GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICM425 Restorasyon Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere, mimari koruma ve kültürel mirasın koruma ve restorasyonu bilincini geliştirerek, tarihi doku içerisinde yeni/ çağdaş tasarım yapma becerisi kazandırmak.


Öğr. Gör. Aysel Başer


1 Tek yapı ve kentsel ölçekte belgeleme teknikleri öğrenecektir.
2 Tek yapı ve kentsel ölçekte belgeleme teknikleri öğrenecektir.Geleneksel mimari belgeleme yöntemleriİleri teknoloji destekli mimari belgeleme yöntemleriAnaliz raporunun hazırlanma becerisi kazanacaktır.
3 Fotograf Arşivinin hazırlanma becerisi kazanacaktır.
4 Restorasyon İlkelerini öğrenecektir.
5 Tarihi yapılarda konstrüksiyon sistemleri ve malzemelerin koruma sorunlarını öğrenecektir.
6 Restitüsyon projesinin ilkelerini öğrenecektir.
7 Restorasyon projesi hazırlamayı öğrenecektir.

Birinci Öğretim


-


-


Tarihi bina kavramının ne olduğu ve nasıl korunması gerektiği, tarihi yapı malzemeleri, yapım teknikleri, kültürel miras üzerindeki malzeme sorunlarını, restorasyon çalışmaları ile kaybolma tehlikesiyle karşı kalan eserlerin kurtarılması ve yeniden işlev kazandırılması konularını kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanımı, Koruma ve Restorasyon dersi konu başlıklarının anlatımı - Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
2 Koruma düşüncesinin gelişimi, kuramsal temeli hakkında konu anlatımı - Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
3 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, tarihi çevre koruma düşüncesinin gelişimi konu anlatımı - Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
4 Restorasyon Teknikleri ve Restorasyon Projesinin Hazırlanması Geleneksel yapım sistemleri ve yapı malzemeleri konu anlatımı - Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
5 Restorasyon projeleri hazırlanmış yapılar üzerinden değerlendirmeler. Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler konu anlatımı - Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
6 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar ve restorasyon projelerinin hazırlanması konu anlatımı. Restorasyon Projesi Seçimi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
7 Restorasyon teknikleri konu anlatımı. Seçilen Tarihi Yapının Fotoğraf Paftasının Hazırlanması Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Restorasyon teknikleri konu anlatımı. Kroki ve Rölöve Çizimi ve Kontrol Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
10 Restitüsyon Çizimi ve Raporu Restitüsyon Çizimi ve Raporu Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
11 Restorasyon Projesi Kontrolu ve sunumu Restorasyon Projesi Kontrolu ve sunumu Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
12 Yeniden işlevlendirme tekniğiyle restorasyonu yapılmış farklı yapı gruplarının, önerilen yeni fonksiyon ve iç mekân düzenlemeleri üzerinden örneklerle değerlendirilmesi - öğrenci çalışması Yapılan öğrenci çalışmaların sunumu ve kontrolu Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
13 Yeniden işlevlendirme tekniğiyle restorasyonu yapılmış farklı yapı gruplarının, önerilen yeni fonksiyon ve iç mekân düzenlemeleri üzerinden örneklerle değerlendirilmesi - öğrenci çalışması Yapılan öğrenci çalışmaların sunumu ve kontrolu Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
14 Yeniden işlevlendirme tekniğiyle restorasyonu yapılmış farklı yapı gruplarının, önerilen yeni fonksiyon ve iç mekân düzenlemeleri üzerinden örneklerle değerlendirilmesi - öğrenci çalışması Yapılan öğrenci çalışmaların sunumu ve kontrolu Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
15 FİNAL

Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Feilden, B. Aradhna, S. & Tanmay, R. (2010). Capacity Building for disaster management. New Delhi: Jnanada Prakashan. M., Conservation of Historic Buildings, Butterworth Heinemann,1982. Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını, Ankara, 2005. Uluengin, B. (1996). Rölöve. İstanbul: Yem Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 4 52
Gözlem 7 2 14
Rapor Hazırlama 1 12 12
Proje Hazırlama 1 4 4
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 2 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 3 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 4 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 5 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 6 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 7 5 3 5 4 3 2 1 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek