Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EEND324 | Ergonomi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Ergonomik verilerin insan yaşamına giren tüm tasarım alanlarında, kullanıcı kitlenin çoğunluğu üzerinde etkisini gösterebilecek bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmiştir.
Öğr. Gör. Şuayip Yeltan
1 | İnsan-mekan-donanım ilişkilerini ileri düzeyde tanımlayabilme ve tasarımda kullanma becerisini kazanır. |
2 | Farklı işlevlere sahip mekanları performans ve konfor koşulları bağlamında irdeleyebilme ve tasarımda kullanabilme becerisini kazanır. |
3 | Mimari tasarımı etkileyen ergonomik faktörleri irdeleyebilme ve tasarımda kullanma becerisini kazanır. |
Birinci Öğretim
-
-
- İnsanın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; İç ve çevre tasarımının insan boyutlarıyla uyumlu olabilmesi için ergonomik ve antropometrik bilgi, işlev, insan boyutu ve estetik arasındaki ilişkiyi anlamak. - Mühendislik, tıp, psikoloji, anatomi gibi çeşitli disiplinlerle bağlantılı olan ergonomi kavramı, bunlar arasındaki bağlantı açıklanarak daha önce yapılmış örnek ve uygulamalarla anlatılacaktır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ile ilgili ön konuşmalar. Dersin konusu üzerine açılımlar. | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
2 | Ergonominin tanımı, amacı ve önemi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
3 | Ergonomi ve insan; dinamik ve statik antropometrik veriler | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
4 | Ergonominin günlük yaşamdaki önemi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
5 | Ergonominin tasarımdaki önemi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
6 | İnsan - makine ilişkisi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
7 | Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
10 | Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
11 | Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
12 | Ergonomi kavramının farklı disiplinlerle ilişkisi | Ppt. sunum ile konu anlatımı | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
13 | Ödev Sunumları | Ppt. sunum ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
14 | Ergonomi konusunun tartışılması; Dersin genel değerlendirmesi | Ppt. sunum ve sınıf içi uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
15 | FİNAL |
- Bayazıt, N., İnsan Ölçülerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma, İTÜ Dergisi, Cilt: 29, sayı:2, 1971. - Bridger, R.S. (1995) Introduction to Ergonomics. New York: McGraw-Hill. - Broadbent, G., Design in Architecture, John Wiley and Sons, London, 1973 - Chapanis, A., Research Techniques in Human Engineering, John Hopkins Press, Baltimore, 1959. - Ching, F.D.A., Architecture: Form, Space - Ching, F.D.K., İç Mekan Tasarımı, YEM, 2007. - Harrigan, John. (1987) Human factors research:methods and applications for architects and interior designers. Amsterdam; Oxford: Elsevier. - Kroemer, Karl., Henrike Kroemer., Katrin Kroemer-Elbert. (2001) Ergonomics-How to Design For Ease and Efficiency. New Jersey: Prentice Hall Inc. - Le Corbusier. (1957) The Modulor-A Harmonious Measure to the Human Scale Universally Applicable to Architecture and Mechanics by Le Corbusier. London and Hertford:Faber and Faber Limited Published. - Panero, Julius. Martin Zelnik. (1979) Human Dimension and Interior Space A Source Book of Design Reference Standards, CA-USA:Watson-Guptill.*
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Beyin Fırtınası | 13 | 1 | 13 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |