Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GET05012 | İşyerinde Eğlence | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, örgütsel başarıyı sağlamada etkili bir strateji olan işyerinde eğlence kavramını açıklamak ve örgütler bağlamında eğlence etkinliklerini inceleyerek bireysel ve örgütsel çıktıları analiz etmektir. Ders, aynı zamanda işyerinde eğlencenin hem uygulamada hem de akademik çalışmalarda giderek artan önemini öğrencilerle pekiştirmeyi hedeflemektedir.
Prof. Dr. Uğur Yozgat Doç. Dr. Elif Bilginoğlu
1 | İşyerinde eğlence kavramını ve örgütsel başarıya katkısını açıklayabilmek. |
2 | Eğlenceli kurum kültürünün özelliklerini tanımlayarak uygulama örneklerini değerlendirebilmek. |
3 | İşyerinde eğlencenin türlerini ve yaygın mitlerini analiz edebilmek. |
4 | Farklı örgütlerdeki işyerinde eğlence uygulamalarını vaka çalışmaları üzerinden tartışabilmek. |
5 | İşyerinde eğlencenin çalışan motivasyonu, bağlılığı, performansı ve işgücü devri üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek. |
6 | Akademik araştırmalar ve uygulamalardan yola çıkarak işyerinde eğlencenin bireysel ve örgütsel çıktıları hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek. |
7 | Grup çalışmaları, sunumlar ve yazılı raporlar aracılığıyla analitik ve iletişim becerilerini geliştirebilmek. |
Birinci Öğretim
-
Öğrencilerden derse hazırlıklı gelmeleri, tartışmalara aktif katılmaları ve seçtikleri bir konu üzerine örnek olay sunumu yapmaları beklenmektedir.
İşyerinde eğlencenin kavramsal ve tarihsel boyutları, eğlenceli kurum kültürü yaratma, işyerinde eğlencenin türleri ve mitleri, örnek olay sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları, Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s, Google, Facebook, Türkiye’deki uygulamalar), öğrenciler tarafından yapılacak örnek olay analizleri ve tartışmalar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanıışma işyerinde eğlencenin kavramsal içeriği | Anlatım | - |
2 | İşyerinde eğlence kavramının benzer kavramlarla ilişkisi Eğlenceli bir kurum kültürü yaratmak | Anlatım | - |
3 | İşyerinde eğlencenin tarihsel gelişimi İşyerinde eğlence geçici bir yönetim hevesi / moda mıdır? | Anlatım | - |
4 | İşyerinde eğlencenin türleri İşyerinde eğlencenin mitleri | Anlatım | - |
5 | İşyerinde Eğlenceye Yönelik Tutum | Anlatım | - |
6 | İşyerinde Eğlencenin Deneyimlenmesi | Anlatım | - |
7 | İş yerinde eğlencenin iş çıktılarına etkisi | Anlatım | - |
8 | Ara sınav | - | İlk yedi haftanın konularının tekrarı |
9 | Örnek olay çalışması | Etkileşimli ders | Okuma |
10 | Örnek olay çalışması | Etkileşimli ders | Okuma |
11 | Örnek olay çalışması | Etkileşimli ders | Okuma |
12 | Örnek olay çalışması | Etkileşimli ders | Okuma |
13 | Örnek olay çalışması | Etkileşimli ders | Okuma |
14 | Örnek olay çalışması | Etkileşimli ders | Okuma |
15 | Final sınavı | - | Tüm konuların tekrarı |
Bilginoğlu, E. (2020). Eğlenerek Çalışmak. İstanbul: Hümanist Kitap. Türkmenoğlu, İ. (2013). Pozitif Yönetim: İşyerinde Keyifli Ortam Yaratmak. Ankara: Elma Yayınevi. Yerkes, L. (2003). Eğlenceli İşler: İnsanların Çalışmaktan Zevk Alacakları Ortamlar Yaratmak. (N. Kaya, Çev.) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Ek olarak makaleler ve vaka örnekleri dönem boyunca paylaşılacaktır.
Anlatım Örnek Olaylar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |