Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICM329 | Vitrin Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, ticari mekânlardan olan vitrinlerin mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlayarak, yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturuma becerisi kazandırmak.
Dr.Öğr.Üyesi Orkun Aziz Aksoy
1 | Ticari mekânlardan olan vitrinlerin mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine tanımlar. |
2 | Vitrin tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini anlatır. |
3 | Sınırlı metrekare içerisinde malzeme, zaman ve maliyet sınırlarına dikkat ederek mekanı çözümler. |
4 | Farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları keşfeder. |
5 | Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir vitrinler tasarlar. |
Birinci Öğretim
-
Yok
Ders, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre, uygun malzeme kullanarak, zaman ve maliyet sınırlarını düşünerek, özgün ve sürdürülebilir sergileme mekanları tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi; ticari mekanlardan olan vitrin kavramlarının tanımlanması. Vitrin tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi |
3 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi |
4 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi |
5 | Vitrini oluşturan mekansal ögeler ve tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi |
6 | Vitrin tipleri ve tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi |
7 | Vitrinin mimari elemanları ve tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Vitrin tasarımında görsel ve algısal faktörler. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
10 | Vitrin tasarım sürecinde aydınlatmanın tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
11 | Vitrin tasarım sürecinde aydınlatmanın tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
12 | Vitrin tasarım sürecinde maliyetlerin tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
13 | Vitrin tasarım sürecinde maliyetlerin tasarıma etkisi. | Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
14 | Genel Tekrar | - | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
15 | FİNAL |
Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Beyin Fırtınası | 13 | 1 | 13 |
Proje Sunma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 |