gelişen reklamcılık faaliyetlerini tanımlayabilecek.
2 Öğrenci reklamcılığa ilişkin genel kavramları tanımlayabilecek.
3 Öğrenci internet reklamcılığını tanımlayabilecek.
4 Öğrenci internet reklam ortamlarını değerlendirebilecek.
5 Öğrenci internet reklamcılığı alanında yapılan faaliyetlerini uygulayabilecek.
6 Öğrenci internet reklamcılığı çeşitlerini detaylı şekilde açıklayabilecek.

Birinci Öğretim



Yok


İnternetin gelişim süreci İnternet reklamcılığı kavramı Geleneksel reklamcılık ve internet reklamcılığı arasındaki farklar Dijital reklam ortamları İnternet reklamcılığı çeşitleri


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş Dersi: Pazarlama Kavramı
2 Pazarlama iletişiminin tanımı ve reklamcılık ile ilişkisi
3 Reklamın tanımı, reklamın işlevleri, reklamın amaçları
4 Reklamda ikna süreci ve reklam ikna modelleri
5 İnternetin gelişimi, yeni medyanın özellikleri, yeni medya ve geleneksel medya karşılaştırması
6 Yeni medya, pazarlama ve reklam arasındaki ilişki
7 Arama motoru pazarlaması (SEM), Arama motoru optimizasyonu (SEO)
8 Ara sınav
9 Display reklam, video reklamlar
10 Satış ortaklığı pazarlaması, mobil pazarlama
11 Sosyal medya kavramı, sosyal medyanın gelişimi, sosyal medya reklamcılığı
12 E-posta pazarlaması, doğal reklam
13 Yeniden pazarlama, içerik pazarlaması
14 Programatik reklam
15 Final sınavı

McStay, A. (2009). Digital Advertising, Palgrave MacMillan. Peng, L. and Wang,C. (2020). Computational Advertising: Market and Technologies for Internet Commercial Monetization, 2nd Ed.,FL: CRC Press. Spurgeon, C. (2007). Advertising and the New Media, Routledge. Tuten, T.L. (2008). Advertising 2.0: Social Media Marketing in a Web 2.0 World, Praeger. Zahay, D. (2015). Digital Marketing Management: A Handbook for the Current (or Future) CEO, USA: Business Expert Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Soru-Yanıt 5 7 35
Bireysel Çalışma 5 7 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 5 7 35
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek