Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM421 | Rölöve | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, mevcut modern ve tarihi yapının projesini kâğıda aktarabilmesi için gerekli olan ölçme teknikleri becerisi kazandırmak.
Öğr.Gör. Aysel Başer
1 | Dersin içeriğinin anlatılması Eski eser tanıtımı kavramlar Taşınır taşınmaz kültür varlıklarının tanıtımı |
2 | Anıt, külliye,sit kavramları Eski eser yapı örneklerinin tanıtılması geleneksel mazemeler kullanım alanları incelendi öğretildi ödevlere kritik verildi |
3 | Eski yapıların sınıflandırılması yapıldı Yapı ögelerinin etüd edildi Örnek eski yapılar slayt sunumu yapılarak tanıtıldı |
4 | Geleneksel yapılarda bozulma nedenleri anlatıldı 2.ödev verildi eski eser bir yapıda araştırma belgeleme ve korunmuşluk durumunun incelenmesi öğretildi |
5 | Rölöve restitüsyon ve restorasyon kavramları , eski eserlerle ilgili kurumlar, belgeler ile koruma kurullarına nasıl başvurulur konusu |
6 | Rölöve ölçüm ve çizim teknikleri anlatıldı final ödevi için konu seçimi yapıldı |
7 | Röleve alma teknikleri sayesinde gerçeğe uygun ölçekli projeler inşa eder. |
8 | Rölöve ödevleri sunum çizim yöntemleri konusunda kritikler verildi |
Birinci Öğretim
-
-
Modern ve tarihi yapıların ölçülmesi, geleneksel ve optik ölçme tekniklerinin tanıtımı, geleneksel röleve yöntemlerinin anlatılması, sıfır hattı çekme, üçgenleme, plan kesit ve görünüş rölevelerini oluşturma konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, Röleve nedir ve röleve alma teknikleri hakkında bilgilendirme | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | Eski eser ve taşınır taşınmaz kültür varlıkları tanıtımı. | Konu ile ilgli olarak çalışmanın verilmesi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
3 | Anıt, külliye,sit kavramları Eski eser yapı örneklerinin tanıtılması geleneksel mazemeler kullanım alanları | Konu ile ilgili olarak verilen çalışmanın incelenmesi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
4 | Anıt, külliye,sit kavramları Eski eser yapı örneklerinin tanıtılması geleneksel mazemeler kullanım alanları | Konu ile ilgili olarak verilen çalışmanın incelenmesi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
5 | Eski yapıların sınıflandırılması, yapı ögelerinin etüdü ve örnek yapılar | Konu ile ilgili olarak verilen çalışmanın incelenmesi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
6 | Geleneksel yapılarda bozulma nedenleri konusu İkinci ödev ; ilk ödevin devamı niteliğinde, eski eser bir yapıda araştırma belgeleme ve korunmuşluk durumunu incelenmesi | Konu ile ilgili olarak verilen çalışmanın incelenmesi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
7 | Rölöve, restitüsyon ve restorasyon kavramları hakkında bilgilendirme. Eski eserlerle ilgili kurumlar, belgeler ve bölge kurullarının çalışma yöntemlerini irdelemek | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Mevcut bir yapının projesini geleneksel ve optik ölçme teknikleri ile ölçme ve geleneksel röleve yöntemlerinin anlatılması ve örnek çizimler Final rölöve ödevinin verilmesi | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
10 | Mevcut bir yapının plan ölçümleri (üçgenleme, seri ölçüm), Cephe ve Kesit Ölçümleri (xy koordinat sistemi, 0 çizgisi) anlatılması. | - | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
11 | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
12 | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
13 | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
14 | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Final ödevinin rölevesini alma çalışmaları ve üzerinde yapılacak çalışmalar | Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
15 | FİNAL |
Ahunbay, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları 1. baskı.1996,,8. baskı, 2016. Uluengin, B. (1996). Rölöve. İstanbul: Yem Yayınevi. Aradhna, S. & Tanmay, R. (2010). Capacity Building for disaster management. New Delhi: Jnanada Prakashan.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 2 | 12 | 24 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 |