Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ETMT433 | Tekstillerin Koruma ve Sergileme Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı;, bir tekstil ülkesi olarak müzelerimizde sahip olduğumuz tarihi tekstillerimizin, halı, kilim gibi kültürel varlıklarımızın önemini kavratmak, daha sonraki nesillere ulaşmasının önemi ve anlamı anlatmak, tekstil eserlerini koruyabilmek, restore edebilmek için uluslararası düzeye ulaşmış laboratuvarlarda kullanılan en son yöntemleri araç ve gereçleri tanıtmaktır.
Prof. Dr. Hülya TEZCAN
1 | Tekstil eserlerimizin tarihsel, fiziksel ve estetik bütünlüklerinin korunması gereğini açıklayabilme |
2 | Tahrip olmuş eserlerdeki fiziksel, kimyasal ve biyolojik bozulmaları sınıflandırabilme |
3 | Tekstilleri depolama ve sergilemelerde dikkat edilecek konuları açıklayabilme |
4 | Teorik olarak lif analizi, boyarmadde analizi, ışık haslığı testi ile nem ve Ph tespitinin yapılma aşamalarını ifade etme |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, konservasyon kavramının tanıtmak, tarihi tekstil ürünlerindeki konservatif işlemler hakkında bilgi vermek ve bu amaçla çeşitli uygulamalar yaptırmak gibi konuları içerir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tekstilleri Koruma Yöntemleri- KAYIT | ||
2 | Tekstillerin İklim Kontrolü- ÇEVRE | ||
3 | Tekstile Yapılan işlemler-1 TEMİZLİK | ||
4 | Tekstile Yapılan işlemler-2 DEPOLAMA | ||
5 | Tekstile Yapılan işlemler-3 SERGİLEME | ||
6 | Hanedan Türbelerindeki Sanduka Örtülerinin Onarım Aşamaları | ||
7 | Tekstil Eserlerinin Konservasyon ve Restorasyon Aşamaları | ||
8 | Hanedan Türbelerinde Bulunmuş Kaftanlar | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | Eskimiş Sanduka Örtülerinin Yerinden Taşınması | ||
11 | Mihrişah Sultan Türbesinin Sanduka Örtülerinin Konservasyonu | ||
12 | Sanat Eserleri Üzerindeki İlk Değerlendirmeler | ||
13 | Onarılacak Tekstiller Üzerinde Yapılacak Testler | ||
14 | Tekstillerin Konservasyonu | ||
15 | Dersin genel tekrarı |
Harold F.Mailand and Dorothy Stites Alig, Preserving Textiles, A Guide for Nonspecialist Indianapolis Museum of Art, 1999
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 |