GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EYMD435 Yeni Medya İşletmeciliği Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı mikroekonomi perspektifinden hareketle medyanın ekonomi politiğine odaklanmaktır. Medya ve yeni medya ekonomisinin tanımı, kavramları ve uygulama alanlarını kavramaktır. Bu amaç doğrultusunda medya işletmelerinin yapısal özellikleri, ürün, üretim ve hizmet stratejileri ve yeni medya ekonomisi ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilginin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Gülsün Bozkurt


1 Medya ve yeni medya ekonomisi kavramını bilir.
2 Mikroekonomi ve yeni medya ekonomisinin gelişimi, işleyişi ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Mikroekonomi ve yeni medya ekonomisi hakkındaki kavramsal ve kuramsal bilgiyi detaylı bir şekilde kavrar.
4 Mikroekonomi ve yeni medya ekonomisinin kavram ve uygulamalarını yeni medya sektörü, araçları ve çalışma alanları bağlamında açıklar ve diğer ilgili disiplinlerle bağlantısını kurar.
5 Mikroekonomi ile sosyal medya ve yeni medya arasındaki ilişkiyi kavrar ve mikroekonomi kavram, kuram ve uygulamalarının yeni medya sektörü, araçları ve çalışma alanları üzerindeki etkisini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Öğrenciler mikroekonomi kavram, kuram ve uygulamaları hakkında bilgiye sahip olarak yeni ve sosyal medyadaki kişisel, kurumsal, siyasal, simgesel, kültürel ve ekonomik uygulamalar hakkında farkındalık geliştirir.


Dersin içeriğini mikroekonominin temel kavram, kuram ve uygulamalarının yeni ve sosyal medyada bağlamındaki etkisi oluşturmaktadır. Bununla birlikte ders içeriğinde mikroekonominin yeni ve sosyal medya uygulamalarındaki kullanıcılar, şirketler, markalar ve medya sektörü üzerindeki etkisinin rolü de incelenecektir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması
2 Medyanın Tanımı, Önemi ve Ekonomik Değeri
3 Medya Ekonomisinin Gelişimi ve Yapısal Özellikleri
4 Medya Sektörü ve Stratejiler
5 Tarihsel Süreçte Türk Medya Ekonomisinin Yapısal Dönüşümü
6 Medya Ekonomisi ve Yeni Medya İlişkisi
7 Yeni medya İşletmeciliğinin Temelleri
8 Ara Sınav
9 Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Yönetimi
10 Dijital Pazarlama ve Reklamcılık
11 Sosyal Medya Yönetimi
12 Yeni Medya İşletmeciliğinde Gelir Modelleri, Marka Yönetimi ve İş Geliştirme
13 Yeni Medya İşletmeciliğinde İnovasyon ve Trendler (Öğrenci Sunumları)

Atılgan, S. (1998). Basın işletmeciliği. İstanbul: Der Yayınları Erdal, D. (2013). Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği, Anadolu Üni., Ankara Akgül, B. (2021). Dijital Medyanın Ekonomi Politiği, Vadi Matbaacılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 3 36
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 16 3 48
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 3 2 4 3 2 1 2 1 3 2 3 3 1 1 2 3
ÖÇ 2 3 4 3 3 4 3 3 4 4 4 3 3 4 1 1 1 4
ÖÇ 3 3 4 3 4 3 3 3 4 3 3 3 3 3 1 1 3 3
ÖÇ 4 3 4 4 3 3 3 4 3 3 4 3 3 3 1 1 2 3
ÖÇ 5 4 3 4 4 4 3 4 3 3 3 4 3 3 1 1 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek