GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EICM120 İç Mimarlığa Giriş Ders 1 2 7.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders ile; iç mimarlık öğrencilerinin tasarım yolculukları boyunca keşfetmeleri ve tasarımda ilerlemeleri için yararlı olacak bilgileri vererek tasarım sürecini, çizim konseptlerinden bitmiş tasarım çalışmasının sunumuna ve ötesini mantıksal ve anlaşılır düzeyde sunmak hedeflenmiştir. Öğrencilere iç mekan tasarımına dair temel kavramları tanıtmak, mekan algısı ve tasarım bileşenleri temel bilgi birikimi kazandırmak ve tasarımın sosyal ve toplumsal yönü hakkında farkındalık kazandırmak amaçlanmıştır.


Öğr. Gör. Fatma Merve Uğur


1 İç mimarlık mesleğine dair temel kavramları öğrenir ve bu kavramlar üzerine fikir geliştirebilir.
2 Döneminin tasarım yaklaşımlarını irdeleyebilir ve iç mekan tasarımı uygulama örneklerini eleştirel ve yapıcı bir bakış açısıyla yorumlayabilir.
3 Tasarımın sosyal yönü hakkında farkındalık kazanır; iç mekan ölçeğinde faydacı tasarım önerileri geliştirebilir.
4 Tasarımda estetik meseleler için algısal ve kavramsal bir çerçeve kazanabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Dersin içeriği, haftalık konu başlıklarına göre tasarlanmış teorik sunumlardan oluşmaktadır. Öğrencilerden verilen ders içi uygulamaları ve ödevleri düzenli olarak tamamlamaları beklenmektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse giriş. Haftalık konu başlıklarının tanıtılması ve ders başarı değerlendirme ölçütlerinin anlatılması. Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 İç Mimarlık Mesleğinin tanımı, mekan kavramı, tanımı ve kapsamı PPT Sunum, ders içi uygulama Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
3 Beş duyu ve mekan algısı PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
4 Mekânsal deneyim ve mekânın hafızası PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
5 Tasarım prensipleri ve parametreleri, tasarımı ve sürecini belirleyen etkenler PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
6 İç mimaride ışık, renk, malzeme ve doku PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
7 İç mimarlıkta mekansal gelişim, barınma eylemi ve iç mekan ilişkisi PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
8 ARA SINAV
9 İç Mimarlıkta Stiller PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
10 İç Mekanda Ölçek ve İnsan Faktörü, kullanıcı ve aktivite gereksinimleri PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
11 İç mimaride sunum yöntemleri ve konsept geliştirme PPT Sunum, ders içi uygulama Önceki haftanın tekrar edilmesi
12 Öğrenci proje sunumları PPT Sunum
13 Öğrenci proje sunumları PPT Sunum
14 Öğrenci proje sunumları PPT Sunum
15 FINAL

`Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2018. Grimley, Chris, and Mimi Love. The Interior Design Reference & Specification Book Updated & Revised: Everything Interior Designers Need to Know Every Day. Rockport Publishers, 2018. Dodsworth, Simon, and Stephen Anderson. The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing, 2015. Brooker, Graeme, and Sally Stone. Basics interior architecture 02: Context & environment. Vol. 2. Ava Publishing, 2008. Parry, Eric. Context: Architecture and the genius of place. John Wiley & Sons, 2015. van der Voordt, Dorotheus Johannes Maria, and Herman BR van Wegen. Architecture in use. Routledge, 2007. Pallasmaa, Juhani. Tenin Gözleri. Yem Yayın, 2021.`



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 50
Proje Tasarımı/Yönetimi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 6 6 36
Tartışma 12 1 12
Proje Hazırlama 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Ev Ödevi 4 6 24
Toplam İş Yükü (saat) 168

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 4 4 5 4 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 5 5 4 3 4 4 3 3 3
ÖÇ 3 5 3 4 4 3 2 3 4 3 4 3
ÖÇ 4 4 5 4 3 4 3 4 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek