Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD319 | Yeni Medya ve Eleştirel Düşünce | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin yeni medyanın doğasını ve etkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerilerini geliştirmek.
Doç. Dr. Gülsün BOZKURT
1 | Yeni medya kavramının yenisini eleştirel bir perspektiften tartışabilecek. |
2 | Öğrenciler, yeni medya araçlarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek, içeriklerin doğruluğunu sorgulayacak, medya metinlerini çözümleyecek ve bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirecekler. |
3 | Yeni medyanın toplum üzerindeki etkilerini anlayacaklar ve sosyal medya aktivizmi, dijital vatandaşlık gibi konuları ele alarak, medyanın toplumsal ve kültürel etkileşimlerini inceleyecekler. |
4 | Öğrenciler, medya metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek, reklam stratejilerini, cinsiyet temsillerini, medya etiği gibi konuları değerlendirecekler. Bu çıktı, öğrencilerin medya metinlerini derinlemesine inceleme ve medya fenomenlerini eleştirel bir perspektifle değerlendirme yeteneklerini geliştirecek. |
Birinci Öğretim
Yok
Derse kalem ve not defteri ile katılım önemlidir.
Dijital çağın medya araçlarını ve bilgi kaynaklarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme, çevrimiçi içeriklerin doğruluğunu analiz etme ve medyanın toplum üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik temel konuları inceleme.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Planlanması | Anlatım | Yok |
2 | Eleştirel Düşünme Nedir ve Neden Önemlidir? | Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
3 | Eleştirel Düşünme ve Yeni Medya | Anlatım, Tartışma | Yok |
4 | Eleştirel Kuram ve Yaklaşımları | Anlatım | Yok |
5 | Katılımcı Kültür ve Yeni Medya | Anlatım, Tartışma | Yok |
6 | Yeni Medya ve Özgürlük İlişkisi | Anlatım, Tartışma Soru-Cevap | Yok |
7 | Transmedya | Anlatım | Yok |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yeni Medyanın Ekonomi Politiği | Anlatım | Yok |
10 | Parçacıklı Yeni Kamusal Alan | Tartışma | Yok |
11 | Dijitalleşmenin Boyutları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
12 | Yalnızlık Sarmalı | Tatışma | Yok |
13 | Yeni Medya ve Gelecek Perspektifleri | Öğrenci Sunumları Tartışma | Sanal kampüs üzerinden yönlendirme yapılacaktır. |
Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. Notabene Bilişim Yayınları, Ankara. Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publication, 2006. Jenkins, H. (2016). Cesur Yeni Medya. İletişim Yayınları, İstanbul. Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Beyin Fırtınası | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |