GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESOS340 Göç ve Sosyal Hizmet Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders düzenli ve düzensiz göç olgusu ile sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi, mülteci, sığınmacı vb. farklı göçmen gruplarıyla sosyal hizmet müdahalesi bağlamında ele almaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Filiz Arzu Yalın


1 Göçün küresel gelişimini ve göç sürecine ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 Göç ve sosyal hizmetler arasındaki ilişkiler bağlamında tutarlı bir bakış açısı geliştirir.
3 Mülteci ya da sığınmacılara yönelik sosyal hizmetleri açıklar.
4 Sosyal hizmet uzmanının göç bağlamında sahip olması gereken nitelikleri kavrar.
5 Türkiye’nin bir göç ülkesi olarak konumunu ve sonuçlarını değerlendirir.

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır.


Yok


Bu ders düzenli ve düzensiz göç olgusu ile sosyal hizmet arasındaki ilişkiyi, mülteci, sığınmacı vb. farklı göçmen gruplarıyla sosyal hizmet müdahalesi bağlamında ele almaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Göç olgusu; düzenli ve düzensiz göç
2 Göç kuramları ve göç çalışmalarında temel kavramlar
3 Göç mevzuatı
4 Çok kültürcü sosyal hizmet
5 Göçmenlerin psikososyal ihtiyaçları
6 Mülteci ve sığınmacılarla sosyal hizmet
7 İnsan ticareti mağdurlarıyla sosyal hizmet
8 Ara sınav
9 Göçmenlerin uyumu
10 Ulusaşırı toplumsal alanlar
11 Toplumsal kabul ve ayrımcılık I
12 Toplumsal kabul ve ayrımcılık II
13 Göçmenlerle çalışmada gerekli sosyal hizmet becerileri
14 Göç politikasına sosyal hizmetin etkisi

Buz, S. (Ocak 2008). Mülteciler ve Sosyal Hizmet Mesleği. Sosyal Hizmet.34-39. Buz, S. (2005). Sığınmacı ve Mültecilerin Psiko Sosyal Gereksinimleri. Umuda Doğru.s.8-10. Buz, S. (2004). Zorunlu Çıkış, Zorlu Kabul: Mültecilik. 1. Basım. Ankara: Sığınmacılar ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği Yayınları. Buz, S. (2001). Türkiye'deki Sığınmacıların Üçüncü Bir Ülkeye Gidiş Için Bekleme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Hizmet ABD Yüksek Lisans Tezi. Cılga, İ. (Ocak 2008). Küreselleşme Sürecinde Göç, Kentleşme, Aile Sorunları ve Çözüm Yolları. Sosyal Hizmet.6-16. Çağlar, A. (2011). Türkiye’de Sığınmacılar. 1. Baskı. Ankara: Hacetteğpe Üniversitesi Yayınları. Çeri, V.; Özer, Ü. (2018). Türkiye’deki bir sığınmacı kampında yaşayan bir grup çocuk ve ergende gözlenen duygusal ve davranışsal sorunlar. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 19(4):419-426.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 14 1 14
Final Sınavı 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Gözlem 5 2 10
Alan Çalışması 6 1 6
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 8 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 3 3 4 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 4 4 4 3 3 3 4 3 4 3
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 3 3 3 4 3 3
ÖÇ 4 2 3 3 3 2 4 4 4 2 4 4
ÖÇ 5 4 4 2 3 3 4 4 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek