Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICM323 | Bilgisayar Destekli Tasarım III | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Temel hakimiyete sahip öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D Max programını ileri düzeyde kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.
Öğr.Gör. Gökhan Mermi
1 | 3D Max modelleme programını tanımlar. |
2 | 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanları 3 boyutlu modelleme ile anlatır. |
3 | 3D Max komutları ile çizim çalışmalarını uygular. |
4 | Mobilya ve iç mekan çizimlerini 3D Max programını kullanarak uygular. |
5 | 3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanların yüzeylerine doku ve renk atayarak modeller. |
Birinci Öğretim
-
-
Dersin içeriği, 3D Max programına temel düzeyde hakim kullanıcının, ileri düzeyde 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, 3D Max'e Genel Bakış. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | 3D Max Arayüzünde hızlandırılmış temel seviye tekrar yapılması. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
3 | Edit Poly kullanılarak ileri düzey obje modelleme. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
4 | İleri modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
5 | Materyal Türleri ve Kaplama Teknikleri, Metarial Editör Kullanımı, Standart Metarial Özellikleri, Map Material Detayı Ekleme, UVW Map İşlemleri. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
6 | Kamera türleri ve kamera kullanımı, kamera özellikleri, kamera açıları. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
7 | Işık türleri ve ışık kullanımı, ışık özellikleri. Aydınlatma verimliliği ve kontrolü. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Render kavramı ve render ayarları. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
10 | Mobilya Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir objenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
11 | Mobilya Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir objenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
12 | İç Mekan Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir projenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
13 | İç Mekan Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir projenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
14 | İç Mekan Tasarımı: Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış bir projenin modellenmesi, sahne kurgusu, materyal, ışık ve kamera ayarlarının yapılarak render alınması. | Komut öğrenilmesi. | Ppt. sunum, 3D max programı ile konu anlatımı ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
15 | FİNAL |
Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 13 | 20 |
Bireysel Çalışma | 13 | 10 |
Ev Ödevi | 13 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Ev Ödevi | 13 | 4 | 52 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 |