GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EPSK309 Psikoloji Tarihi Seçmeli Ders Grubu 3 5 5.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı; psikolojinin gelişimini tarihsel bir süreç içerisinde incelemek ve günümüz psikoloji anlayışının nasıl oluştuğunu bir bütün olarak kavrama fırsatının sağlanmasıdır.


Dr. Öğretim Üyesi Alev Elmas


1 Psikoloji tarihini düşünce ekolleri açısından inceler.
2 Yeni oluşan psikolojik fikirleri ve ekolleri yorumlar.
3 Felsefe ve psikoloji arasındaki temel farklılaşmanın nedenlerini tartışır.
4 Psikolojinin temel kuramlarının temel varsayımlarının ortaya çıktığı dönemde dünyada gözlenen politik, ekonomik ve bilimsel akımların etkilerini yorumlar.
5 İnsan davranışları ve zihinsel süreçlerinin psikoloji tarihi içinde hangi yaklaşımlar ya da kuramlardan etkilenmiş olabileceği belirler.

Birinci Öğretim



Yok


Bu dersin içeriği; `1)Psikoloji tarihi çalışmaları 2)Psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyolojik etkiler 3)Yapısalcılık 4)İşlevselcilik: Kuruluşu ve Gelişimi 5) Uygulamalı Psikoloji 6)Davranışçı Psikoloji 7)Gestalt psikolojisi 8)Psikanaliz 9)Psikolojide çağdaş düşünceler` konularından oluşmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Modern Psikolojinin Gelişimi ve Psikoloji Tarihi Çalışmaları
2 Psikoloji Üzerindeki Felsefi etkiler, Yeni Psikolojinin Felsefi Temellleri, Psikoloji Üzerindeki Fizyolojik Etkiler
3 Yeni Psikoloji, Modern Psikolojinin Başlangıç Aşaması ve Kurucuları
4 Yapısalcı Yaklaşım ve Önemli Temsilcileri
5 İşlevselci Yaklaşımın Gelişimi ve İlk Etkileri
6 İşlevselci Yaklaşımın Kuruluşu, Gelişimi ve Önemli Temsilcileri
7 Uygulamalı Psikolojinin İlk Adımları
8 Davranışçı Yaklaşımın İlk Etkileri
9 Yeni Davranışçılık Çalışmaları ve Temsilcileri
10 Gestalt Psikolojisi
11 Psikanalizin Gelişimi - Sigmund FREUD
12 Psikanalizde Yeni Yaklaşımlar
13 Psikanalitik ve Hümanistik yaklaşım
14 Bilişsel ve Evrimsel psikoloji

SCHULTZ E., SCHULTZ D.P.,(2001). Modern Psikoloji Tarihi, kaknüs psikoloji.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 5 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Okuma 12 6 72
Toplam İş Yükü (saat) 136

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 1 1 1 1 3 1 4 2
ÖÇ 2 5 3 1 1 3 1 3 1 4 2
ÖÇ 3 5 4 1 1 2 1 3 1 4 3
ÖÇ 4 5 3 1 1 1 3 3 1 4 3
ÖÇ 5 5 4 1 3 2 3 3 1 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek