Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICM425 | Restorasyon | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, mimari koruma ve kültürel mirasın koruma ve restorasyonu bilincini geliştirerek, tarihi doku içerisinde yeni/ çağdaş tasarım yapma becerisi kazandırmak.
Öğr. Gör. Aysel Başer
1 | Tek yapı ve kentsel ölçekte belgeleme teknikleri öğrenecektir. |
2 | Tek yapı ve kentsel ölçekte belgeleme teknikleri öğrenecektir.Geleneksel mimari belgeleme yöntemleriİleri teknoloji destekli mimari belgeleme yöntemleriAnaliz raporunun hazırlanma becerisi kazanacaktır. |
3 | Fotograf Arşivinin hazırlanma becerisi kazanacaktır. |
4 | Restorasyon İlkelerini öğrenecektir. |
5 | Tarihi yapılarda konstrüksiyon sistemleri ve malzemelerin koruma sorunlarını öğrenecektir. |
6 | Restitüsyon projesinin ilkelerini öğrenecektir. |
7 | Restorasyon projesi hazırlamayı öğrenecektir. |
Birinci Öğretim
-
-
Tarihi bina kavramının ne olduğu ve nasıl korunması gerektiği, tarihi yapı malzemeleri, yapım teknikleri, kültürel miras üzerindeki malzeme sorunlarını, restorasyon çalışmaları ile kaybolma tehlikesiyle karşı kalan eserlerin kurtarılması ve yeniden işlev kazandırılması konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, Koruma ve Restorasyon dersi konu başlıklarının anlatımı | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | Koruma düşüncesinin gelişimi, kuramsal temeli hakkında konu anlatımı | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
3 | Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, tarihi çevre koruma düşüncesinin gelişimi konu anlatımı | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
4 | Restorasyon Teknikleri ve Restorasyon Projesinin Hazırlanması Geleneksel yapım sistemleri ve yapı malzemeleri konu anlatımı | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
5 | Restorasyon projeleri hazırlanmış yapılar üzerinden değerlendirmeler. Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler konu anlatımı | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
6 | Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar ve restorasyon projelerinin hazırlanması konu anlatımı. | Restorasyon Projesi Seçimi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
7 | Restorasyon teknikleri konu anlatımı. | Seçilen Tarihi Yapının Fotoğraf Paftasının Hazırlanması | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Restorasyon teknikleri konu anlatımı. | Kroki ve Rölöve Çizimi ve Kontrol | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
10 | Restitüsyon Çizimi ve Raporu | Restitüsyon Çizimi ve Raporu | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
11 | Restorasyon Projesi Kontrolu ve sunumu | Restorasyon Projesi Kontrolu ve sunumu | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
12 | Yeniden işlevlendirme tekniğiyle restorasyonu yapılmış farklı yapı gruplarının, önerilen yeni fonksiyon ve iç mekân düzenlemeleri üzerinden örneklerle değerlendirilmesi - öğrenci çalışması | Yapılan öğrenci çalışmaların sunumu ve kontrolu | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
13 | Yeniden işlevlendirme tekniğiyle restorasyonu yapılmış farklı yapı gruplarının, önerilen yeni fonksiyon ve iç mekân düzenlemeleri üzerinden örneklerle değerlendirilmesi - öğrenci çalışması | Yapılan öğrenci çalışmaların sunumu ve kontrolu | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
14 | Yeniden işlevlendirme tekniğiyle restorasyonu yapılmış farklı yapı gruplarının, önerilen yeni fonksiyon ve iç mekân düzenlemeleri üzerinden örneklerle değerlendirilmesi - öğrenci çalışması | Yapılan öğrenci çalışmaların sunumu ve kontrolu | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
15 | FİNAL |
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Feilden, B. Aradhna, S. & Tanmay, R. (2010). Capacity Building for disaster management. New Delhi: Jnanada Prakashan. M., Conservation of Historic Buildings, Butterworth Heinemann,1982. Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını, Ankara, 2005. Uluengin, B. (1996). Rölöve. İstanbul: Yem Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
Gözlem | 7 | 2 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |