GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICM323 Bilgisayar Destekli Tasarım III Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans



Temel hakimiyete sahip öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D Max programını ileri düzeyde kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.


Öğr.Gör. Gökhan Mermi


1 3D Max modelleme programını tanımlar.
2 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanları 3 boyutlu modelleme ile anlatır.
3 3D Max komutları ile çizim çalışmalarını uygular.
4 Mobilya ve iç mekan çizimlerini 3D Max programını kullanarak uygular.
5 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanların yüzeylerine doku ve renk atayarak modeller.

Birinci Öğretim


-


-


Dersin içeriği, 3D Max programına temel düzeyde hakim kullanıcının, ileri düzeyde 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, 3D Max'e Genel Bakış. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
2 3D Max Arayüzünde hızlandırılmış temel seviye tekrar yapılması. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
3 Edit Poly kullanılarak ileri düzey obje modelleme. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
4 İleri modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
5 Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map İşlemleri. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
6 Kamera türleri ve kamera kullanımı, kamera özellikleri, kamera açıları. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
7 Işık türleri ve ışık kullanımı, ışık özellikleri. Aydınlatma verimliliği ve kontrolü. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
8 ARA SINAV
9 Render kavramı ve render ayarları. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
10 Mobilya Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir objenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
11 Mobilya Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir objenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
12 İç Mekan Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir projenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
13 İç Mekan Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir projenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
14 İç Mekan Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir projenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. Komut öğrenilmesi. Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi
15 FİNAL

Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Uygulama/Pratik 13 20
Bireysel Çalışma 13 10
Ev Ödevi 13 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 13 4 52
Bireysel Çalışma 13 4 52
Ev Ödevi 13 4 52
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 3 3 3 5 5 4
ÖÇ 2 3 3 3 5 5 4
ÖÇ 3 3 3 3 5 5 4
ÖÇ 4 3 3 3 5 5 4
ÖÇ 5 3 3 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek