Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICT316 | Akustik | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
İç mekanlarda sesin yayılması ile ilgili düzenlemelerin doğru yapılması ile ilgili tüm teknik bilgilerin verilmesi. Gürültü denetiminde temel ilkelerin verilmesi, ardından yapı bölümleri arasında gürültünün geçişinin önlenmesinde gerekli uygulamaların açıklanması. Böylece iç mekanda işitsel algılama açısından konforun sağlanması.
Doç. Dr. Yaprak Özel
1 | İç ve dış mekanlarda maksimum fiziksel konfor koşullarını sağlayacak akustik ve ses yalıtım sistemini tanımlar. |
2 | Sesin yansımasını, kırılmasını, yayılmasını ve ses yutucu maddeleri açıklayabilecektir. |
3 | Müzik için oda tasarımı kriterlerini tanımlar |
4 | Tiyatrolar, çok amaçlı salonlar, sinema salonları ve stüdyolardaki akustik koşulları örneklerle değerlendirir. |
5 | İç ve dış mekanları akustik ve ses yalıtım sistemlerinin temel ilkelerine göre tasarlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Yapı Akustiği ve Hacim Akustiğinin tanımı. Her ikisi için ortak olan sesin 3 bileşeni ile ilgilil tüm teknik detaylarının anlatımı. Gürültünün tanımı ve denetimi. Sesin doğması, yayılması, yutulması ve geçmesi ile ilgili fizik bilgiler.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve genel kavramlar | ||
2 | Ses Bilimi yani akustiğin tanımı. Hacim akustiği ve yapı akustiği konularının içeriğinin anlatımı. Sesin fiziksel özelliklerinin açıklanması. Sesin üç bileşeninden incelik-kalınlık bileşeninin açıklanması. | ||
3 | Sesin bileşenlerinden ikincisi olan sesin azlığı ve çokluğu konusunun ayrıntılı açıklanması. Desibel biriminin tanım ve bu birimle ilgili basit hesaplar. En çok bilinen değişik gürültü kaynaklarının gürültü düzeyleri ile ilgili bilgiler. Sesin üçüncü bileşeni olan Tını'nın tanımı ve Harmonikler konusuna kısa değinme. | ||
4 | Strüktürden doğan ses izolasyonu- Binalarda ses izolasyonu | ||
5 | HVAC gürültü kontrolü- Binalarda gürültü kontrolü | ||
6 | Sesin fiziği, ölçümü ve duyulması | ||
7 | Sesin fiziği, ölçümü ve duyulması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ses kayıtlarının ve müzik dinletilerinin yapıldığı oda tasarımı | ||
10 | Ses kayıtlarının ve müzik dinletilerinin yapıldığı oda tasarımı | ||
11 | Tiyatro salonları, çok maksatlı holler, sinema holleri ve stüdyolarda akustik | ||
12 | Tiyatro salonları, çok maksatlı holler, sinema holleri ve stüdyolarda akustik | ||
13 | Açık planlı ofislerde konuşma duyarlılığı ve gizliliği | ||
14 | Titreşim izolasyonu ve yapay seslendirme sistemleri | ||
15 | FİNAL |
Yapı Akustiği (Prof. Şazi Sirel) Yapı Akustiği Ders Notları (Prof. Neşe Yüğrük Akdağ'a ait 4 pdf dosyası) B. Stein, R.J.Reynolds, 2010 Mechanical and Electrical Equipments for Buildings, .John Wiley and Sons.Inc.– ABD, Madan Mehta- 1999 Architectural Acoustics- Prinsiples and Design. Prentice-Hall, Inc. ABD
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |