Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPSK327 | Deneysel Psikoloji | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere deneysel bir araştırmanın sahip olması gereken temel özelliklere ilişkin teorik anlayışı kazandırmak, psikolojinin ilgi alanına giren kavramların bir deneysel desen içerisinde nasıl incelenebileceğine ilişkin örnekler sunmak ve buna binaen veri toplama ve raporlama aşamalarını ele almak ve son olarak bir deneysel araştırmada gözetilmesi gereken etik ilkelere ilişkin bilinç kazandırmaktır.
1 | Deneysel psikolojinin temel kavramlarını öğrenir. |
2 | Deneysel araştırma yöntemleri ile deneysel olmayan araştırma yöntemlerini mukayese edebilir. |
3 | Bir deneysel araştırma deseni geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Ders içeriği ders akışında belirtilmiştir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Derste Işlenecek Konular Hakkinda Genel Bilgi Verme | ||
2 | Deneysel Düzende Temel Prensipler (Bilimsel Araştırmaya Giriş, Bilim Nedir? Neden Bir Psikoloji Bilimi?, Bilimsel Yöntem) | ||
3 | Deneysel Düzende Temel Prensipler-Devam (Deneysel Psikolojide Düşüncelerin Ve Hipotezlerin Gelişimi, Tanımlar) | ||
4 | Deneysel Düzenin Anatomisi: Düzen Stratejileri (Deneysel Düzenin Mantığı, Bağımlı ve Bağımsız Değişkenler, Deney ve Kontrol Grupları) | ||
5 | Deneysel Düzenin Anatomisi: Düzen Stratejileri –Devam (Verinin Rapor Edilmesi: Eğriler, Şekiller ve Fonksiyonlar, Çubuk Grafikler, Faktöriyel Düzenler, Korelasyonel Çalışmalar) | ||
6 | Deneysel Düzenin Anatomisi: Düzen Stratejileri-Devam (Yarı Deneysel Düzenler, Fonksiyonel Düzenler, Göz Önünde Bulundurulması Gereken Diğer Hususlar) | ||
7 | Deneysel Düzenin Anatomisi:Kontrol (Kontrol Edilmiş Zıtlıklar, Bilimsel Çıkarımlar Kontrol Çeşitleri, Kontrol Ve Deneysel Paradigmalar, Uygulama ve Kontrol Gruplarının Kullanımı) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Deneysel Düzenin Anatomisi:Kontrol-Devam (Yapılmış Calışmaların Incelenmesi ve Analiz Edilmesi: Ornegin: Kontrol Problemi: Uykuda Öğrenme, Kontrol Problemi: Sosyal Mahrumiyet Ve Sosyal Pekiştirici, Kontrol Problemi: Algısal Savunma, Kontrol Problemi:Tek Denemede Öğrenme) | ||
10 | Düzen Eleştirileri I- Yapılmış Calışmaların Incelenerek Derste Oğrenilmiş Konular Açısından Değerlendirilmesi, Deney Özetleri) | ||
11 | Denek Değişkenlerinin Kontrolü (Uygulama Grubundaki Deneklerin Eşitliği, Random Gruplar Düzeni: Model 1, Eşlenmiş Çiftler Düzeni: Model 2, Denek İçi Düzen: Model 3, Tekrarlı Ölçüm Düzeni-Sırası Dengelenmiş: Model 4, Denek Kaybı) | ||
12 | Düzen Eleştirileri 2- Yapılmış Calışmaların Incelenerek Ders 10`da Oğrenilmiş Konular Açısından Değerlendirilmesi, Deney Özetleri) | ||
13 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 7 | 42 |
Okuma | 8 | 7 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 2 |